Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
24 feb 2009 20:33
Ik heb al een keer eerder een topic geopent over het verlagen van een boxster S. Ik had toen bedacht om alleen veren te nemen, maar omdat eigenlijk iedereen me het heeft afgeraden toch besloten om voor een schroefset te gaan.
Nu twijfel ik tussen KW en H&R, prijsverschil is zeer klein, Maar ik dacht misschien zijn er mensen met ervaringen met deze sets? of die verschillen weten of kennen?? Alle info is welkom
24 feb 2009 22:54
Zelf tevreden met H&R veren (icm koni dempers) op mijn 964. KW maakt ook goed spul. Manthey Racing maakt hier gebruik van (maar dan wel weer aangepast) en als je op de Ring wil rondrijden is de afstelling van Manthey weer een hele goede...
Persoonlijk denk ik dat je met beiden tevreden zal zijn.
24 feb 2009 23:15
KW, H&R, Bilstein , allemaal goede merken met ieder zijn specifieke eigenschappen.
Elke set rijdt goed. Maar elke bestuurder heeft zijn eigen wensen en kun je niet eenvoudig aangeven welke de beste keus is.
Bij mijn eigen klanten weet ik vaak wat ze willen, of ze gaan voor kwaliteit, nog meer kwaliteit of juist voor goedkoop. Ook al zijn de verschillen bij deze setjes niet zo heel groot.
25 feb 2009 0:23
EDIT: Volledige quote van bovenstaande post verwijderd O.
Ik doe het voornamelijk voor de looks ik ben zeer tevreden over de de wegligging/ rijgedrag van de auto. IBen wel benieuwd naar wat van die specifieke eigenschappen??
17 maart 2009 18:59
KW, KW, KW . . . . . . maar ik ben bevooroordeeld
click please
17 maart 2009 20:24
wat voor veren (hoeveel kg) zitten er bij je KW's?
17 maart 2009 23:05
Komplete schroefset: KW Variante 3
De set heeft voor zover ik heb begrepen een fabrieksinstelling afgestemd op sportief gebruik.
Zowel de ingaande- als de uitgaande slag van de dempers zijn apart instelbaar en volgens Johan is dit topspul.
Niet dat Bilstein slecht is, maar bijvoorbeeld het huis is bij KW volledig van rvs en die van Bilstein niet.
Je hoort het t.z.t. wel hoe de set bevalt.
17 maart 2009 23:18
ja, ja, ja...
maar WAT VOOR VEREN zitten er nou bij
17 maart 2009 23:28
Sorry dat ik even inbreek maar vind de discussie wel interessant. Ik wil onze 964 eigenlijk wat verlagen en had 'ns geinformeerd bij deze club:
www.verlagingssets.nl Bekend bij iemand? Ze adverteren veel op marktplaats. Ze bieden een complete set, dempers (gele Koni's) en veren (verlaging 35mm) aan voor ongeveer 800 Euro. Kan dit wat zijn of beter gaan voor de bovengenoemde varianten?
Overigens gebruiken wij onze P met name om gewoon te toeren. Ga er niet mee het circuit op.
Groeten,
Rick
17 maart 2009 23:52
Jeroen, het zegt mij nix, maar volgens de docu is dit de Federkennzeichnung:
VA KW 10-60-80 / KW 30-200*
HA KW 20-60-80 / KW 90-170*
Kan je uitleggen wat het betekend?
17 maart 2009 23:59
@Rick
Alle waar is natuurlijk naar z'n geld, Koni is een prima product maar kan in combinatie met de verkeerde veren keuze wel eens een ongewenst resultaat opleveren.
Volgens mij kan je je beter houden aan komplete sets die speciaal afgestemd zijn op een type Porsche zoals bijvoorbeeld Bilstein, KW en H&R maken.
Maar deze sets zijn beduidend duurder, H&R is de goedkoopste en voor een KW Variante 3 set betaal ruim 2,5 keer zoveel dan het door jou genoemde bedrag.
18 maart 2009 13:57
Nine-eleven schreef:Kan je uitleggen wat het betekend?
kan er niet echt soep van koken...
volgens mij is het:
voor KW 30-200 = veersterkte 30 N/mm, vrije lengte 20cm
achter KW 90-170 = veersterkte 90 N/mm, vrije lengte 17cm
maar helemaal zeker ben ik er niet van, want dat is een beetje vreemde combi (erg zacht vooraan)
18 maart 2009 14:30
30 N/mm lijkt me inderdaad ook boter-zacht
18 maart 2009 15:53
Ik ben momenteel bezig met het monteren van een H&R schoefset onder mijn 964 cabrio.
Weet iemand toevalig waar ik een verstelsleutel kan kopen/lenen in de buurt van Rotterdam?
achterkant is al gemonteerd. Deze staat op dit moment alleen veels te laag
19 maart 2009 18:48
Jeroen914 schreef:Nine-eleven schreef:Kan je uitleggen wat het betekend?
kan er niet echt soep van koken...
volgens mij is het:
voor KW 30-200 = veersterkte 30 N/mm, vrije lengte 20cm
achter KW 90-170 = veersterkte 90 N/mm, vrije lengte 17cm
maar helemaal zeker ben ik er niet van, want dat is een beetje vreemde combi (erg zacht vooraan)
Misschien is dit de oplossing, per poot zitten twee veren gemonteerd, een dunne korte en een dikke lange.
Dun voor 30 N/mm en achter 90 N/mm
Dik voor 200 N/mm en achter 170 N/mm
Plausibel ???
20 maart 2009 0:15
VA KW 10-60-80 / KW 30-200*
HA KW 20-60-80 / KW 90-170*
10-60-80 is volgens mij het hulp veertje (voor) 10N, 80mm vrije lengte
20-60-80 hulp veertje achter, 20N, 80mm vrije lengte
die hulp veertjes zijn er alleen om de hoofdveren op hun plek te houden als de auto helemaal uitveert, verder doen ze niks...
08 apr 2009 10:13
Mijn 964 cabrio staat bij een specialist om uit te lijnen. Ik echter wel een aantal kilometers met de H&R schroefset rond zitten rijden en ik ben zeker tevreden! Het is inderdaad stugger dan originele veren, maar toch nog net te doen voor straatgebruik. Rekening houdend dat ik een cabrio heb met 18 inch velgen, dan zal een H&R setje nog meer comfort bieden onder een 964 coupe met 17 inch velgen.
Een H&R zet is te koop voor circa 1400 euro en is dus zeker de moeite waard als je niet van plan ben om elk weekend op een circuit te gaan racen!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.