Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
03 nov 2008 4:56
Dag mensen,
Het volgende is het geval,
mijn 996 blijft zoeken op de weg, nou is dat niet zo vreemd met grote spoorvorming op de weg maar hij heeft er heel veel last van ook op mindere wegen en trek ook aardig wat naar rechts
dus ik dacht uitlijnen en het komt goed maar niet dus
en als ik uitparkeer en draai bv de stuur helemaal naar rechts en ik rij langzaam weg draait het niet terug en je hoort van rechtsvoor lichtjes gekraak
Enig idee wat dit kan zijn?
misschien de stuurhuis ?....
Laatst bijgewerkt door
Carreraman op 03 nov 2008 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.
03 nov 2008 9:52
Naar rechts trekken c.q. 'alle kanten opgaan' kunnen ook de banden zijn. Al eens vernieuwd? Verder geen zaken die afwijken van de standaard setup van een 996?
Dat het stuur bij lage snelheid niet direct naar de middenstand draait lijkt me normaal, doet tie van mij ook (is wel een 993).
03 nov 2008 20:50
banden zijn 2 maanden geleden vervangen
er zitten 4 nieuwe conti's N2 op
voor 225/30 ZR 18
achter 285/35 ZR 18
Als ik de andere kant op weg rijd dus helemaal naar links gedraaid
dan komt de stuur wel vanzelf terug naar de middenstand
verder naar mijn weten zijn er geen mankementen
03 nov 2008 22:18
Carreraman schreef:dus ik dacht uitlijnen en het komt goed maar niet dus
Wie, Wat, Waar en Hoe
03 nov 2008 23:05
Carreraman schreef:Dag mensen,
en als ik uitparkeer en draai bv de stuur helemaal naar rechts en ik rij langzaam weg draait het niet terug en je hoort van rechtsvoor lichtjes gekraak
Enig idee wat dit kan zijn?
misschien de stuurhuis ?....
Raken je banden de wielkasten?
03 nov 2008 23:09
zoek maar eens op "uitwegen". Klinkt alsof de weegschalen uitkomst kunnen brengen.
03 nov 2008 23:23
Olaf schreef:Carreraman schreef:dus ik dacht uitlijnen en het komt goed maar niet dus
Wie, Wat, Waar en Hoe
ik wil geen reclame maken, maar in eindhoven bij dassen (profile), werken nog echte vaklui.
zij deden alle wagens voor pcz voor dat ze gingen verhuizen.
04 nov 2008 0:46
Weet je of de auto ooit schade heeft gehad?
04 nov 2008 5:39
Olaf schreef:Carreraman schreef:dus ik dacht uitlijnen en het komt goed maar niet dus
Wie, Wat, Waar en Hoe
banden specialist met 3D uitlijning westervoort
Master Ken schreef:
Raken je banden de wielkasten?
Nee dat is niet het geval
2000 gtv schreef:Weet je of de auto ooit schade heeft gehad?
bumper maar niets ernstigs
04 nov 2008 10:55
Bandendruk?
Klinkt suf maar een klein verschil kan al heel snel merkbaar zijn. Een bandenspecialist is niet per se een porsche specialist en de enige juiste waardes vind je in het instr boekje (behalve voor de circuitrijdes onder ons waarschijnlijk
)
Bovendien is het snel een stuk kouder geworden laatste tijd en dat kan net de doorslag geven. Check boekjes voor juiste druk.
04 nov 2008 11:20
als de auto op een vlakke vloer staat is de stand bij beide wielen het zelfde of staat het ene wiel aan de boven zijden meer naar binnen.
Kan je zien of de schokbreker nog vast zit op zelfde plek of is deze verschoven.
Het blijft koffie dik kijken zo, mijn advies, naar porsche specialist gaan.
robert
04 nov 2008 12:29
Carreraman schreef:banden specialist met 3D uitlijning
... heb het al eerder hier gehoord ...
... apparatuur OK - maar Porsche kennis beneden peil
04 nov 2008 15:32
Porsche heeft inderdaad wel wat meer aandacht nodig dan alleen uitbalanceren. Wat voor 996 gaat het trouwens om? De ophanging van een 2WD of 4WD wijkt namenlijk behoorlijk af en aan een 4WD kan redelijk wat mankeren qua afstelling.
04 nov 2008 18:19
Het is een C2, het kan inderdaad zijn dat de porsche specialist het beter
kan uitlijnen ik zal het maar daarop houden en langs de dealer gaan
kijken wat daaruit voortvloeit
met het oog is niet zoveel te zien, bandenspanning is goed en ook de verhouding kan je niets aan zien
04 nov 2008 22:52
Laat wel even weten wat het uiteindelijk is. Zijn best een hoop mensen in geïnteresseerd hier.
Succes alvast
05 nov 2008 21:37
maurice schreef:Laat wel even weten wat het uiteindelijk is. Zijn best een hoop mensen in geïnteresseerd hier.
Succes alvast
zal ik doen heb volgende week een afspraak bij de P dealer
06 nov 2008 10:27
Ik weet niet of de Porsche dealer hierin de beste keuze is. Toen ik daarover belde en vroeg of ze ook de auto konden uitwegen, bleek dat ze daar nog NOOIT van gehoord hadden.
Ik weet niet in welke regio je zit, maar ikzelf heb goede ervaringen met Prins Techniek in Wassenaar. En als je aan de andere kant van het land zit, is Renntech (Steenwijk) een goed adres. Zie ook Erwin zijn post in onderstaand topic:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=1064&postdays=0&postorder=asc&start=0
06 nov 2008 10:54
Illusion schreef:Ik weet niet of de Porsche dealer hierin de beste keuze is. Toen ik daarover belde en vroeg of ze ook de auto konden uitwegen, bleek dat ze daar nog NOOIT van gehoord hadden.
Geeft al aan dat voor de gemiddelde Porsche rijder uitwegen echt niet zoveel oplevert. Lijkt me ook sterk dat het naar links/rechts trekken van een auto komt doordat de zaak niet goed is uitgewogen. Hier is iets anders aan de hand. Ik zou wel eens willen weten of de wagen met de oude banden ook niet goed reed. Als de problemen zijn ontstaan sinds er nieuwe banden onder liggen dan zou ik eens goed naar de banden kijken. Het zou niet de eerste keer zijn dat een nieuwe band toch op de één of andere manier niet ok is.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.