Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
30 maart 2009 15:29
Hallo,
ik was benieuwd of er hier iemand ervaring heeft met het Bilstein PSS9 / PSS10 onderstel op een 997 Carrera. Ik heb contact gehad met Renntech, maar die hebben nog nooit een PSS systeem onder een 997 gemonteerd...
Ik zou graag dat systeem later installeren, maar wil niet dat de auto extreem stug wordt. Ben benieuwd in hoeverre je dmv de instellingen vd demper het systeem nog redelijk 'soft' kan zetten, maar wel met een mooie verlaagde look.
Bedankt!
Laatst bijgewerkt door
POR5CHE op 09 jun 2009 17:03, in totaal 1 keer bewerkt.
09 jun 2009 17:02
... Niemand dus...
Zijn er hier mensen die onder aan ander type 911 een Bilstein PSS9 onderstel hebben geinstalleerd? Ben erg benieuwd...
09 jun 2009 19:31
Daar is al vaak wat over geschreven......zoekfunctie
09 jun 2009 21:51
Heb sinds 8 maanden PSS10 op de 993.
Perfecte keuze, soepel rijden is er zeker bij, circuit ook en natuurlijk alles wat ertussen zit. Omdat die van mij toch al 90.000 km en 11 jaar meegegaan waren sowieso een groot verschil, zal bij 997 wel anders zijn.
Op de 993 kan ik ze zonder gereedschap makkelijk bijstellen, moet wel ff op de grond gaan liggen.
Aanrader. Zoek ff op internet, die van mij bij Carnewal gevonden en door Speedservice gemonteerd.
09 jun 2009 22:14
Kijk ook eens naar KW en met name de Variante 3
Ik ben hier bijzonder over te spreken, een voordeel t.o.v. Bilstein is dat de behuizing volledig in rvs is uitgevoerd, verder minimaal gelijkwaardig en iets gunstiger aan de prijs.
09 jun 2009 22:34
Bedankt voor de Tip! Carnewal is idd veel goedkoper dan dat ik ze tot dusver heb gezien...
De KW set, is die niet erg ingewikkeld om af te stellen? Inbound, rebound...
09 jun 2009 23:44
POR5CHE schreef:De KW set, is die niet erg ingewikkeld om af te stellen? Inbound, rebound...
Nee hoor, ik heb de set op de standaard instelling gehouden en die is (naar ik heb begrepen) afgestemd / afgesteld op de Nurburgring; niet spijkerhard dus.
Voor de die-hards onder ons zijn dus de ingaande- en uitgaande slag van de zuigers apart instelbaar, evenals de rijhoogte.
Mijn 993 is iets stugger geworden maar zeker niet spijkerhard, wel zo prettig met mijn GT3 stoelen die een perfecte zit hebben maar niet comfortabel zacht zijn.
10 jun 2009 1:29
Weet iemand een goed adresje waar ze KW sets verkopen tegen een mooi prijsje?
10 jun 2009 8:08
o.a. Porsche specialist Johan v.d. Gugten te Bodegraven
http://www.vdgugten.nl/p.s.
Doe Johan de groeten van mij (Marcel van Vliet)
p.s. 2
Kijk maar in mijn album hoe de KW set er uit ziet op een 993.
10 jun 2009 9:06
Ziet er goed uit allemaal!
Komt de auto gelijk al zo laag, of heb je 'm zelf zo laag laten zeten...?
10 jun 2009 11:35
De auto kwam gelijk zo laag, aan de voorzijde iets te laag naar mijn zin en dit heb ik dan ook gedurende het uitwegen (en vierkant uitlijnen) laten veranderen.
Het gewicht is aan de voor- respectievelijk achterzijde gelijk per wiel, d.w.z. L + R voor en L + R achter hebben gelijke wieldrukken, de gewichtsverdeling voor en achter is 40 en 60%.
Verder is de 993 op RS specificaties uitgelijnd, met name aan de voorzijde een iets negatievere wielvlucht.
Goed voor de rij eigenschappen, iets minder voor de bandenslijtage
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.