Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
19 apr 2009 22:17
Sinds kort ben ik de blije bezitter van een Porsche 968 bj 1992. Wat mij echter opvalt/tegenvalt is dat de auto boven ca. 120 km/h een "vaag" stuurkarakter krijgt, je moet zeg maar voortdurend corrigeren. Banden zijn precies volgens voorschrift en ingereden. Ik had voor deze aanschaf niet eerder dit model, wel enige ervaring met 911 en ik had dus verwacht dat doordat de motor voorin ligt ( dus behoorlijk gewicht op de vooras ) de besturing ook op hogere snelheid precies zou blijven. Indien het zo is dat deze karakteristiek bij dit model hoort dan is het voor mij acceptabel, is dat niet zo dan ben ik zeer benieuwd naar soortgelijke ervaringen/oplossingen.
De auto is overigens zeer recent uitgelijnd tesamen met de nieuwe bandenmontage. Misschien handig te vermelden dat de auto welliswaar 17 jaar oud is, maar niet veel (53.000) km heeft gereden, dus dan zal er niet al te veel versleten zijn lijkt mij ? wellicht zijn er wel bv rubber onderdelen die ongeachte km.stand verouderen en vervangen dienen te worden ? naar advies op dit soort punten ben ik dus op zoek. Zo een stabilisator stang ( zeg ik dat goed ?) onder de motorkap, zou dat een deel van de oplossing kunnen zijn ?
Bijvoorbaat dank voor de input !
19 apr 2009 22:44
zitten de originele velgen er nog onder?
19 apr 2009 22:47
Goeie vraag, die zitter er onder (16 inch cupvelgen die in goede staat zijn )
19 apr 2009 22:48
Ipv. zeer recent uitgelijnd zou ik liever lezen vakkundig uitgelijnd. Dat zegt mij meer.
Ik zou iemand die weet hoe een 968 hoort te rijden eens een oordeel laten geven. Verkeerde banden en uitlijning is meestal de oorzaak van deze klacht.
Die veerpootbrug die je bedoeld brengt niet de verbetering die je in dit geval verwacht.
.
19 apr 2009 23:20
Duidelijk is wel, dat er iets niet klopt. Het rijgedrag van een 968 is zeer strak en zeker niet zoals beschreven. Inderdaad goed uitlijnen, maar ook, de juiste banden (merk, maat, ouderdom), zijn van zeer groot belang. De minder goede bandenleveranciers gooien in elke band 2.0 Bar rondom. Al dat soort kleinigheden zijn van groot belang.
19 apr 2009 23:36
Klinkt inderdaad alsof er iets niet goed is; kunnen o.a. de rubbers van de draagarmen zijn dus gewoon ff naar de specialist. Een 968 loopt normaal gesproken rustiger dan een oudere 911 (993 en ouder) door de langere wielbasis (en dat hoor ik ook van andere 968 eigenaren die ook een 911 hebben).
Een veerpootbrug helpt vooral bij extreem snelle bochten en dat lijkt me geen oplossing voor het probleem.
24 apr 2009 20:30
In reactie op eerdere berichten, een 968 stuurt enorm strak. Dus er is zeker iets mis. Lagerbussen van draagarmen en wellicht ook schokdempers of stabilsatorrubbers kunnen defect zijn. Zeker eerst controleren alvorens een 4 wieluitlijning te doen.
25 apr 2009 12:25
Ik ken zeker dat vaag gevoel niet.
Eenmaal boven de 235 voelt het lichter aan, maar dat lijkt me meer dan normaal ?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.