Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Schokdempers 996

20 aug 2008 10:45

Ben serieus aan het overwegen om mijn huidige schokdempers onder m'n 996 (uit 1999) te vervangen voor wat lagere en stuggere dempers. Momenteel heb ik al het M030 onderstel, maar vind deze toch nog wat aan de softe kant. Ik overweeg om Bilstein PSS10 schroefset te laten monteren, deze zijn in 10 standen in te stellen en ik hoor daar positieve verhalen over. Op dit moment gebruik ik de auto voornamelijk dagelijks en veel op de snelweg, maar als ik in de toekomst eens een dagje wil racen op een circuit kan je de dempers wat stugger afstellen.....

Afbeelding

Wie heeft ervaring met andere schokdempers onder een 996?? Welk merk heb je gekozen en om welke reden??

20 aug 2008 11:03

Je woont in Heeze? Ga eens langs bij Paul Geeris, als er iemand is die je heel goed kan adviseren is hij het wel.
Heb zelf voorheen een AST schroefset onder mijn 996 c2 gehad.
Ook volledig verstelbaar en reedt perfect op circuit en op de weg.

http://www.ast-suspension.com/

20 aug 2008 13:31

Ik rij geen 996, maar een 986 (Boxster)

Ik heb hieronder een KW VAR2, diepte en hardheid instelbaar.

Ik heb voor KW gekozen omdat ik onder al mijn auto's kw heb, en heb gehad.

Ik kan de auto's zo laag schroefen zonder dat het ten koste gaat van het comfort. Het ff omlaag of omhoog schroeven is zo gebeurd voor als je bv het circuit op wil ook de rebound is makkelijk aan te passen.

Je hebt natuurlijk ook Bilstein en Weitec echter na al die jaren vol tevredenheid hou ik het bij KW, Prijs/kwaliteit verhouding vindt ik goed.

zie mij album voor foto's

21 aug 2008 11:32

Gert schreef:

Ga eens langs bij Paul Geeris, als er iemand is die je heel goed kan adviseren is hij het wel.


Klopt, ken Paul al een tijdje en kom er regelmatig voor een bakkie en mijn auto is daar in onderhoud. Zelf is hij erg te spreken over Bilstein. Zal met hem eens ATS of KW schokdempers van gedachten wisselen. Prijs maakt niet veel uit.....

21 aug 2008 11:46

Porsche maakt zelf gebruik van Bilsteins, zitten ook onder mijn GT3.

21 aug 2008 12:48

Ik hoor graag wat de keuze is geworden en jou bevindingen als het zover is. suc6.

21 aug 2008 13:47

RickyGopie schreef:... Het ff omlaag of omhoog schroeven is zo gebeurd

... het opnieuw uitlijnen duurt wat langer ;)

21 aug 2008 13:56

Jeroen914 schreef:
RickyGopie schreef:... Het ff omlaag of omhoog schroeven is zo gebeurd

... het opnieuw uitlijnen duurt wat langer ;)


't Is toch maar voor op het circuit te rijden dus uitlijning na een verandering in hoogte is niet echt belangrijk :roll: :roll: :roll:

21 aug 2008 13:57

Mij is verteld, dat als je binnen bepaalde marges blijft uitlijnen niet noodzakelijk is.

21 aug 2008 15:09

gcar schreef:'t Is toch maar voor op het circuit te rijden dus uitlijning na een verandering in hoogte is niet echt belangrijk :roll: :roll: :roll:

jij begrijpt het :?
als dat binnen marges goed genoeg is, dan kan je net zo goed niets aan je dempers veranderen :idea:

27 aug 2008 21:46

Na flink zoeken en informatie verzamelen, gaan het (denk ik) de verlaagde sportvering X74 van Porsche worden. Kunnen o.a. worden geleverd door carnewal (zie ook www.carnewall.com bij suspension). Aan de voorzijde wordt de auto 40mm lager en achter 30 mm.

Zie ook de tekst en foto op de website:

P96 "X74"Lowered Sport Suspension for C2 cars
Factory X74 retrofit that lowers the P96 40mm in the front and 30mm in the rear.
The kit comes with completey pre-assembled struts for front and rear that makes the installation faster and very straightforward.

The kit comes with reinforcement parts and includes bigger stabilizers for the front and rear with bushings.

Price : 1.895 Euro.

The cars with the M030 option already have the correct swaybars. For these cars we can supply the kit without the sway bars and bushes.

