Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

ABS lampje aan, pedaal niet meer in te drukken

26 nov 2008 11:30

pfff, door een bocht en plots geen remmen meer ,das niet zo lekker wakker worden.
ABS lampje brandt nu en rempedaal is niet of nauwelijks in te duwen. Ik liet de motor nog even lopen toen ik mn specialist belde maar vervolgens viel ook nog de motor uit....?!

ben benieuwd, straks wegbrengen

26 nov 2008 11:35

Gokje : hoofdremcilinder.

26 nov 2008 14:40

heel raar: ging net de 911 slepen. eerst ff gestart en toen deed alles het weer gewoon. abs lampje brand nog wel maar die storing staat nog in geheugen dnek ik.

kan het zijn dat er lucht is ingekomen bij het verwisslen van de blokken en schijven twee weken terug? dan is die lucht er nu uit en zou het gefixed moeten zijn.

?

26 nov 2008 15:25

nee volgens mij kan de lucht er niet mee te maken hebben,dan voelt hij sponzig aan.bij het wisselen van de blokken komt er ook geen lucht in.

ik zou het maar even goed naar laten kijken.want je remmen stoppen er niet zomaar mee.

anton964

26 nov 2008 15:42

zal wel de rem bekrachtiger zijn, als die uitvalt moet je wel serieus spieren kweken om de rem in te drukken.

Misschien door het slepen (volgens mij word de remvloeistof ook gebruikt voor de sperren in de 4x4) wat in de druk veranderd.

Ik heb trouwens een keer mijn 964 laten ophalen(auto ambulance) omdat ik deze niet wilde slepen.

weet iemand of je gewoon een c4 kan slepen op 4 wielen en wat op 2.

robert

26 nov 2008 16:01

nee het was al voor het slapen dat hij het gewoon weer deed... en de bekrachtiger is de pomp voorin?

26 nov 2008 16:09

raar dat je remmen ineens helemaal uitvallen. dat mag helemaal niet.

26 nov 2008 16:31

niet de remmen vallen uit, pedaal is gewoon heel moeilijk in te drukken

26 nov 2008 16:39

de bekrachtiging dus. dan kun je nog wel remmen.

26 nov 2008 17:06

maar wel een heel stuk minder, je kan die druk niet opbouwen met je eigen spier kracht,
de max druk is geloof ik 140 of 180 bar :shock:

ben nog wat info voor je aan het zoeken,


robert

26 nov 2008 17:07

Vroegah alles zonder bekrachtiging...

26 nov 2008 18:33

hoe krijg ik een afbeelding uit een pdf bestand op een mac,
ben er nu al uren mee bezig :oops: :cry: :oops:


robert

26 nov 2008 19:58

nou het duurt even maar dan krijg je dit:
Afbeelding


het zijn nog al wat onderdelen.

26 nov 2008 20:00

4: pomp
5: druk reservoir
6:druk kleppen
7:
8:abs controle unit

26 nov 2008 21:50

rob964.c4 schreef:maar wel een heel stuk minder, je kan die druk niet opbouwen met je eigen spier kracht,


Ik heb het meegemaakt en kon gewoon het abs aan het werk krijgen (en het was droog).

Natuurlijk bouw je geen 120 bar op, maar je kan gewoon remmen. Alleen schrik je je de eerste keer rot!

Het was bij mij de druksensor.

27 nov 2008 0:26

Idd is vrijwel zeker de bekrachtiger.

27 nov 2008 10:18

Bij mij ook de druksensor defect geweest. Zelfde probleem.

Een (964) C4 mag je niet slepen op twee wielen (heb ik eens gelezen).

27 nov 2008 10:44

... In dat geval zal het centrale differentieel overuren moeten maken - max. verschil tussen voor en achteras toerental - en daar is het niet op ontworpen.
Plaats een reactie