Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
31 mei 2009 23:35
Hallo Iedereen,
Een paar jaar geleden rubbers van mijn voorwielophanging (A-Arms) vervangen door een hardere soort uit Amerika , de eerst jaar vrijwel geen problemen gehad maar deze beginnen nu hoe langer hoe meer te kraken (dat niet meer plezierig is)!Daarom wil ik terug overstappen naar originele rubberen (Auto rijd volgens mij zachter en beter).
Deze morgen vond ik deze op Ebay:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Porsche- ... ccessoriesomdat mijn engels niet zo perfect is vraag ik aan jullie , zijn deze te vergelijken met de originele rubbers ?
gr Diablo
31 mei 2009 23:45
Als dit inderdaad het juiste nummer is: 90134142102
01 jun 2009 0:00
Hallo Olaf , kan je niet helemaal volgen !!!
sowieso zijn het 2 verschillensde modellen (2+2) dus 2 verschillende nummers.
Bij ons hier in BELGIE kan je ze niet apart kopen , je moet wel degelijk complete armen kopen !!!
mijn vraag is eigenlijk of ze hier over echte rubberen spreken zoals de originele of zijn het van die harde soort die ik momenteel er al op heb en teveel lawaai maken .
gr Diablo
01 jun 2009 3:52
Diablo
Hier kan je rubberen bussen vinden.
http://www.elephantracing.com/suspension/rubberbushings/911rubberbushings.htmOriginele zijn niet verkrijgbaar,of je moet inderdaad de ganse arm vervangen
De rubbers van Elephant zijn net zoals de OEM's zacht. Ik geloof dat er ook een plaatsingssetje beschikbaar is (anders krijg je ze niet geinstalleerd).
CORRECTIE: de nodige spullen om ze te plaatsen zijn inbegrepen. Mag wel voor 225 euro
(kan je al beter voor Polybronze gaan...)
Succes!
01 jun 2009 8:20
Olaf schreef:Als dit inderdaad het juiste nummer is: 90134142102
Dit nummer lijkt ???
inderdaad op het nummer van de rubberbussen van een vroege (< 67) 911. Deze originele bussen zijn echter volgens mij niet of moeilijk verkrijgbaar, en als ze het zijn dan zullen ze niet passen in een 86'er. Als je het goed wilt doen zal je twee nieuwe A-armen moeten aanschaffen. De rubber bussen zijn in die armen gevulkaniseerd en werken wezenlijk anders dan die aftermarket troep.
01 jun 2009 9:49
Peter 993 schreef:Als je het goed wilt doen zal je twee nieuwe A-armen moeten aanschaffen. De rubber bussen zijn in die armen gevulkaniseerd en werken wezenlijk anders dan die aftermarket troep.
Ik heb er zelf geen ervaring mee (heb zelf polybronze), maar ik denk dat de rubbers van Elephant toch van redelijke kwaliteit zullen zijn in vergelijking met de harde plastieken bussen en te overwegen zijn ipv nieuwe armen..
01 jun 2009 10:18
Hallo ?
Bedankt iedereen voor julli reacties , maar ik heb eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag aan jullie gehad
!
Ik heb deze topic opgestart om te weten of deze link
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Porsche- ... ccessoriesverwijst naar zachte rubbers zoals +- de originele of zijn dit ook van die harde soort die ik destijds al gemonteerd heb (mijn engels is zo slecht
).
Daarom nogmaals de vraag aan jullie , zijn volgens jullie deze bussen uit zacht materiaal of zijn het van die harde bussen?(zie filmpje in link)
gr Diablo
01 jun 2009 10:37
Diablo
Het gaat over zachte bussen. (zeggen ze ook)
Als je het filmpje bekijkt kan je zien dat ze bij het persen op de armen een beetje vervormen.
Ik denk wél dat ze de plaatsing een beetje te makkelijk doen lijken.
01 jun 2009 11:09
Hallo,
interessant onderwerp.
Ben vorige week op onderhoud geweest met de 993 en men vertelde mij daar dat mijn rubbers van de ophanging aan het verduren waren en dat deze maximaal volgende onderhoudsbeurt diende vervangen te worden.
Men kan dus niet enkel de rubbers vervangen, men dient de volledige armen met de rubbers nieuw te monteren.
groetjes,
Flatsix6
01 jun 2009 11:19
Hallo Flatsix,
een ophanging van een 993 kan je niet vergelijken met dit van een 911 3.2 ui '86 !!!
ik denk dat uw rubbers wel apart te vervangen zijn door Porsche ,
gr Diablo
01 jun 2009 11:33
Die armen kosten (op Pelicanparts.com) 893 dollar t stuk!
