Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
02 apr 2009 12:03
Hi allemaal,
Even een vraagje betreffende onderhoud en garantie. Ik hoorde zojuist van de dealer dat de rubbers op de draagarmen van mijn boxster versleten zijn en dat de draagarmen vervangen dienen te worden. Zou dit nog onder de carrosseriegarantie vallen dit tot april 2010 geldig is?
Ben benieuwd naar jullie antwoord.
Gr.
Ralph
02 apr 2009 12:19
Draagarmen zijn onderstel en geen carrosserie. En 9 jaar garantie op slijtage onderhevige delen gaat geen enkel merk doen. Jammer maar helaas, je zult toch zelf moeten betalen.
02 apr 2009 13:05
Bedankt voor je antwoord, dan wordt het toch gewoon betalen
02 apr 2009 17:09
Mijn 993 had daar ook last van. Deze zijn inmiddels vervangen, dit echter pas na vijftien jaar.
02 apr 2009 17:34
WdePundert schreef:.. dit echter pas na vijftien jaar.
... leeftijd van de auto vertelt toch niks over de toestand/slijtage van de draagarmen (en haar rubbers)
03 apr 2009 7:02
Da's toevallig (of toch niet
). Precies hetzelfde bij mijn Boxster uit 2000 met pas 70.000 km.
Gaat over twee weken naar Erwin toe en dan ben ik weer een hoop geld kwijt.
Ik vertrouw erop dat het strakke sturen daarna, dat weer heel snel goed maakt.
Maar toch is dit kennelijk niet zo'n geweldig onderdeel van de Porsche. (en idioot dat de hele draagarmen vervangen moeten worden en niet alleen de rubbers)
03 apr 2009 7:43
bij een 964 kunnen inmiddels ook alleen de rubbers vervangen worden,
wat betreft de prijs zal het niet veel uitmaken omdat ze daar dan weer langer mee bezig zijn.
robert
03 apr 2009 9:03
Ik heb net 2 weken geleden die van mij laten vervangen (na 118k), want het kost veel meer tijd om alleen de rubbers te laten vervangen, is het gelijk goed (kost wel wat, maar dan heb je ook....)
03 apr 2009 11:55
Volgens mij kun je de rubbers officieel niet vervangen aangezien die in de draagarmen geperst zijn en moet dus de hele constructie vervangen worden.
03 apr 2009 12:05
Lijkt mij ook, vervangen van alleen de rubbers is naar mijn mening ook geen ideale oplossing, past nooit helemaal perfect.
03 apr 2009 13:26
Niet officieel inderdaad, maar
volgens mij kán het wel .
03 apr 2009 13:42
Olaf schreef:WdePundert schreef:.. dit echter pas na vijftien jaar.
... leeftijd van de auto vertelt toch niks over de toestand/slijtage van de draagarmen (en haar rubbers)
Waarmee jij en ik dus aangeven dat het logisch is dat dit buiten de garantie valt
03 apr 2009 13:44
Bij mij was ook de eerste optie om alleen de rubbers te vervangen, maar dit bleek niet zo'n goed idee, dus zijn ze uiteindelijk compleet vervangen.
03 apr 2009 14:01
Onze auto's gaan wel een beetje gelijk op geloof ik... Misschien 'hoort' dit wel bij een 15 jaar oude 993
03 apr 2009 14:04
Ik heb een aardig lijstje met dingen die gedaan moesten worden. Ik hoop dat jouw lijstje ongeveer gelijk is aan het mijne anders staat ons nog wat te wachten.
03 apr 2009 23:09
Maar het gaat hier om een boxster, geen 993
En het rubber in de draagarmen van een boxster en latere modellen is in de arm zelf gevulkaniseerd, als ik mij niet vergis,en kan daarom niet los vervangen worden.
En inderdaad het is niet goedkoop 4 draagarmen van een paar honderd euries p.st.
Ik ga zondag proberen om een draagarm voor te vervangen ivm. speling op de fuseekogel.
04 apr 2009 8:49
Het was een reactie op de opmerking(en) er direct boven:
maurice schreef:Volgens mij kun je de rubbers officieel niet vervangen aangezien die in de draagarmen geperst zijn en moet dus de hele constructie vervangen worden.
Of het bij een Boxster ook kan
. Ik zou het even navragen.
04 apr 2009 10:57
WdePundert schreef:Ik heb een aardig lijstje met dingen die gedaan moesten worden. Ik hoop dat jouw lijstje ongeveer gelijk is aan het mijne anders staat ons nog wat te wachten.
In dat geval hebben we
samen 1 hele mooie goeie 993 cabrio....
08 apr 2009 18:00
Waaraan merk je dat de draagarmen (rubbers) versleten zijn? Ik heb zelf ook een 986 en al geruime tijd lichte trillingen in het stuur bij snelheden boven de 100 km/u. Aan de velgen/banden en balanceren/uitlijnen ligt het niet, dat is al (te) vaak nagekeken.
09 apr 2009 7:29
Bij mij was het merkbaar aan het krakende geluid als je bijvoorbeeld over een verkeersdrempel reed.
Ik weet niet of dit kraken altijd bij gevulcaniseerde bussen voorkomt maar bij mij was de diagnose heel snel gesteld.
Daarnaast ligt mijn Boxster op dit moment niet heel 'strak' op de weg (even het stuur met twee handjes vasthouden en iets te vaak corrigeren op een rechte weg
) en ik ga ervan uit dat dit ook door vervangen van draagarmen opgelost wordt.
Succes
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.