09 nov 2004 15:13
09 nov 2004 15:21
Carrera4s schreef:Ik zou nochtans denken dat de Porscheremmen krachtiger en efficiënter zijn dan de #@$remmen..
Carrera4s schreef:De wagen is vorige maand nog op onderhoud 40.000 km geweest, op de remwerking was zogezegd niks aan te merken.
09 nov 2004 16:03
09 nov 2004 16:56
spark schreef:Hoi en Welkom,
Had hetzelfde met mijn boxster. Kwam uit een Mercedes E klasse en vond de remmen maar niets. Terug naar de dealer. Chef monteur testen en toen nog even op de bank. Niets mis mee. Heb er naderhand anders mee leren remmen, vnl op het circuit. Als ik nou weer in die Mercedes zou stappen zou ik waarschijnlijk continue met mijn hoofd tegen de voorruit slaan.
Probeer hem even een paar keer vol in de ABS te trappen dat wil nog wel eens helpen voor het gevoel.
Maar als je het niet vertrouwt: Naar de Dealer of Specialist.
09 nov 2004 17:23
09 nov 2004 17:31
09 nov 2004 17:39
RS-R schreef:Simpel, andere remblokken.
Pagid zwart,
die bijten pas echt.
Nee, zou eens Pagid blauw proberen.
Hoop wel dat je geen gebit hebt,
09 nov 2004 17:49
www.porsche.de schreef:Die Bremsanlage des 911 erreicht Spitzenwerte bei Verzögerung, Standfestigkeit und Spurtreue. Sie ist eine der besten, die jemals in ein Serienfahrzeug eingebaut wurden.
Ihr 4-Kolben-Festsattel-Prinzip auf Aluminium-Basis ist bewährt und durch Einsatz der Monobloc-Bauweise einmalig. Dieses Prinzip hat Porsche für den Rennsport entwickelt und patentiert. Heute ist es Standard in der Formel 1 und serienmäßig im 911.
Die Monobloc-Bauweise verwendet einteilige Bremssättel. Ihre Vorteile sind eine höhere Formsteifigkeit und damit ein besseres Druckpunktverhalten auch bei höchsten Belastungen.
Sie bemerken dies durch schnelles Ansprechen und Lösen der Bremse. Der Pedalweg ist kurz, die Dosierung präzise. Das niedrigere Gewicht der Bremssättel reduziert im Sinne höheren Fahrkomforts auch die ungefederten Massen. Das Bremspedal und die Druckstange zum Bremskraftverstärker bestehen aus Aluminium, der Handbremshebel aus Magnesium.
09 nov 2004 17:53
RS-R schreef:Simpel, andere remblokken.
Pagid zwart,
die bijten pas echt.
Nee, zou eens Pagid blauw proberen.
Hoop wel dat je geen gebit hebt,
09 nov 2004 17:56
09 nov 2004 19:58
09 nov 2004 21:46
09 nov 2004 21:47
RS-R schreef:Heb er Pagids blue onder met ATE 'super blue" race-rem-olie.
Remt aardig hoor.
nog wat uitleg
http://www.vtm.be/autowereld/forum/view ... 5668&sid=4
FVD schreef:Race Pads BLUE
PAGID is one of the leading manufacturers for asbestos free racing brake pads and offers compounds for every Porsche®. The correct brake pad can make the difference between winning and losing. PAGID race pads are only for racing.
09 nov 2004 23:09
horn schreef:Ben ook altijd erg onder de indruk geweest van de BMW remmen
09 nov 2004 23:16
Lou schreef:Bij ons (en misschien wel bij jullie ook) zijn Pagids niet toegelaten op de openbare weg. Dit heeft te maken met het feit dat deze blokken moeten opgewarmd worden om op hun best te presteren. Dwz als je dus tijdens een rit een hele tijd niet geremd hebt, zodat je remblokken nog koud zijn, zal je in een noodstop finaal de mist in gaan. De verzekering zou zich wel eens kunnen verhalen op de bestuurder / eigenaar van de auto met deze Pagids. Kan je een hoop geld kosten. ZEKER DUS NIET AANRADEN voor op de gewone weg.
09 nov 2004 23:43
09 nov 2004 23:49
10 nov 2004 0:04
10 nov 2004 0:35
10 nov 2004 0:39
10 nov 2004 2:05
10 nov 2004 2:14
Lou schreef:...zie op de Porsche Days in Francorchamps verschillende luitjes hun pads verwisselen voor Blue Pagids, ze voorzichtig in rijden en nadien voldoende laten afkoelen om ze terug om te wisselen...
10 nov 2004 12:27
10 nov 2004 13:02
Carrera4s schreef:Bedankt voor de (geruststellende) reacties
Het lijkt te kloppen : je moet wel aardig wat kracht op het rempedaal uitoefenen, maar stoppen doet ie. Ik heb gisteren op de verlaten autoweg eens de boel dichtgegooid aan 200, en dat gaf me toch meer vertrouwen dan pakweg met de BMW, ik zat in een ogenblik terug aan 120 km/u. Met die BMW heb ik in de bergen al eens het gevoel gehad dat ze begonnen te faden (nochtans grote schijven, is een 330d), dan lijken de Porscheremmen meer uithouding te hebben.
10 nov 2004 13:08