Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

PCCB 2 versies?

13 mei 2009 11:13

Mijn 997 S is van begin 2006 en heeft PCCB remmen. Nu las ik ergens dat er rond 2005 een 2e versie van PCCB is gekomen omdat er teveel problemen waren met het eerste systeem. Weet iemand of dit klopt en hoe kan ik zien of ik versie 1 of 2 heb?

Groeten Edward

Re: PCCB 2 versies?

13 mei 2009 11:15

naar mijn idee viel dat samen met de introductie van de 997, maar ik vermoed dat DS dat exact weet :wink:

Re: PCCB 2 versies?

15 mei 2009 23:25

Edward997 schreef:Mijn 997 S is van begin 2006 en heeft PCCB remmen. Nu las ik ergens dat er rond 2005 een 2e versie van PCCB is gekomen omdat er teveel problemen waren met het eerste systeem. Weet iemand of dit klopt en hoe kan ik zien of ik versie 1 of 2 heb?

Groeten Edward


In 2005 kwam gen. 2. Je kan het zien aan het gewijzigde "gaatjespatroon". Bij de gen. 2 zit er meer variatie in het patroon van de gaatjes (ik kan het even niet beter uitleggen).

Gen 1 was niet bestand tegen circuitgebruik. Beetje vreemd natuurlijk, maar toch.

Re: PCCB 2 versies?

16 mei 2009 0:58

AfbeeldingGEN1 AfbeeldingGEN2

Re: PCCB 2 versies?

16 mei 2009 9:17

Ok bedankt mannen die foto's leveren voor mij het bewijs , duidelijk versie 2 bij mij achter de velgen.
Is het met PCCB zo dat de blokken wel gewoon vervangen moeten worden? Neem aan dat het geen gewone blokken zijn zoals bij stalen schijven.

Groeten Edward

Re: PCCB 2 versies?

16 mei 2009 9:41

Google vond voor mij wat Porsche schreef:Other key benefits include the remarkable durability of the pads and discs, and over a 50% weight decrease over conventional metal equivalents.

Ik denk dat ze dus wel een keertje vervangen moeten worden. Maar niet zo vaak als gewone blokken denk ik.

Je kan losse remblokken bestellen, P/N 980.351.939.00 (front) 996.352.947.03 (rear), dus zal je ze idd eens moeten vervangen... :idea:
Plaats een reactie