Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
03 okt 2009 18:43
Heren
Onlangs heb ik mijn remklauwen achter gereviseerd , schijven vervangen e.d.
Tijdens de werkzaamheden kwam ik erachter dat er speling zit tussen de aandrijfas en de bevestiging van de remschijf.
Als je beide beetpakt en je beweegt in tegengestelde richting dan is er duidelijk speling, dus duurt het even voordat het wiel meedraait met de aandrijfas.
Dit verklaart ook dat bij stapvoets rijden de auto op het moment van aangrijpen wat stoterig overkomt.
Heeft iemand ervaring hiermee ?
Welke onderdelen zijn aan vervanging toe?
grz Hermen
03 okt 2009 20:36
ik denk dat dit versleten is bij jou auto.
03 okt 2009 20:45
Laat ik de domme vraag maar stellen.
Wat zijn dat?
03 okt 2009 21:48
Homokineet
03 okt 2009 22:28
aha zo iets dacht ik al!!!
mmm nou revisie zal wel niet mogelijk zijn...
nieuw setje maar bestellen dan.
bedankt voor de tip
03 okt 2009 22:29
HARALD, leg het nog een keer uit.
04 okt 2009 2:18
het was niet de bedoeling er ook nog een puzzel van van maken
04 okt 2009 13:14
Zat al te denken hoe die rebus was van Horn : Gordon , kin, eten............. toch?
04 okt 2009 22:58
zal inderdaad de homokineet zijn, het mag geen zichtbare speling over brengen.
05 okt 2009 22:02
heren
bij iemand bekend of er een pully trekker aan te pas komt om de homokineet te vervangen
anders nog ff voor wat gereedschap sjoppe
07 okt 2009 7:52
Even bij de 'rennlisters' gekeken. Homokineet is een 'constant velocity joint' in het Engels. Afgekort 'cv joint'. Er is veel over te vinden. Hier
http://forums.rennlist.com/rennforums/tags/joints.html staan ze zo'n beetje opgesomd.
Deze site
http://www.outfrontmotorsports.com/cv_assembly.htm heeft goede foto's en aandachtspunten.
Schijnt een heel vies werkje te zijn
.
Succes!
07 okt 2009 9:45
Hermen 2 schreef:Heren
Onlangs heb ik mijn remklauwen achter gereviseerd , schijven vervangen e.d.
Tijdens de werkzaamheden kwam ik erachter dat er speling zit tussen de aandrijfas en de bevestiging van de remschijf.
Als je beide beetpakt en je beweegt in tegengestelde richting dan is er duidelijk speling, dus duurt het even voordat het wiel meedraait met de aandrijfas.
Dit verklaart ook dat bij stapvoets rijden de auto op het moment van aangrijpen wat stoterig overkomt.
Heeft iemand ervaring hiermee ?
Welke onderdelen zijn aan vervanging toe?
grz Hermen
Hoi Hermen,
Ik zou (als je er geen last van hebt) er gewoon van afblijven ,
die van mij had 10 jaar geleden al een beetje speling , en is tt vandaag niet vervangen
geweest , rijd top !!
en hiermee bedoel ik NIET axiale speling !!
gr Diablo
07 okt 2009 10:13
ik zou het dus wel vervangen volgens mij zijn het de kosten niet als je het zelf doet, ik zag een complete set 130 euro per kant.
ik heb bij een andere auto een keer de complete as eruit gereden door te lang door rijden.
robert
07 okt 2009 10:16
Ja Rob,
maar dan moet die al serieuze speling hebben , en zal die ook wel bijgeluidjes hebben !
vandaar dat ik schreef "als je er geen last van hebt", capisccc ?
07 okt 2009 10:38
capiccccc
robert
12 okt 2009 22:28
Ik had dat probleem ook. Ze zijn toen helemaal de soep in gedraaid.
Hoe meer speling, hoe meer slijtage...
400 euro en een revisiekitje later
(mogelijk zijn ze goedkoper ook te vinden, zoals eerder aangegeven)
13 okt 2009 16:03
in de draai richting geen zichtbare speling volgens de apk eisen!
voelbare speling is niet erg, zolang je het met je blote ogen niet kan zien dat er speling zit is het oke! anders gewoon vernieuwen!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.