Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Restauratie "Speedline" velgen

10 jun 2009 12:23

Heeft iemand ervaring in bovenstaande?

Had graag geweten:

1. De kleurcode (of RAL nummer) van de zilver metallic harten
2. Moeten er nieuwe boutjes/ moeren gebruikt worden of is het ok om de oude te chromeren??
3. Wat is de torque specificatie voor de bouten?
4. Polieren van de buitenste ringen -> bestaan er "SPEEDLine for PORSCHE" stickers of etch mallen?
5. Waar kan je nieuwe ventielen vinden (metalen)
6. Moeten de houders terug geplaatst worden (voor de ventielen)

Alle info is welkom

Alvast bedankt

Mvg
Turbo

Re: Restauratie "Speedline" velgen

10 jun 2009 17:53

voor ongeveer 350 euro maaken ze je velgen bij de velgen dokter in Uden weer als nieuw inclusief alles

Re: Restauratie "Speedline" velgen

21 jul 2009 19:25

bouten voor in de velgen heb ik gekocht bij sc tuning in zelzate,die kunnen diverse kleuren leveren
inox zwart of goud
heb ongeveer 1euro per inox boutje betaalt,model zonder schroefdraad,voor in imitatie turbo velgen

Re: Restauratie "Speedline" velgen

21 jul 2009 19:44

Marcel schreef:voor ongeveer 350 euro maaken ze je velgen bij de velgen dokter in Uden weer als nieuw inclusief alles

Per velg , of voor de 4 velgen ?
en hoe zit dat met transport kosten voor Belgie ?
gr Diablo
PS: heb nl 2 velgen met zeer lichte borduurschade .

Re: Restauratie "Speedline" velgen

27 okt 2009 13:09

Weet iemand de antwoorden op bovenstaande vragen! Ben zelf bezig met het opknappen van een set speedline velgen, en heb nog een paar meer vragen.

Zijn de bouten weer te gebruiken? Waar zijn deze eventueel te krijgen?
Is de gepolijste ring origineel met blanke lak gespoten, ook over de bouten heen?
Is de rubberen afdichtings ring weer te gerbuiken? Of waar is een nieuwe te krijgen?

Re: Restauratie "Speedline" velgen

27 okt 2009 13:41

Hoi Martijn

Bouten zijn zeker weer te gebruiken.
Wel opnieuw loctite gebruiken om de moeren te borgen

Orgineel zit er een soort vernislaag over de randen, echter bij restauratie wordt deze al eens weggelaten...
Nadeel hier is wel dat je ze op regelmatige basis eens zal moeten polieren om ze mooi glanzend te houden.
Breng je terug vernis aan, heb je kans door steenslag dat er delen vernis loskomen en na verloop van tijd je ze terug zal moeten demonteren.

Afdichtring zul je moeten vervangen, adres heb ik momenteel niet

Re: Restauratie "Speedline" velgen

27 okt 2009 18:16

Worden ze meestal niet gekit i.p.v. een afdichtring??

Re: Restauratie "Speedline" velgen

27 okt 2009 19:28

Marcel schreef:voor ongeveer 350 euro maaken ze je velgen bij de velgen dokter in Uden weer als nieuw inclusief alles



je bent enkelt vd bouten nieuw al meer kwijt :?


lijktme stug datze 4 stuks 3 delige wielen voor maar 350 de 4 opknappen of isdat p.s?

Re: Restauratie "Speedline" velgen

27 okt 2009 19:51

als je ze laat doen bij speedline gaan er altijd nieuwe bouten in dat is wet bij hun !

richten indien nodig met of zonder verwarming mogelijk bij goede richter is een vak part

die plastic/rubberen afdicht rand word bij speedline ook vernieuwd is niet herbruikbaar ivm luchtdichtheid ,
kan ook met kit (alleen om de middelste naad niet bij de boutjes :shock: )minimaal 24 uur drogen voor gebruik!
zonder afdicht ring komje naar buiten gunstiger uit met je evtuele E.T. waardes vd velg mocht je de velg onder een smallbody willen doen net als ik :wink:

originele dezelfde torx bouten ala speedline zijn niet te bekomen dus vervangende erin, en indie je het zelf doet aandraaien met 32 a 33 nm
1 ste 4 kruislings daarna de rest :idea:

en zet ze alle 4 hetzelfde in elkaar :wink: ventielgaatjes allemaal op dezelfde plek en houd in de gaten als je ze uit elkaar hebt welke harten voor en achter horen :idea:

je kunt de velgen daarna met liquid glass inspuiten dan hoefje niet elke keer je randje te polijsten
is een rotklus om steeds om die 40 boutjes van je velg heen te poetsen :shock:

boutjes kunnen varieren van 1.50 tot wel 5 euro p.s ligt eraan welke je wilt.

indien iemand dit teveel werk vind en ze niet meer wi ik ben evt altijd bereid voor evt overname
tegen normale priijzen wel te verstaan want sommige vraagprijzen gaan nergens over tegenwoordig :shock:


als er nog vragen zijn hoor ik het wel :wink:

Re: Restauratie "Speedline" velgen

27 okt 2009 20:34

pffff.... best wel een klus het opknappen van die velgen! :?

Re: Restauratie "Speedline" velgen

28 okt 2009 12:30

@drknauf

Heb je wat meer info over de "liquid glass"??
-Eigenschappen/ waar te verkrijgen??

Ik ken het produkt in ieder geval niet


Om nog even terug te komen op de moeren, bouten, afdichtring,...alles is nog verkrijgbaar ...alleen pokkeduur!! :evil:
Moer:5$/stuk
Bout:5$/stuk
Afdichtring:169$/stuk

Je kan dit alles trouwens nog bij FVD verkrijgen, zie volgende link:
http://shop.fvd.de/us/en/Porsche-0/-/-/ ... uning.html

Re: Restauratie "Speedline" velgen

02 nov 2009 16:43

Heren, bedankt voor alle antwoorden! Denk dat dit een mooi klusje wordt voor de koude winterdagen. Eerst maar eens beginnen met het demonteren van de velgen.
Plaats een reactie