Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

remleiding 964

02 feb 2009 21:38

hallo,

linksvoor moet mijn remleiding vervangen worden.

is het dan beter om ze meteen allemaal te laten vervangen en

dan misschien ook maar meteen stalen remleidingen te laten doen?

02 feb 2009 22:00

Ik weet niet hoe de conditie is van je resterende remleidingen, je hebt het waarschijnlijk over het deel wat tussen je remtang en carrosserie zit.
Misschien is het wel beter om ze dan allemaal te doen.

Re: remleiding 964

02 feb 2009 22:18

toettoet schreef:.. is het dan beter om ze meteen allemaal te laten vervangen ...


Of het beter is, dat is vanaf 'n toetsenbord niet te beoordelen - mss heb je inderdaad maar 1 hele slechte en voor de rest nog hele goede remleidingen :idea:

Aan de andere kant - als ik de prijs zo zie :wink:

02 feb 2009 22:24

En gelijk even frisse remvloeistof, kun je er weer wat jaartjes vooruit... :thumright:
(en hoef jij ze waarschijnlijk nooit meer te vervangen)

02 feb 2009 22:27

iemand had mij namelijk verteld dat dan de remvloeistof eruit

moet en dat het dan wellicht een goed idee zou zijn om ze allemaal

te vervangen. ze zijn allemaal even oud dus ik neem aan dat die andere

ook niet meer zo heeeel lang mee gaan :?: en die stalen remleidingen

gaan die veel langer mee :?: Nu ik porsche net heb begint het pas

allemaal :wink:

02 feb 2009 22:32

toettoet schreef:iemand


Specialist :?:

't kan sowieso geen kwaad de remvloeistof eens in z'n geheel te vervangen - in plaats van alleen bij te vullen :idea:

"Stalen" remleidingen heb jij wss niet echt nodig - en de nieuwe rubberen zullen jou wss ook overleven :idea: ... zou persoonlijk naar de prijs kijken & naar de staat van de andere leidingen.

04 feb 2009 11:36

Met stalen leidingen heb je meer remdruk omdat ze minder uitzetten dan rubberen, maar of dat voor gewoon weggebruik zoveel toegevoegde waarde biedt is de vraag. Nieuwe rubberen gaan inderdaad nog wel een tijdje mee.

als alles oud is zou ik het in 1 keer vervangen, ben je er maar vanaf. en ook nieuwe vloeistof. Alle remvloeistof trekt vocht aan naarmate die ouder wordt, dus een keertje alles vers is geen overbodige luxe.

En als je meer aan je remmerij wil doen geldt er 1 gouden regel: wat je links doet moet je rechts ook doen. anders gaat de auto trekken.

Ben benieuwd wat je volgende project wordt, want het begint altijd met 1 klein dingetje en voor je het weet pak je de hele auto aan.
:D

05 feb 2009 17:48

wel staalomvlochten doen, veel harder pedaal !

05 feb 2009 18:39

951@Norg schreef:En gelijk even frisse remvloeistof, kun je er weer wat jaartjes vooruit... :thumright:
(en hoef jij ze waarschijnlijk nooit meer te vervangen)



Tenzij toettoet em langer houdt: porsche schrijft nl. voor om de 2 jaar de remvloeistof te vervangen (vanwege hygroscopische eigenschap!)

05 feb 2009 21:59

Even een tip: praat over leidingen als ze niet flexibel zijn, hou het op slangen als ze wel flexibel zijn, staalommanteld of niet.
De slangen kunnen bv uitdrogen en moeten dan vervangen worden of er komt een dikke bult op met het risico op scheuren/lekkage= geen remdruk.
De remleidingen kunnen oxyderen met kans op lekkage= geen remdruk.
Elke 2 jr remvloeistof verversen ivm een verlaagd kookpunt van de vloeistof. Bij intensief gebruik komt de warmte van het remsysteem ook in de vloeistof met kans op koken, dit veroorzaakt een luchtbel in het remsysteem. Lucht is samendrukbaar ( vloeistof niet) = geen remdruk.
Plaats een reactie