Afbeelding

Heeft iemand op het forum ervaring met de X74 sportvering van Porsche op een 996??

04 sep 2008 15:01

Nou jongens, het wordt toch de X74 set. De set wordt geleverd door Carnewal en wordt binnenkort gemonteerd door Paul Geeris.

De X74 is de verlaagde sportvering van Porsche en was op de 996 modellen enkel beschikbaar via het “Exclusive Department” . Aan de voorzijde wordt de auto 40mm verlaagd en aan de achterzijde 30mm. Heb er meteen een motorbeschermingsplaat bijgekocht, wel zo handig met drempels....

Hier een paar foto's. Zijn niet van mijn auto, maar van het internet, ter informatie.

Ik zal jullie weer berichten als de dempers daadwerkelijk onder de auto zitten.

De complete set:
Afbeelding

Voordemper:
Afbeelding

Achterdemper:
Afbeelding

Motorbeschermingsplaat:
Afbeelding

04 sep 2008 15:05

Ziet er goed uit! zeker de beschermingsplaat.
Ik hoor graag van je wat je bevindingen zijn tzt.

suc6 alvast met je aankoop.

04 sep 2008 18:08

Mooi spul! :P
Jammer dat je een C2 hebt anders had ik wel interesse gehad in die M030's

04 sep 2008 18:14

Zit er (zoveel) verschil in d(i)e twee versies dan :?:

19 sep 2008 12:49

Nou jongens, de X74 set sit onder de 996 :D
Wat een verschil met het M030 onderstel, echt ongelooflijk! De wagen stuurt veel strakker, ligt beter op de weg, bij hoge snelheden geen "ligt gevoel in de neus" en de verlaging ziet er gewoon ook veel mooier uit.
De monteur die met de auto gereden heeft vond de set te vergelijken met het 996 gt3 onderstel....

Ik heb foto's gemaakt voor de X74 set er onder lag en zal het weekend ook foto's maken met de nieuwe setting. Weet nog niet precies hoeveel lager de auto ligt, maar zal ongeveer 1,5 cm verschil t.o.v. de M030 dempers.

Wat zien die oude M030 dempers er trouwens na 9 jaar uit :shock: flink versleten en behoorlijke roestvorming. Dacht eerst nog iemand blij te kunnen maken met de set, maar liggen nu in de ijzercontainer.

Deze set is in ieder geval een aanrader voor iedere 996 rijder, kost ongeveer 2000 euro. Is het iedere cent waard geweest.

19 sep 2008 15:01

Porsche964Heeze schreef:De monteur die met de auto gereden heeft vond de set te vergelijken met het 996 gt3 onderstel.....


JAJAJA

Daarom is ie ook monteur..... :wink: :wink:

Denk je eerst dat je het netjes voor elkaar hebt, merk je ineens dat het allemaal nog veel beter kan. Top toch!!! 8) 8) 8)
Veel plezier met de update/verbeteringen en hou hem op de baan... :8)

22 sep 2008 12:08

Ik heb dit weekend eens opgemeten hoeveel de auto met de X74 set nu lager ligt als met de M030 set. Het verschil is 1 cm lager. Voorheen was de afstand van de grond t/m rand spatbord achter 65,5 cm en nu 64,5 cm.

Ik heb een paar foto's gemaakt met de M030 set en met de X74 set.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Goed gevulde wielkasten:
Afbeelding

Totaalshot:
Afbeelding

De nieuwe schokdempers rijden in ieder geval top :lol: , vind ik belangrijker als die 1cm verlaging....

22 sep 2008 12:15

Ziet er heel netjes uit! 8)
Optisch gezien zou het nog wat lager kunnen, maar of dat functioneel is...
Mooie auto met die gt3 velgen, wat mij betreft een toppertje!

22 sep 2008 12:37

Ziet er mooi uit.
Waar komt die motorbeschermingsplaat vandaan?

22 sep 2008 13:27

Gert schreef:
Mooie auto met die gt3 velgen, wat mij betreft een toppertje!


Thanks :D Ben er blij mee! Goede bekend van je uit Heeze heeft alles top geinstalleerd :wink:

Marc-911 schreef:

Waar komt die motorbeschermingsplaat vandaan?


Besteld bij Gert Carnewal (www.carnewal.com), kost 70,= euro.

Koeling motor

24 sep 2008 16:53

Gaat dit niet tenkoste van koeling van de motor met extra kans op motorschade?
Plaats een reactie