Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
18 maart 2009 23:21
Ik weet dat er in het verleden al aardig wat over is geschreven maar kon toch niks recents vinden met de zoekfunctie voor mijn overweging.
Ik rijd nu op Michelin Pilot Sport op mijn 997 en deze banden zijn aan vervanging toe. Ik vind het rolgeluid hinderlijk (met name achter), zeker na wat slijtage. Ik realiseer me dat dit deels ligt aan de hoeveelheid rubber op de weg (305/30/19 achter), maar toch.. Met name toen de winterbanden eronder gingen (295/18) realiseerde ik me hoe "stil" het kan zijn.
Ik zoek een goede allround band - wie heeft er ervaring met bovenstaande maten ?
19 maart 2009 0:15
Rolgeluid
Neem de banden die ik heb, ik hoor ze nooit. Of zou dat aan de herrie van de auto liggen...
Serieuze antwoorden hieronder plaatsen AUB
--------------------------------------------------------------------------------------
19 maart 2009 0:15
V-8 schreef:Ik weet dat er in het verleden al aardig wat over is geschreven maar kon toch niks recents vinden met de zoekfunctie voor mijn overweging.
Ik rijd nu op Michelin Pilot Sport op mijn 997 en deze banden zijn aan vervanging toe. Ik vind het rolgeluid hinderlijk (met name achter), zeker na wat slijtage. Ik realiseer me dat dit deels ligt aan de hoeveelheid rubber op de weg (305/30/19 achter), maar toch.. Met name toen de winterbanden eronder gingen (295/18) realiseerde ik me hoe "stil" het kan zijn.
Ik zoek een goede allround band - wie heeft er ervaring met bovenstaande maten ?
Heb mijn (af fabriek) continentals recentelijk achter vervangen voor michelins. Viel me ook op dat ze behoorlijk meer ruisen.
Zaten er op je 997 standaard ook geen conti,s gemonteerd?
19 maart 2009 12:10
Zal me benieuwen of dit effect ook gaat optreden met smalle achterbanden, d.w.z. slechts 295 breed; en dat terwijl alle pk's via die 2 banden worden overgebracht
Nog geen (negatieve) ervaring, met 4200 km op de Michelin's (af fabriek).
20 maart 2009 21:39
Paul, ik denk dat 295 of 305 niet zo heel veel zal uitmaken, en voor mijn gevoel tussen C2 en C4 ook niet. Het geruis viel in het begin wel mee, maar naarmate de banden slijten en er meer wegcontact is wordt het aanzienlijk luider. Uit wat onderzoek blijkt dat Conti in mijn maat niet bestaat dus ik denk dat er toch weer gewoon Michelin onder gaat....
21 maart 2009 0:16
V-8 schreef:Paul, ik denk dat 295 of 305 niet zo heel veel zal uitmaken, en voor mijn gevoel tussen C2 en C4 ook niet. Het geruis viel in het begin wel mee, maar naarmate de banden slijten en er meer wegcontact is wordt het aanzienlijk luider. Uit wat onderzoek blijkt dat Conti in mijn maat niet bestaat dus ik denk dat er toch weer gewoon Michelin onder gaat....
geen Conti,s?
Standaard heb ik 18 inch wielen met 245 voor en 285 achter. Wellicht hebben ze geen bredere maten.
21 maart 2009 0:24
@V8 (...): Was ook beetje met
die opmerking over de maat.
Bridgestone levert je maat ook niet?
21 maart 2009 8:48
V-8 schreef:maar naarmate de banden slijten en er meer wegcontact is .
deze begrijp ik niet of je moet wel heel erg lang doorrijden dat het "slicks" zijn geworden...
21 maart 2009 23:44
Nou, niet totdat het slicks zijn maar gewoon tot vlak voor de slijtage strips.. Ik ben geen bandenspecialist, maar neem aan het rubber harder wordt naarmate de band slijt hetgeen meer lawaai veroorzaakt. Verder kan ik me voorstellen dat een lager profiel in zijn algemeenheid meer rubber met de weg contact laat maken, dan een hoog profiel...
Ik elk geval is het voor mij duidelijk dat er tussen nieuw en >10k km er een duidelijk verschil hoorbaar is. Mbt Bridgestone - van kenners (Prins) begrijpt ik dat deze banden nog meer herrie maken, dus dat helpt ook niet..
22 maart 2009 19:37
zou het niet met de afstelling te maken kunnen hebben?
bij bv een golfje kunnen de achterbanden ook last hebben van "cuppen"
het niet gelijk matig slijten van het loopvlak door de stand van de wielen.
bij een golfje kan dat komen door de rubbers waar in de achterwiel op hanging vast zit en deze iets scheef(verkeerd) kan staan en de banden van die (ik noem het zaagvertanding) problemen krijgen met het rol geluid.
robert
23 maart 2009 16:01
@V8: Ik had het met mijn 997 ook, na de eerste 15k wordt het geluid steeds erger (305). Bij mij bleek het te komen door het 'scheef' afslijten van de achterbanden. Het profiel was nog best okay, maar de banden waren dus wel aan vervanging toe. Heb hem toen verkocht dus heb het niet meer kunnen vergelijken. Had trouwens ook de michelin's eronder liggen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.