Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

remklauwen boxster 2002

30 maart 2009 16:04

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een boxster uit 2002, waarbij de lak van de remklauwen aan het vervagen is. Het liefst wil ik ze opnieuw laten poedercoaten (duurzamer dan lak), maar mijn dealer wijst me op het risico dat er onderdelen kunnen afbreken bij demontage van de klauwen met als gevolg de aanschaf van een nieuwe remklauw(en) (ca. 1000 eur/stuk!). Indien het allemaal wel zal lukken is ook het demonteren, coaten en monteren niet voor niets, mijn dealer geeft aan dat dit ca. 800 eur zal gaan kosten...
Lakken is minder duurzaam, maar is ook een optie: special price 1000 eur...

Hebben jullie ervaring hiermee of andere suggesties om dit op te lossen? Alvast bedankt.

Gr. Edwin

Re: remklauwen boxster 2002

30 maart 2009 16:14

ik schat zo in dat dit goedkoper kan...
gebruik de zoekfunctie maar eens, er karren hier heel wat opgepimpte remklauwen rond :idea:

30 maart 2009 16:26

Dit zullen dealer uren (100 euro per uur excl. ???) zijn. Als je dan de klauwen van de auto moet halen, netjes demonteren, schoon maken, afplakken, coaten, monteren, ontluchten dan ga je inderdaad richting 800 - 1000 euro. Dat van die afbrekende onderdelen kan ik niet volgen. :scratch:

Nu zullen er ongetwijfeld mensen gaan roepen dat het veeeeeel goedkoper kan. Maar alle waar naar z'n geld. Als ze het netjes doen (dus de hele klauw demonteren, zuigers eruit ed.) dan moet ik nog zien of iemand anders het tegen dat uurtarief veel goedkoper kan doen.

30 maart 2009 17:13

Bedankt voor jullie reactie.

Het wordt inderdaad geheel gedemonteerd, schoongemaakt enz. Ze geven ook aan dat de arbeid het meest kost, maar toch vind ik het een stevige prijs voor een estetische aanpassing...maar ja, geld uitgeven doet maar 1x pijn..
Dat van die onderdelen zijn de aansluitingen van de hydroliek op de remklauw, zover ik heb begrepen. Ik heb net gebeld (P staat bij de garage) en ze kijken even of het fatsoenlijk te demonteren is. Als dit zo is kan ik later nog een afspraak maken.

Nog iemand waanzinnig goede ideeen? Ik hoor het graag...

Gr. Edwin

30 maart 2009 20:00

a sucker is born every minute...

31 maart 2009 21:06

Of zelf een beetje prutsen:
http://www.pedrosgarage.com/Site%203/Pa ... ipers.html

03 apr 2009 19:37

Ik heb onder mijn boxster 2.5 orginele rode S-klauwen zitten en deze zijn nog in zeer mooie staat! Dus de orginele 2.5 klauwen zijn er onder vandaan getrapt en nieuwe terug geplaatst en ze werken echt perfect! :drive:
Plaats een reactie