Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
19 aug 2009 12:31
In het kader van de wederopbouw van de targa:
Ik ben bezig geweest met de remklauwen voor. Daar komen uiteraard nog nieuwe seals, nippels, etc in maar vroeg me af wat voor ervaringen mensen hebben met de verschillende coatings. Zoals ik het zie zijn er 4 opties:
1. Zo laten (en dan vaak moeten poetsen)
2. Annodiseren
3. Poedercoaten
4. Hittebestendige (blanke) lak
Hebben mensen ervaringen hiermee?
Kan je ze laten annodiseren zonder de helften te splitsen? (want splitsen doe ik liever niet)
En wat poedercoaten betreft: Kunnen de seals tussen de helften de temperatuur van het coaten wel aan?
Heb voor uw info een plaatje erbij gedaan van de klauw. Hij is inmiddels geglaspareld.
- Bijlagen
-
- Foto remklauw
19 aug 2009 13:18
Heb er geen ervaring mee, maar wel 2 reacties.
- splitsen van de klauwen moet je zeker NIET doen. Hoewel sommigen daar geen probleem mee hebben, wordt dit sterk afgeraden. Bovendien: als je ze kan stralen zonder te splitsen waarom dan wel voor spuiten?
- v.w.b. de temperatuurbestendigheid van de afdichting: de temperatuur tijdens gebruik wordt gemakkelijk veel hoger dan tijdens een moffelbehandeling van nog geen 100 gr.
24 aug 2009 23:10
naar mijn weten poederlakken ze deze...
(eerst stralen, dan met een poeder bespuiten, en in de oven... dus je moet ze wel leegmaken)
25 aug 2009 15:41
heb de mijne een aantal jaren geleden laten poedercoaten, zijn nog als nieuw. Niet splitsen, afdichtingen geen probleem, de werktemperatuur is vele malen hoger. Wel heel goed schoon maken. De mijne zijn nog als nieuw.
27 aug 2009 12:40
ok check.
De 'vloeitemperatuur' van die poedercoating die ik heb is ~230 graden. en de 'afbak' temperatuur 200.
Heb de remklauwen voor (alu) geglaspareld en ben nu bezig met het zandstralen van de remklauwen achter met wat groffer spul.
Ga het maar eens proberen dan. Ik houd jullie op de hoogte!
Gerben
27 aug 2009 15:43
Leuk project, heb de mijne destijds aangeleverd bij een poedercoat bedrijf en voor 60 euro waren ze alle 4 perfect gecoat.....
27 aug 2009 22:40
Hierbij de beloofde progressie:
Het lijkt haast 'nat' maar het is echt hard.
[De seals bij de zuigers zijn de oude als bescherming]
- Bijlagen
-
- beetje onscherp, maar voor het idee
Laatst bijgewerkt door
gerben_vdl op 01 sep 2009 20:49, in totaal 1 keer bewerkt.
01 sep 2009 20:48
Hier een plaatje van de voorklauwen. Rechts gecoat en links nog kaal.
- Bijlagen
-
01 sep 2009 23:02
Het poedercoaten bevalt goed dus? Ik moet nl nog een paar S alu tangen opknappen...
Heb je voor een donkere kleur grijs gekozen, ipv zilver. Of lijkt dat gewoon op de foto ?
01 sep 2009 23:17
Heb ze nog niet in gebruik maar tot nu toe vindt ik het helemaal top.
Ik heb transparante poedercoating gebruikt. De ene set klauwen is staal en daarom donkerder dan de andere set. (de stalen zijn ook gestraald met aluminiumoxide en de aluminium met glasparels, dat scheelt ook)
De kofferbak van een oude 205 heb ik in gebruik genomen als 'poedercoat cabine' en gebruik een oude electrische oven om ze af te bakken. Het poedercoat pistool komt uit de US en gaat gewoon op de compressor. Werkt geweldig. Heb ook allerlei andere onderdelen al gedaan. Heb nu blank en zwart gebruikt maar ga misschien nog wat meer kleuren proberen.
De oude nippels, rubbers en leidingen heb ik erin laten zitten tijdens het coaten om te voorkomen dat er coating in schroefdraden e.d. komt.
- Bijlagen
-
03 sep 2009 20:26
Ik vind je poedercaot-cabine gewoonweg fenomenaal! Echt waar!
Hoe je met beperkte middelen een goed resultaat kunt behalen is hiermee bewezen...HULDE.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.