Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
18 maart 2009 23:41
Ik had na een fikse regenbui mijn P in de garage gezet en er vanwege werk en vakantie ruim 5 weken niet meer mee gereden. Toen ik hem dan eindelijk weer van zijn plaats kon rijden hoorde ik bij het wegrijden een paar nare harde klappen onder de spatborden. Alsof er iets losbrak. Snel gekeken natuurlijk, maar niets te zien.
Bij het rijden en vooral het remmen trilde de auto behoorlijk.
Dus maar naar de garage en toen bleek dat de blokken tijdens het stilstaan aan de schijven waren gaan vastzitten door roestvorming. Helaas waren de schijven al zo diep aangevreten door de roest dat er weinig anders op zat dan vernieuwen.
Nu waren de blokken toch aan de beurt dus op die kosten had ik wel gerekend, maar met de schijven erbij waren we alles bij elkaar tcoh snel weer 1500 eurietjes armer .
Een goede les dus....rijden met dat ding!
Groeten,
Peter
18 maart 2009 23:44
zeker een goede les....rijden met dat ding..daar zijn ze voor gemaakt.
18 maart 2009 23:45
Herkenbaar...
ik heb dat altijd na het weekend met mijn DD als het geregend heeft, maar dan niet zo erg. De handrem zit dan gelijk vastgekoekt en de eerste meters schuurt het behorlijk. Ik blijf het ongelooflijk vinden hoe snel die schijven roesten!
Zou daar niets aan te doen zijn?
Laatst bijgewerkt door
Rad911 op 18 maart 2009 23:46, in totaal 1 keer bewerkt.
18 maart 2009 23:46
Auw!
Had je de handrem er op staan ?
18 maart 2009 23:46
Wow, ken het fenomeen wel. Beetje water en die schijven zijn behoorlijk roestig, maar dat dit permanent schade kan opleveren was voor mij nieuw. Valt me qua prijs ook nog tegen schijven + blokken.
18 maart 2009 23:49
1500 euro is ook wel erg duur volgens mij? Materiaalkosten volgens mij niet meer dan 700 euro?
18 maart 2009 23:49
hoe kan een rubber blok aan een metalen schijf vastroesten?
18 maart 2009 23:52
Rubber?
18 maart 2009 23:54
Alleen de blokken zijn al 339 euro per set ex. montage, dus ik denk dat de 1500 best wel reeel is!
18 maart 2009 23:57
wolf schreef:hoe kan een rubber blok aan een metalen schijf vastroesten?
De meeste blokken zijn niet van rubber
Wel van een mengsel van organische en keramische vezels die zich blijkbaar redelijk vast kunnen hechten aan ijzer.
19 maart 2009 0:02
Als de P lang stil staat iedere week ff een keertje heen en weer duwen in de garage
Of af en toe ff rijden natuurlijk
In ieder geval nooit wegzetten met natte schijven voor langere tijd. Ook na het wassen ff rijden en droogremmen.
Maar daar heb je nu niks meer aan, Peter...
19 maart 2009 0:02
Ik denk dat het probleem vooral schuilt in het feit dat er in de kleine tussenruimte tussen schijf en remblok heel lang water blijft staan waardoor er een behoorlijke put ontstaat door de langdurige corrosie van de schijf op die plek. ik zie dat ook op de remschijf van mijn MTB na het afspuiten na een moddertocht. De remblokken zelf roesten niet.
19 maart 2009 0:13
Oei, balen zeg. Wissik ook niet.
19 maart 2009 0:19
Ik zet BEPPIE altijd in de versnelling in de garage ,never de handrem erop
19 maart 2009 0:22
naar ik begrijp heeft de handrem er niets mee van doen...
19 maart 2009 2:31
ik zet auto's nooit op de handrem, maar ook in de versnelling koekt de boel vast na zo'n tijd.
19 maart 2009 3:04
Het is ook niet goed om je auto op de handrem te zetten als je net gereden hebt. De remschijven zijn op dat moment nog ontzettend heet en beschadig je dus je schijven als daar druk op komt te staan.
19 maart 2009 3:39
Auto nooit op de handrem zetten (hooguit op een zware helling).
Iedereen leren ze dat bij de rijles. Te gek voor woorden. Nooit doen! Zet hem in 1 of 2.
19 maart 2009 6:40
even de schijven invetten
Geintje hier is niets anders aan te doen dan veel te rijden (daar istie voor gemaakt)
19 maart 2009 8:35
NordRack2 schreef:Auto nooit op de handrem zetten (hooguit op een zware helling).
Iedereen leren ze dat bij de rijles. Te gek voor woorden. Nooit doen! Zet hem in 1 of 2.
En hoe zit dat dan met bijvoorbeeld het systeem van Renault, waarbij de handrem elektrisch wordt aangetrokken? Daar doe je zelf niets aan!!! (ik zet hem zelf overigens ook altijd in zijn 1).
19 maart 2009 10:07
Ehhhh... geen Renault kopen?
19 maart 2009 10:32
5 weken met natte schijven wegzetten is niet echt bevorderlijk idd.
Maar rondom nieuwe schijven/blokken monteren lijkt me ook wat rigoreus.
- Optie die meestal werkt is een paar keer goed remmen.
- Als dat niet werkt kun je overgaan en je schijven laten afdraaien en je blokken opschuren. Hangt natuurlijk wel af van de status van je onderdelen. Als ze al aan de slijtage grens zitten dan...
- Schijven/blokken vernieuwen
Mark.
19 maart 2009 10:39
Herkenbaar "probleem". Gelukkig staat mijn
911 nooit zolang stil
, maar ik moet soms ook wat meer gasgeven om weg te kunnen rijden met een akelige "knak" als resultaat zodra de blokken los komen van de schijven
.
markk schreef:Maar rondom nieuwe schijven/blokken monteren lijkt me ook wat rigoreus.
(...) Hangt natuurlijk wel af van de status van je onderdelen.
19 maart 2009 10:42
En het is nou precies die "knak" die net even teveel was voor mijn remschijven, dus be warned
19 maart 2009 10:43
I know so I am
.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.