Je kan doen zoals ik (niet dat ik altijd zo'n voorbeeld ben
):
Als de armen nog recht zijn (dus nooit problemen gehad met uitlijning etc) kan je ze eventueel laten zandstralen en spuiten (heb k zelf gedaan) en zet je der gewoon Polybronze bussen op. Rijdt bijzonder goed en geen gedoe met de montage. Hou er wel rekening mee dat je die af en toe moet smeren met een 'grease gun' maar das de moeite niet.
01 jun 2009 12:01
een ophanging van een 993 kan je niet vergelijken met dit van een 911 3.2 ui '86 !!!
ik denk dat uw rubbers wel apart te vervangen zijn door Porsche
Denk het niet, zie draagarm met nr. 12
zonder aparte rubberbussen als onderdeel:
01 jun 2009 12:31
Zover ik weet zijn de originele rubbers af fabriek gevulcaniseerd in de A-arm.
Origineel "doe het zelf" replacement is er dus per definitie niet.
Ik zou even terugvallen op expertise van bijvoorbeeld Renntech hier, voordat je spullen uit USA laat komen die je niet kent.
Er moeten dichterbij ook specialisten zijn met goede oplossingen.
01 jun 2009 17:28
Hallo Lindemans ,
Ik ga het toch zelf maar proberen hoor ,
rest nu alleen de vraag nog , daar ik de keuze heb om die uit VS te laten of Canada te laten komen (bestellen).
Wat denken jullie ivm duane kosten , is het beter uit Canada of beter uit de VS te bestellen ?
Iemand ervaring hiermee? graag jullie reacties.
gr Diablo
01 jun 2009 17:32
Hallo Paul,
wat denk je hier van (993)????
gr Diablo
01 jun 2009 17:42
Dat er ook voor een 993 blijkbaar onderdelen leverbaar zijn via 'andere' kanalen is 1 ding.
Mijn reactie was op je opmerking dat er ook van Porsche de losse bussen/rubbers als onderdelen zouden zijn, niet dus
Net als anderen denk ik dat het vervangen van de bussen wat eenvoudig wordt voorgesteld, d.w.z. dat het niet wordt als origineel. De bus kan duidelijk zowel om de as als in de bus draaien en bij de originele is dat niet zo
Maar je zoekt duidelijk een goedkopere oplossing en het is jouw P. en het zijn jouw p. (egulanten) dus succes er mee
Het advies van Lindemans lijkt me het serieuze overwegen waard.
01 jun 2009 17:58
Klopt , ik had verkeerd geschreven , maar ik bedoelde dus wel dat deze in de handel los te krijgen zijn , Mea Culpa
.
Maar om terug te komen naar mijn arms ,
mijne zaten dus niet gelijmd, het zou natuurlijk wel kunnen dat in de loop van de tyd (lees ouderdom) deze losgekomen zijn !
gr Diablo
01 jun 2009 19:36
Los zitten kan ook doordat het al geen originele meer waren (niet-originele al eens gemonteerd ...).
01 jun 2009 20:49
Hallo Paul,
Nou ik heb ze in ieder geval nooit gemonteerd in ieder en het waren wel originele die er onder zaten (rubber),
misschien ooit los gekomen door bv ouderdom of weet ik veel
Ik ga die van Canada toch maar nemen
en ga jullie op de hoogte houden (ik riskeer toch maar max. 100 euro) van zodra ik ze gemonteerd ,ok?
gr Diablo
03 jun 2009 13:42
In dat geval zou ik zeker voor de Canadese gaan.
03 jun 2009 14:27
Hallo Lindemans,
heb ik intussen ook gedaan ivm duane kosten , allez dat hoop ik toch !!
Zal jullie verder op de hoogte houden voor pro- en contra's te vertellen ,ok?
gr Diablo
03 jun 2009 14:30
Hallo Olaf,
Als dit inderdaad het juiste nummer is: 90134142102
hoe kan dit de juiste nr voor "setje" zijn als "setje "niet origineel te verkrijgen is ?
03 jun 2009 15:42
Zoals ik al schreef. De hele vroege 911 (< 67, SWB) had WEL aparte rubber bussen met gewoon een onderdeel nummer. Het nummer in die Ebay ad. lijkt (is dus niet helemaal gelijk) op het orginele nummer.
03 jun 2009 16:07
Ok Peter kga je in ieder geval op de hoogte houden van zodra ze hier zijn , wie weet een (zeer) goede oplossing voor andere forummers !!
gr
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.