Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

915-bakje

16 jun 2009 15:14

weet er iemand hoe je kan weten of de geleiding van de schakelstangen in het bakhuis van een 915-bakje zijn uitgesleten ? ik heb nieuwe syncronisatieringen en nieuwe wolvetanden laten steken, maar hij gaat soms nog moeilijk in z'n tweede. Kan ik dit zelf vaststellen aan het gedrag van de pook bij stilstand bijvoorbeeld ? kan deze moeilijke tweede ook aan de afstelling tussen pook en bak liggen ?

alvast bedankt !

koen

Re: 915-bakje

16 jun 2009 15:16

gebruik even de ZOEK functie, heel recent kwam er een vraag voorbij en antwoord van Renntech over precies dit onderwerp.

Dit al gevonden :wink:

Re: 915-bakje

17 jun 2009 19:24

dag jongens,

ik heb net even achter de voorste stoelen gekeken, en ik merkte dat ik de eigenlijk een versnelling kon inschakelen zonder het koppelingspedaal in te duwen :shock:

is dit normaal :scratch:

grtz,

koen

Re: 915-bakje

17 jun 2009 19:32

Ja,als de motor niet loopt 8) :wink:

Re: 915-bakje

17 jun 2009 19:38

:bang: :bang: :bang: hèhèhèh....ok.....we leren bij....

Re: 915-bakje

17 jun 2009 19:46

is nie alleen bij porsche..... :lol:

Re: 915-bakje

17 jun 2009 22:54

weet er iemand hoe je kan weten of de geleiding van de schakelstangen in het bakhuis van een 915-bakje zijn uitgesleten ? ik heb nieuwe syncronisatieringen en nieuwe wolvetanden laten steken, maar hij gaat soms nog moeilijk in z'n tweede. Kan ik dit zelf vaststellen aan het gedrag van de pook bij stilstand bijvoorbeeld ? kan deze moeilijke tweede ook aan de afstelling tussen pook en bak liggen ?

alvast bedankt !

koen

Hallo Koen,
Je kan het zo proberen af te stellen (controle).
ik citeer Erwin (Renntech) en Gerko , en bij mij :drive: hij nu terug als nieuw (wel busjes allemaal vervangen voor de afstelling !!!) dankzij deze heren .

Heel kort beschreven:

Stel de pook zo af dat de schakelweg naar voor en achter even groot is.
De onderste helft van de pook zal nu precies verticaal staan.

Zet nu de versnellingsbak in de derde versnelling en schuif bij losgedraaide moer niet naar voor of achter, markeer dit eventueel met een lakstift.
Zet de pook ook in de derde versnelling en zet de bout met moer vast.
Probeer of bij het terugschakelen van de vijf naar vier de achteruit niet geraakt kan worden. Eventueel nog een tandje naar links of rechts verdraaien.
Erwin.

Nog makkelijker, zet de versnellingspook in zijn vrij, ontkoppel de kruiskoppeling, pook (evenveel afstand naar voren als naar achteren) in zijn vrij helemaal naar links en de versnellingsas helemaal naar rechts draaien, kruiskoppeling weer vast en voila.
Gerko
gr Diablo , ik hoop dat probleem hiermee verholpen is.

Re: 915-bakje

18 jun 2009 12:43

van harte bedankt allemaal, maar yikes dit is technisch :shock:

misschien toch maar aan de specialist laten, maar ik ga er volgende keer wel bij blijven als 'ie het bakje open heeft, want ik wil écht weten hoe het werkt :scratch:

allemaal bedankt, en laat de tunneltjes maar komen :ba:

grtz,

koen
Plaats een reactie