Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Techart is eibach??

05 jan 2009 10:38

Ik heb me laten vertellen dat de veren van techart uit de fabriek van eibach komen? Kan iemand dat bevestigen??

Als dat het geval is en het is een gelijk product, is eibach goedkoper

05 jan 2009 11:14

Niet alles wat uit één fabriek komt hoeft hetzelfde te zijn. Misschien laat Techart de veren wel naar eigen specificatie maken.

05 jan 2009 11:16

Wie heeft jou dat in het oor gefluistert 8) :wink: Hmm zou maar zo kunnen als je alles precies wist wie wat fabriceerd en onder welke naam verkoopt

Re: Techart is eibach??

05 jan 2009 12:02

LEX schreef:Ik heb me laten vertellen dat de veren van techart uit de fabriek van eibach komen? Kan iemand dat bevestigen??

Als dat het geval is en het is een gelijk product, is eibach goedkoper


Het zou heel goed kunnen, maar vaak zie je dat de veren dan toch naar een bepaalde specificatie worden gemaakt en het dus toch andere veren zijn.

De rookworst van de hema komt ook bij unox vandaan, maar smaakt niet hetzelfde... want ander recept. Zoiets dus.

05 jan 2009 12:38

Ik heb zojuist de bevestiging gekregen van een bandenspecialist dat op de techart veren het eibach teken logo staat.

Nu is alleen nog de vraag is het een ander recept of niet??

05 jan 2009 20:39

De meeste duitse tuners laten hun veren maken bij Eibach oa. Brabus (Mercedes), Schnitzer (BMW)..... maar het zou dus idd wel kunnen dat ze die volgens eigen specs laten maken.

05 jan 2009 20:54

jampie schreef:De meeste duitse tuners laten hun veren maken bij Eibach oa. Brabus (Mercedes), Schnitzer (BMW)..... maar het zou dus idd wel kunnen dat ze die volgens eigen specs laten maken.


Je hebt gelijk, waarschijnlijk laat techart de veren maken bij eibach, want als ik naar eibach zelf kijk hebben ze voor de europese markt niks voor de S (voor mij). Maar op de amerikaanse website leveren ze een set voor alle motortype.
Techart levert er speciaal 1 voor de S en verlaagd ongeveer met 30 mm terwijl eibach 25 mm gaat.

Ik ben eruit ik ga dan toch voor de techart veren, iedereen in ieder geval bedankt voor de input/ comments!

06 jan 2009 0:03

Goede keus. En welke schokbrekers ga je er dan bij combineren?

06 jan 2009 9:16

In principe, ga ik de originele schokbrekers behouden.

De mensen waarvan ik weet dat ze hebben onder de auto zijn er zeer tevreden over omdat ze eigenlijk geen tot zeer weinig comfort inleveren (zover als dat kan in een porsch natuurlijk).

Dat is voor mij reden om het op deze manier te doen omdat ik al zeer tevreden ben met hoe de auto nu rijd wil ik daar niet veel aan veranderen.

06 jan 2009 17:11

Wat mij altijd verteld is is dat veren en schokbrekers altijd op elkaar afgestemd moeten worden. Maar ik kan het zo maar mis hebben.

06 jan 2009 17:21

Dat zou je denken, maar waarom verkopen de fabrikanten dan sets voor op de originele veren??

Dus ik heb vertrouwen dat de fabrikanten wel weten wat ze verkopen en als het niet goed zou zijn dat niemand het meer zou kopen, toch?? :wink:

06 jan 2009 20:55

Ik heb vroeger al vaker Eibach veren gehad met de originele schokdempers; nooit problemen gehad (ook op een 964). De verlaging met Eibach veren is ook steeds gering (max. 30mm ong.). Bij Eibach weten ze idd. wel waar ze mee bezig zijn en ze hebben dan ook een goede reputatie (net zoals H&R trouwens).

07 jan 2009 23:28

LEX schreef:In principe, ga ik de originele schokbrekers behouden.

.
Het verbaast me dat er mensen met die config tevreden zijn.Maar goed ieder zijn meug.Ik heb het ook gehad eibach met originele dempers.Drama, de auto werd er knalhard van.Dempers werken gewoon niet goed meer als ze dus al continu 3 a 4 cm ingedrukt staan.Later een set H&R met Bilstein's eronder gehad en dat was top.Veel minder hard en een stuk betere wegligging.
In ieder geval is hier al zo vaak wat over geschreven....zoekfunktie :idea:

16 jan 2009 0:44

LEX schreef:In principe, ga ik de originele schokbrekers behouden


Ik heb nu onder de 993 Eibach veren in combi met originele nieuwe (Monroe) dempers. Persoonlijk vind ik deze combi "hamlappen" en stap ik spoedig over op een set KW Variante 3.
Plaats een reactie