Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

wielen 930 turbo

03 nov 2008 0:46

beste liefhebbers,
eindelijk heb ik mijn papieren in orde en kan ik er het stof vanaf rijden :D
maar heb toch een vraagje voor de kenners
ik heb dus een turbo van 12/1975 maar is al model '76
hier liggen nu orginele fuchs op 16" en 7j voor en 8j achter
toch liggen deze wielen ver onder in de wielkast
moeten hier spoorverbreders onder of heb ik wielen met een verkeerde et waarde
ik heb al veel rondgevraagd en krijg overal andere meningen
ik had een tijd terug ook al vragen gesteld en wou er nog foto's bij zetten maar heb nog niet gevonden hoe dit moet[/img]

03 nov 2008 10:39

Orgineel horen daar voor dat modeljaar 15" onder te liggen. Hierbij een site waar voor verschillende fuchs velgen de ET is vermeld. http://www.dpb-online.com/forums/showthread.php?threadid=4475
Zit ook een rekenprogramma bij om te bepalen of je spacers moet gebruiken (onderste link)

04 nov 2008 23:45

ja heb de link bekeken en er staan dus heel wat gegevens bij... :?
ik heb er ook wa foto's naar t forum gemaild
ik heb bij een kennis orginele porsche spoorverbreders gezien met een serie nr op beginnend met 930 van ongeveer 4cm en vraag mij af of je zulke nog zou kunnen vinden? :roll:

05 nov 2008 0:18

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

:salut:

05 nov 2008 19:39

Ziet er leuk uit. Vind het persoonlijk reuzen meevallen.
Maar als advies zou ik zeggen gewoon een dunne spacer rondom met centereer ring. Ik zou voor zo'n klein stukje geen andere velgen gaan aanschaffen.

05 nov 2008 19:52

Ik zou voor spacers gaan ;

AfbeeldingAfbeelding

Vind persoonlijk een iets vollere wielkast mooier.

05 nov 2008 20:29

ja bij deze foto had ik m pas gekocht en zaten er al spacers tussen van 2.5 achter en spoorverbreders van 4cm voor
maar die moesten er af voor de keuring :o
ik had ook trilling op het stuur en met de wielen af te nemen zag ik dat van voor twee verschillende spoorverbreders zaten :evil: en toen ze er af waren waren de trillingen weg :)
daarom nu op zoek naar de beste oplossing
als iemand een goed adresje heeft voor spoorverbreders :?:
please let me know :idea:

05 nov 2008 20:48

ziet er goed uit die auto! Weet je wat meer over de auto. Zit hier nou een 3.3 liter moter in of is er alleen een tussenkoeler tussengezet? mooie recaro stoelen.

06 nov 2008 2:04

Hello Need for speed,

als je voor fuchs wil gaan, ga voor de zeldzame 8 j x 16 vooraan van de 944 turbo (serienummer start met 951)

en achteraan de 9 x 16 911 turbo fuchsen zonder spacers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HTH,

Bert

06 nov 2008 3:06

horn schreef: Afbeelding

:salut:


wat is dit :?:

06 nov 2008 10:11

Turbodrukregelaar. Nice!

06 nov 2008 11:21

yes ET das ne turbodruk regelaar :D heb m alleen nog niet durven gebruiken en hij heeft ook de grotere intercooler erbij
voor de rest is het ne orginele 3liter van 12/12/1975 matching numbers :D
zo een optie zat ook op de RSR samen met een drukmeter tot 2bar
heb ook een afspraak bij serge power in hasselt om de motor eens goed na te zien of hij nog te vertrouwen is en hoe ver ik met hem mag gaan
zal ook moeten afgesteld worden en een grote beurt omdat hij vanaf stilstand vertrek toch wel wat teleursteld ten opzichte van mijn 3.2 :oops:
en pas echt in actie komt met de turbo :P
maar nu eerst zorgen voor ofwel de juiste wielen of de juiste adapters
heeft er iemand nog iets liggen?
ik zie al dat er nog jongens zijn met een mooi exemplaar :D nice

06 nov 2008 23:43

need for speed schreef:zal ook moeten afgesteld worden en een grote beurt omdat hij vanaf stilstand vertrek toch wel wat teleursteld ten opzichte van mijn 3.2 :oops:
en pas echt in actie komt met de turbo :P


Is altijd al een beetje een "probleem" geweest met de turbo's, flink moeten gassen om het beestje levend te houden :wink:
Plaats een reactie