Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
27 nov 2008 23:39
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een week 2 nieuwe achterbanden bridgestone 255 17 op mijn 964 cabrio uit 1992
Nu rijdt hij ineens als een krant .Zwalkt van links naar rechts boven de 140. tegen de 200 is hij echt niet te houden
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn. Met de oude bridgestone reed hij kaarsrecht.
27 nov 2008 23:47
DOT code
Bandenspanning
Wielmoeren allemaal goed op moment vastgezet
Etc. Etc.
27 nov 2008 23:47
het kan van alles zijn is niet te bepalen zo.
kijk naar de wang van de band ook aan de binnenkant va het wiel.
loopvlak of er geen bult inzit.
je kan de auto op krikken en de wielen draaien om te kijken of de banden wel recht op de velg zitten.
juiste bandenspanning
goed om gemonteerd.
misschien de velg niet rechtgemonteerd.
kromme velg na montage
wel waardeloos dat soort dingen,ff terug naar de leverancier zou ik doen.
robert
Laatst bijgewerkt door
rob964.c4 op 27 nov 2008 23:48, in totaal 1 keer bewerkt.
27 nov 2008 23:48
Zijn de banden gemonteerd met de goede draairichting?
27 nov 2008 23:50
gebalanceerd?
uitgelijnd ?
uitgewogen?
27 nov 2008 23:51
zal het bij de dealer even na laten kijken maar bandenspanning etc was inorde. Zijn gloednieuwe banden dus geen bulten etc. looprichting ??misschien geen idee??????
Ja knauf ook dat allemaal. snap er niks van .Echt super link rijden nu kwam net uit amsterdam naar Den haag blazen.
27 nov 2008 23:55
nieuwe banden rijden in het begin allemaal waardeloos , na ca 200KM zoden ze echt goed moeten zijn. dan is het gladde van het nieuwe loopvlak er af gereden
27 nov 2008 23:55
renetrzes schreef:zal het bij de dealer even na laten kijken maar bandenspanning etc was inorde. Zijn gloednieuwe banden dus geen bulten etc. looprichting ??misschien geen idee??????
Ja knauf ook dat allemaal. snap er niks van .Echt super link rijden nu kwam net uit amsterdam naar Den haag blazen.
ook bij nieuwe banden kan er een breuk zitten, productie foutje, met een bultje/zwakke plek tot gevolg.
robert
27 nov 2008 23:55
renetrzes schreef: Zijn gloednieuwe banden ...
Kijk toch maar even naar de DOT code en de draairichting
28 nov 2008 0:00
Oke bedankt voor jullie reacties zal er zaterdag even opletten!!
28 nov 2008 0:15
@ Olaf: jij bedoelt denk ik de N-codering? toch!!!!
28 nov 2008 0:18
houdbaarheidsdatum
28 nov 2008 0:21
Het 'John verhaal'? Verschillende productiedata en daardoor iets afwijkende omtrek?
28 nov 2008 1:16
toen er bij mij de conti's net omlagen was het ook een drama.ze moeten even een paar honderd in rollen en rijden dan super.
wel alles even chekken natuurlijk.
anton964
28 nov 2008 4:49
Speedy G schreef:@ Olaf: jij bedoelt denk ik de N-codering? toch!!!!
Ik ging er van uit dat ze die wel hebben - bedoel inderdaad wat Dr.Knauf aangeeft
De productiedatum
Nieuwe banden zijn niet altijd zo nieuw als je denkt renetrzes schreef:bridgestone 255 17
... dat kan van alles zijn - qua type en productiedatum
28 nov 2008 9:00
ZIjn het soms banden die je via Internet gekocht hebt? Even checken of het wel banden zijn die voor de Europese (westerse) markt zijn. Klinkt raar, maar niet alle markten krijgen dezelfde kwaliteit banden.
28 nov 2008 12:59
Ken het probleem
Je zou best ook de voorbanden vervangen (van hetzelfde merk);probleem is dan waarschijnlijk opgelost.
