Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Velg- en bandenkeuze 911ST replica

04 nov 2008 17:28

Zoals geschreven in een ander topic ben ik bezig met de restauratie van een 911 LWB uit 1969.

Het idee is deze wagen periode correct te upgraden zoals te lezen valt in dit topic. http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=19270&postdays=0&postorder=asc&start=50

ST look dus, met standaard spatborden voor, SC spatborden uitgeklopt ala ST achter.

Ik wil voor- en achter minilite velgen monteren en passende banden, de wielkasten goed opvullen maar toch ruimte houden om bij om voor een toekomstige dikkere motor olieleidingen en een koeler rechtsvoor te monteren in de wielkasten. Vraag is dan; hoe breed kan ik gaan en met welke ET?

De mogelijkheden zijn;

Achter 8J

Superlite Wheel, 15"x8" 5x130mm +08mm
Superlite Porsche Wheel +8mm Offset is 4.8" Backspace
Wheel Weight +/- 16lbs

9J lijkt mij te breed..

Voor 6J of 7J

Superlite Wheel, 15"x6" 5x130mm +30mm
Porsche 912 & early 911s'( Superlite Wheel +30mm is backspace 4.7"
Wheel Weight 15lbs)

of

Superlite Wheel, 15"x7" 5x130mm +25mm
Superlite Porsche Wheel +25mm Offset is 4.92" Backspace
Wheel Weight +/- 14lbs


Wie o wie weet welke ik moet hebben, qua banden weet ik het helemaal nog niet, iemand?

Heb al twee leveranciers gevonden voor de wielen, 1 in de VS;

http://www.vtoperformance.com/acatalog/911.html

en 1 in de UK

http://www.rennsportclassics.eu/product.php?id=69

04 nov 2008 17:32

Achter 8J

Superlite Wheel, 15"x8" 5x130mm +08mm
Superlite Porsche Wheel +8mm Offset is 4.8" Backspace
Wheel Weight +/- 16lbs

voor achter lijkt me dit het mooist

bij mij zitten er nu 7 j achter onder de standaard schermen 16"dit even ter beeldvorming

04 nov 2008 17:47

Even voor de visueel-ingestelden;

Afbeelding (achtervelgen)

Afbeelding

04 nov 2008 20:52

Dit lijkt me typisch een vraag die op Pelican al eens voorbij is gekomen?

05 nov 2008 0:36

Op het early911sregistry forum is iemand bezig om zijn 911je als (bekende groen/gele) Kremer ST op te bouwen.

Afbeelding

Volgens mij is hij met 8J voor, en 9J voor de achterkant bezig. Lijkt mij enorm breed, maar het kan dus schijnbaar wel. :idea:
Nu heeft hij wel (extra?) brede ST schermen, maar hij lijkt zijn Fuchsen zonder spacers te gebruiken.

The rears in that shot are 9s, and the fronts are 8s as was used by most 72 STs. In other period pics, Kremer used 9s on the front and wider Fuchs on the rear....presumably 11s that were weldups by them or factory supplied Fuchs. The shot from Daytona 73, which Hugh posted (#54) appears to show the car with 9+11s. The pic of #1 clearly has 9s on the front and wider wheels in the rear, which could be the 10" BBS or 11" Fuchs.

Edmund Harris is my source for the Kremer's welding up 11s before the factory had them made by Fuchs.


Succes! Mooi project!

05 nov 2008 0:52

Pelican linkje

Afbeelding

we have changed the bodywork from 911RS to 911ST, fibreglass ST front guards (over 8" fuchs) and custom flared metal rear guards covering 9" minilites.

velg keuse.

27 nov 2008 14:34

Ik heb 9j-16 inch Fuchs(van de turbo 911) onder mijn '70er met RS/SC achterspatborden.Moet je wel de binnenrand naar binnen vouwen,of zoals ik gedaan heb,de randen eraf geslepen,en met een klein strookje ertussen opnieuw gelast,zie je niks van(nog geen cm. breder) en natuurlijk mooier met binnenrand.

27 nov 2008 14:40

heb je daar een plaatje van

Re: velg keuse.

27 nov 2008 15:03

marsan schreef:Moet je wel de binnenrand naar binnen vouwen,of zoals ik gedaan heb,de randen eraf geslepen en met een klein strookje ertussen opnieuw gelast, zie je niks van.


In zo'n situstie zou ik ze lekker naar binnen laten rollen ... bv door zo'n "uitdeuken zonder spuiten" specialist .... scheelt las- en spuit- werk :idea: :wink:

27 nov 2008 15:18

De SC schermen zijn ingelast en spuitkaar, randen niet omgerold. Ik ga dus waarschijnlijk voor 8J achter.

Afbeelding

Zal morgen weer wat verse foto's maken!
Plaats een reactie