Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Remlichten werken niet

29 mei 2009 14:19

Het is vast al vaker gevraagd, maar met de zoekfunctie krijg ik de volgende melding:

De volgende woorden uit je zoekterm werden genegeerd omdat ze teveel voorkomen: niet remlichten werken
Je moet minstens 1 woord als zoekterm opgeven. Ieder woord moet minstens 3 tekens en maximum 14 tekens lang zijn, exclusief jokertekens.

Dus vandaar mijn vraag:

Ik heb een 911 2.7 uit 1977 en de remlichten werken niet. De zekeringen zijn nog intact. Overigens werken de knipperlichten ook niet meer. (weet niet of dit samenhangt) Alarmlichten werken wel.

Iemand een idee, buiten de zekering en het lampje. (zo snugger was ik nl. zelf ook nog wel.) :mrgreen:

Re: Remlichten werken niet

29 mei 2009 14:23

Goede knop te pakken gehad?

Nee, sorry... Ik kan je niet helpen!

29 mei 2009 14:27

Alarmlichten achter werken wel, terwijl de knipperlichten het niet doen :?:

Toch nog ergens een andere zekering?...

29 mei 2009 14:30

remschakelaartje bij pedaal stuk....simpel :D

29 mei 2009 14:39

bully schreef:remschakelaartje bij pedaal stuk....simpel :D

Is dat te testen zonder hem gelijk te vervangen?

29 mei 2009 14:42

Paul van Engelen schreef:Alarmlichten achter werken wel, terwijl de knipperlichten het niet doen :?:

Toch nog ergens een andere zekering?...

Nou de zekeringkast van de 911 is erg karig. Ik geloof dat er al met al maar 20 verzekeringen ingaan. Aangezien het van die oude zekeringen zijn, dus geen steekzekering, kun je goed zien als er een kapot is. (dat is niet het geval)

29 mei 2009 14:44

bully schreef:remschakelaartje bij pedaal stuk....simpel :D

En door gelijkmatig te tippen op het rempedaal kan je dan ook gelijk richting aangeven :?: :shock: :lol:
(die doen het ook niet...)

Schakelaar is uiteraard gewoon door te meten.

29 mei 2009 15:05

Check ook even de betreffende zekering, hebben het nadeel dat wel eens corrosie optreed en de werking faalt, terwijl zekering nog in tact is. :idea:

29 mei 2009 15:27

cabrio wim schreef:Check ook even de betreffende zekering, hebben het nadeel dat wel eens corrosie optreed en de werking faalt, terwijl zekering nog in tact is. :idea:

Het kapje dat over de zekeringen heen wordt geplaatst ontbreekt bij mij. Ik geloof dat daar opstaat welke zekering voor de remmen zijn??

Is er iemand die weet welke zekering dit is?

29 mei 2009 16:09

Hallo Stoekie ,
Wie zei dat ook alweer ? "remmen is angst" :twisted:
Nee gewoon ff met alle zekeringen draaien of eventueel 1 voor 1 uithalen en lichtjes opschuren,
Trouwens schakelaartje zit volgens mij niet op de pedalen maar aan de hoofdrempomp (Dacht ik toch).
gr Diablo

29 mei 2009 16:36

mijne net stuk en laten maken [nieuwe] zat bij het pedaal... :roll:

29 mei 2009 17:42

Ik zelf denk dat het de remlicht schakelaar bij je pedaal is! Is overinges ook een 'slijtage-onderdeel' :wink:

30 mei 2009 12:18

De vraag is heeft Stoekie een SC- of een 964-remlichtschakelaar :?: :roll: :wink:

06 jun 2009 11:53

Het was inderdaad een zekering, de remlichten en knippers zitten op dezelfde zekering en deze was inderdaad ge-oxideerd zoals hierboven al werd aangegeven.

Gelukkig een goedkope reparatie deze x.

Bedankt voor jullie reacties. :thumleft:

06 jun 2009 18:20

:thumleft: is vaak voorkomend probleem bij Porsche, inclusief de massa. :idea:
Plaats een reactie