Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
14 maart 2009 12:50
Zat er al weer een tijdje tegenaan te hikken, maar het moest gebeuren.
Er was een heel vervelende trilling in de auto die als oorzaak had hoogteslag in 1 of meer velgen.
Dan zouden de velgen ook maar direct weer mooi strak gemaakt moeten worden. Juiste kleur weer erop, krasjes en kleine beschadigingen eruit, kortom, velgen restaureren.
Ik heb ze naar wheeltrim in Nijkerk gebracht
http://www.wheeltrim.nl en ik ben zeer te spreken over het resultaat.
3 velgen moesten worden gericht. Velgen ontlakken, strak maken, poedercoaten en blanke lak.
Bijkomstigheid was dat er sensoren in de velgen zitten die het bewerken bemoeilijkten. Maar door inventief te werk te gaan hebben ze het klusje zeer naar tevredenheid geklaard.
En sommigen vinden mij een behoorlijke zeikerd als het op afwerking aankomt. Prijs was ook alleszinds redelijk.
Ton
14 maart 2009 12:52
Heb je nu drie velgen als nieuw en eentje niet ? (Dan vind ik je geen zeikerd)
14 maart 2009 12:58
Patrick schreef:Heb je nu drie velgen als nieuw en eentje niet ? (Dan vind ik je geen zeikerd)
drie velgen gericht en vier velgen als nieuw weer
14 maart 2009 13:49
928GTS schreef:Bijkomstigheid was dat er sensoren in de velgen zitten die het bewerken bemoeilijkten.
Vertel eens - wist ik niet
En uiteraard - foto's!
14 maart 2009 14:10
Sensoren voor de bandendruk?
14 maart 2009 14:23
Inderdaad RDK (ReifenDruckControll)
Ws toen redelijk speciaal en nieuw. Tegenwoordig gewoon en beter.
@horn
foto's volgen nog als ik even meer tijd heb
15 maart 2009 0:27
Goed te horen dat het resultaat zo mooi geworden is. Snel weer eens even kijken en natuurlijk foto's hier
Binnenkort moeten de originele 17 inch velgen met winterbanden onder de 911 uit en die hebben redelijk geleden gedurende hun leven. Zeker na de laatste wintermaanden is goed te zien wat de verouderde coating van de velg te lijden heeft. Denk dat ik ze dan ook maar eens richting Nijkerk breng.
Heb daar in het verleden al eens een velg van de 328i laten repareren en dat was ook een perfect resultaat. Wel een vak appart die licht metalen velgen.
23 apr 2009 18:30
ik heb zelf een paar GT3 velgen. ik wil ze gunmetal laten spuiten en de randen laten polijsten en mat laten moffelen. de achtervelgen hebben een stoepje geraakt en moeten worden gericht. ik krijg alleen maar enorme prijsopgaven voor dit klusje.
wie o wie kan mij helpen?
waar kan ik dit laten doen, goed maar niet duur?
het gaat hier om de BBS twee delige GT3 996 velgen.
23 apr 2009 22:47
Wheeltrim al geprobeerd?
Velgen richten is best een kostbare aangelegenheid en dan hangt het ook van de schade af. Soms ontstaan het haarscheurtjes bij het richten en/of moeten er kleine laswerkzaamheden plaatsvinden om de velg goed te krijgen.
En moffelen is gewoon een wat duurder proces maar wel duurzaam en de enige goede methode.
Maar wat vind jij duur?
24 apr 2009 0:26
thomas1665 schreef:ik heb zelf een paar GT3 velgen. ik wil ze gunmetal laten spuiten en de randen laten polijsten en mat laten moffelen. de achtervelgen hebben een stoepje geraakt en moeten worden gericht. ik krijg alleen maar enorme prijsopgaven voor dit klusje.
wie o wie kan mij helpen?
waar kan ik dit laten doen, goed maar niet duur?
het gaat hier om de BBS twee delige GT3 996 velgen.
zoiets ongeveer?
24 apr 2009 1:00
I had all 4 of mine polished last Monday, They were a little worse for wear after years of parking in London. They were done by the All tyre service b.v. in Eindhoven. Not that cheap 60 per wheel but it was a drive in and out service, other (cheaper) quotes wanted me to deliver the wheels without tyres.
24 apr 2009 8:02
Ik heb goede berichten gehoord over Machinefabriek Buitendijk in Weesp voor dit werk. Goedkoop en goed werk.
Nog geen eigen ervaring.
24 apr 2009 10:05
Ik wel. Prima adres. Ambachtelijke kwaliteit werk en Hans is een Pietje Precies.
Hij draait bijv. de poedercoating op het montagevlak van de velg er netjes af, ter voorkoming
van vastzittende velgen.
En ga ze nou niet vertellen dat ze zo goedkoop zijn, joh. Ik vertaal dat liever in een
bijdrage aan de fooienpot, persoonlijk.
24 apr 2009 23:10
bedankt. ga ze naar weesp brengen voor een prijsopgave. ik laat weten hoe ze zijn geworden.
29 apr 2009 14:20
heb ze ook net gebeld.. klinkt wel goed...poedercoaten en nieuwe in de lak voor rond de 350 euro..vraag me nu in deze kredietcrisistijd wel af of een beetje handige thuisklusser dit zelf ook kan?
Dan bedoel ik niet poedercoaten maar opschuren, evt oneffenheden opvullen, strak maken en spuiten.. iemand zoiets wel eens zelf gedaan?
29 apr 2009 15:13
is prima te doen maar ONTZETTEND veel werk. De remaanslag is met huis, tuin en keuken middeltjes er bijna niet af te krijgen. Dan is ze laten stralen vooraf toch wel handig.
Alleen de voorzijde doen is een stuk makkelijker.
29 apr 2009 15:26
over vier weken zijn ze klaar. het resultaat zal ik dan even posten.
29 apr 2009 18:16
brian951 schreef:...poedercoaten en nieuwe in de lak voor rond de 350 euro..
en vooraf ontlakken/zandstralen???? Begrijp ik het goed dat ze dan na het coaten nog een blanke laklaag krijgen?
29 apr 2009 21:51
Tuurlijk anders krijgen ze nooit zo'n mooi glimmend laagje.
Eigenlijk daarna een week of twee uit laten harden en dan behandelen met een teflon coating. Weet je niet wat je ziet en het remstof heeft bijna geen grip meer en was je er veel makkelijker af.
14 jun 2009 23:46
ik weet dat het een slechte foto is, maar ze zijn echt super mooi geworden. echt als nieuw! wat een vakwerk! met dank aan Deni wheelstyling in zwanenburg voor de tip.