Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
17 apr 2008 22:20
Hallo,
Wij hebben het volgende probleem:
De antidiefstal moer van één van de voorwielen is compleet overgetrokken. Bij een poging deze toch los te krijgen is het cilindrische deel bovenaan afgebroken. Ook het overgangsonderdeel naar een 6-kant is bij de vele pogingen niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Er is bij gevolg nergens meer grip te krijgen.
Hoe zouden we deze er toch af kunnen krijgen, liefst zonder de velg of draadstang te beschadigen.
Mvg
Jack-in-the-box
Laatst bijgewerkt door
jack-in-the-box op 18 apr 2008 8:50, in totaal 1 keer bewerkt.
17 apr 2008 22:30
Zitten er geen openingen meer op???? Wat is overgetrokken??? iets belgisch???
17 apr 2008 22:39
Uitboren is de enige oplossing.
De Porsche werkplaats heeft daar speciaal gereedschap voor, wat de boutkop weghaalt zonder de velg te beschadigen.
Jullie zijn uiteraard niet de eersten die dit overkomt, al of niet door verkeerd (gebruik van )gereedschap
17 apr 2008 22:47
dat denk ik niet dat je moet uitboren, vandaar mijn vraag of er nog twee openingen in zitten. (hoop ik dus)
17 apr 2008 22:50
kop eraf boren. wiel los halen. met tang de rest van de schroefdraad losdraaien. toch?
17 apr 2008 23:02
horn schreef:kop eraf boren. wiel los halen. met tang de rest van de schroefdraad losdraaien. toch?
Bij 'n wielbout kan dat wel .... bij 'n wiermoer daarintegen
18 apr 2008 0:13
Ik snap er niet veel van...
Heb je geen foto?
P.S. die van mij heeft ook moeren.
18 apr 2008 2:34
normale dop nemen die net niet over de moer heen past
mbv de BFH die er op slaan en je draait de moer eraf
zo doet iemand die je wielen wil stelen het nl ook
18 apr 2008 7:42
Maak ze nou niet te slim Jeroen, dit is kletsen uit de klas.
18 apr 2008 7:52
Moer of bout maakt geen verschil als je het draadeind of de bout zover wegboort dat de 'kop' los komt
18 apr 2008 8:52
We spreken dus over een moer, sorry voor het misverstand.
18 apr 2008 9:06
Ik tel er 4 ...
Is het (toch nog) gelukt
Paul van Engelen schreef:Moer of bout maakt geen verschil ...
... klopt ... alleen is 'n bout vervangen iets makkelijker dan 'n draadeind
18 apr 2008 10:25
Olaf schreef:Ik tel er 4 ...
Is het (toch nog) gelukt
Paul van Engelen schreef:Moer of bout maakt geen verschil ...
... klopt ... alleen is 'n bout vervangen iets makkelijker dan 'n draadeind
Voorbeeldfoto van op het web
Zoals je zegt zou ik niet graag de draadstang vervangen of beschadigen
18 apr 2008 10:51
jack-in-the-box schreef:De antidiefstal moer van één van de voorwielen is compleet overgetrokken. Bij een poging deze toch los te krijgen is het cilindrische deel bovenaan afgebroken.
Met hoeveel kracht is deze dan wel niet vastgezet,
trek mijn moeren altijd aan op 11 kg, gaan ze ook zonder problemen los, ook door een vrouw.
18 apr 2008 11:04
Is met luchtdruk gebeurd door de garage die er het laatst aan gewerkt heeft
Wanneer je iets éénmaal vergeet te melden is het bingo
18 apr 2008 13:06
Ik heb het eens gedaan met een dop, daar heb ik twee druppels in gelast en toen op het slot geslagen. Ging super, ook zo'n fijn garage stuntje!! Met lucht een slot vast zetten
18 apr 2008 17:13
porschehenk schreef:Ik heb het eens gedaan met een dop, daar heb ik twee druppels in gelast en toen op het slot geslagen. Ging super, ook zo'n fijn garage stuntje!! Met lucht een slot vast zetten
Dit gaan we eens uitproberen txs for the tip.
18 apr 2008 18:51
porschehenk schreef:Met lucht een slot vast zetten
... om nog maar te zwijgen van de overige moeren/bouten
18 apr 2008 18:59
jack-in-the-box schreef:Is met luchtdruk gebeurd door de garage die er het laatst aan gewerkt heeft
Wanneer je iets éénmaal vergeet te melden is het bingo
Aluminium moet je idd geen perslucht tools op zetten.
Je moet een 17,5mm cirkelvormige zaag vinden (zo eentje die je in een boor kan doen) en dan netjes over die kop gaan boren. Uiteraard moet je stoppen als je de velg bereikt
Dat staat in de porsche WSM.
18 apr 2008 19:26
944 guy schreef:jack-in-the-box schreef:Is met luchtdruk gebeurd door de garage die er het laatst aan gewerkt heeft
Wanneer je iets éénmaal vergeet te melden is het bingo
Aluminium moet je idd geen perslucht tools op zetten.
Je moet een 17,5mm cirkelvormige zaag vinden (zo eentje die je in een boor kan doen) en dan netjes over die kop gaan boren. Uiteraard moet je stoppen als je de velg bereikt
Dat staat in de porsche WSM.
txs
18 apr 2008 20:33
Precies dat bedoelde ik ook.
En een draadeind vernieuwen in de naaf valt echt wel mee, denk ik
Wim: juiste koppel is wel 130 Nm (~ 13 kg)
21 apr 2008 19:54
De methode d.m.v. klokzaag met diepte-instelling is perfect gelukt: buiten diam. zaag 19 mm', binnen diam. zaag 14,5 mm'., wielbout diam. 14 mm'.
Boor(zaag)diepte afgesteld op kop van wielbout.
Bedankt voor alle nuttige tips en trics.
11 jun 2015 17:25
vandaag hetzelfde meegemaakt. 4 moeren zomaar los en ineens ontdek ik daar een vreemde waar geen sleutel op past.
Even met de bandenman gebeld. Die hebben een soort van slagdop. Die sla je erop en dan met een ratel losdraaien.
Klusje zo gepiept.
11 jun 2015 19:08
kan je niet een staaf aan die moer lassen?
lekker moment en dan draaien?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.