Ben het afgelopen weekend bezig geweest met C2 klauwen te monteren onder een 3.2 C. Ik dacht schrijf een klein stukje mischien is het een idee voor anderen
Begonnen ben ik om de remklauwen eraf te halen, best nog wel een klus omdat de vorige eigenaar de klauwen met locktite had vastgezet
wat dus niet hoort ! Ook het loshalen van de harde remleiding die van de klauw naar de schokbrekerpoot loopt ging niet soepel. Dit resulteerde in een leiding die veel weg had van een wokkel helaas. Dus zaterdagmorgen snel naar Johan v/d Gugten om nieuwe leidingen te halen. Kwam er bij het passen met de C2 klauw achter dat ook de stofkap verwijderd moest worden.
Dus voorwiellagers eraf zodat de komplete schijf eraf kon zodat de stofkap eraf geschroefd kon worden. Nu dit klaar was konden de schijfen weer terug en de wielagers weer gemonteerd en afgesteld worden.
Nu konden eindelijk de C2 klauwen erop
na enig vijlwerk aan de klauwen, omdat de gaten ongveer 2 mm te ver uit elkaar staan voor een 3.2 model konden deze gemonteerd en vastgezet worden (deze keer dus zonder locktite). Ik had gelukkig een remontluchter gekocht dus hoefde ik niemand om te kopen om een middag pendaal te trappen
Echt een aanrader zo,n apparaat zeg !
Na het onluchten konden de wielen er weer op en ik kon eens gaan proberen hoe het remde, niet te gek want de blokken zijn nog nieuw. Wat een verschil zeg ! mijn vorige remmen waren meer aan en uit remmen de C2 klauwen geven veel meer gevoel vindt ikzelf. Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat mijn remklauwen gewoon zeer slecht waren en toch al vervangen moesten worden.
Nog even wat foto,s en mijn excuses voor de spelfouten alvast
Orgineel
C2
Het verschil