28 nov 2008 16:33
heb je een ander merk voor , zoals hier boven beschreven.
dat zou ik nooit doen en hadden ze ook moeten adviseren!!!!!!
robert
28 nov 2008 17:27
Nee er zitten het zelfde merk (bridgestones )op als achter en de productie datum van de banden is splinternieuw ook N codering en door porsche centrum erop gezet. Heb nu ongeveer 150 km ermee gereden.
Het zou dus allemaal goed moeten zijn maar hij zwalkt echt alle kanten op.
Morgen hoor ik meer.
28 nov 2008 17:36
Het is me niet duidelijk wat je nu hebt (C2/C4, S02/S02A)...
Ik vind het vreemd dat je met bridgestones een dweil hebt.
Ik heb wel zelf moeten ervaren dat je geen S02 onder een C4 moet leggen maar daar beter de S02A onder monteert.
De S02 met v-profiel is in no-time een tracktorband met vertanding. Echter ook daarmee was de auto geen dweil.
Ik meen dat hierover ook een topic was.
28 nov 2008 17:40
Ik heb een 964 cabrio uit 92.
28 nov 2008 18:35
chris.71 schreef:de 02 met v-profiel is in no-time een tracktorband met vertanding.
Zou ik toch maar eens laten uitlijnen.
28 nov 2008 19:52
Maarten schreef:Het 'John verhaal'? Verschillende productiedata en daardoor iets afwijkende omtrek?
yep......
wellicht inderdaad twee exact dezelfde banden...zelfde maat, zelfde type zelfde codering..maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr met een andere datum, kan zo maar zijn dat er tussen de twee identieke banden een productiedatumverschil zit van een dik half jaar, dan is er wellicht een afwijking van omtrek..ander karkas van binnen wat je niet ziet.
is dat zo, dan rijd ie als een dweil, vooral bij mijn GT3 ging ie van links naar rechts met gas geven en loslaten, vooral een GT3 was vanwege de sper nog gevoeliger...
Laatst was er bij Porsche Wittebrug ook weer 1 (993) met dit fenomeen, iemand die had zijn bandjes bij een niet nader te noemen bedrijf er onder laten zetten, dat bewuste bedrijf peinsde er niet over om dit terug te draaien..
Dus Wittebrug het maar voor lief genomen.....
laat het nakijken.
John
28 nov 2008 20:02
cabrio wim schreef:chris.71 schreef:de 02 met v-profiel is in no-time een tracktorband met vertanding.
Zou ik toch maar eens laten uitlijnen.
Makkelijk schieten zonder de feiten te kennen.
Je moest es weten
.
Ik heb de S02 op een 3.2 gereden en vond ze geweldig goed lopen en heb ze daarom ook op de c4 gelegd, op advies van Bridgestone
.
Om je antwoordje met uitlijning effe te beantwoorden:
Voor de montage van de banden was de auto door een P-specialist volledig uitgelijnd. De banden had ik echter kort erna op een ander adres laten monteren (maakt echter niet uit
).
Nadat de problems zich voordeden is nogmaals de uitlijning gecontroleerd en is er zelf een specialist van Bridgestone bij gekomen om e.e.a. te onderzoeken.
Aan het einde van het verhaal werd door Bridgestone aangegeven dat de s02 niet zo geschikt zijn voor de C4, maar speciaal daarvoor de S02A is ontwikkeld. Ze hebben me toen onder coulance 4 nieuwe S02A verzorgt
28 nov 2008 20:12
rob964.c4 schreef:heb je een ander merk voor , zoals hier boven beschreven.
dat zou ik nooit doen en hadden ze ook moeten adviseren!!!!!!
robert
Waarom niet?Is geen enkel probleem hoor.Je verandert alleen het karakter van meer of minder onderstuur.Ik heb een tijdje achter Conti's en voor Michelin's gereden.Standaard staan de elfjes op onderstuur afgesteld.Andere banden voor kan wenselijk zijn voor iemand die veel op de grens rijdt en dit onderstuur hinderlijk vind en niet gelijk met het camber wil gaan stoeien.
Ik zou het dan meer in het "john verhaal" gaan zoeken.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.