05 maart 2009 10:44
08 maart 2009 21:59
09 maart 2009 13:22
09 maart 2009 15:20
09 maart 2009 17:02
09 maart 2009 17:24
09 maart 2009 17:29
10 maart 2009 9:33
10 maart 2009 9:44
10 maart 2009 10:05
10 maart 2009 10:34
PaulusdB schreef:......, lindemans haalt ET en de band hoogte/breedte verhouding door elkaar. .
PaulusdB schreef:......,
ET 40 was al een gepasseerd station, dacht ik
10 maart 2009 10:38
porscheke schreef:Hoi Paulus
Bedankt voor de feedback. Het blijft toch een moeilijk onderwerp vind ik die velgen en ET waarde's.
Ik heb me gisteren ook nog eens verdiept in deze materie en ben tot volgende gekomen
Om nu te weten hoeveel cm "velg" er over blijft na de montage tegen de schijf moet je eigenlijk: De helft van de breedte - de ET waarde doen.
VOORZIJDE
Mille Miglia set-up:
7,5J ET52 dit is een velgbreedte van 19,05cm
Centimeters na de schijf: 19,05/2 - 5,2 =4,325cm
Voor RH set-up:
8,5J ET59 dit is een velgbreedte van 21,6 cm
Centimeters na de schijf: 21,6/2 - 5,9 = 4,9 cm
Dus verschil tussen MM en RH is 4,9-4.325= 0.6cm meer !!
ACHTERZIJDE
Mille Miglia set-up:
9J ET47 dit is een velgbreedte van 22,86 cm
Centimeters na de schijf: 22,86/2 - 4,7= 6,73 cm
De RH set-up
10J ET 54 dit is een velgbreedte van 25,4 cm
Centimeters na de schijf: 25,4/2 - 5,4 = 7,3 cm
Dus verschil tussen MM en RH is 7,3 - 6,73 = 0,57cm meer !!
Dit is enkel op velgniveau bekeken. ALs er nog eens banden op komen denk ik dat je er nog ene cm bij mag tellen.
10 maart 2009 11:44
10 maart 2009 12:03
10 maart 2009 12:51
10 maart 2009 13:57
10 maart 2009 15:13
10 maart 2009 15:40
10 maart 2009 15:51
10 maart 2009 15:54
lindemans schreef:Jongens jullie maken nog een kleine denkfout hier.
11 maart 2009 9:55