Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
19 okt 2009 15:42
Heeft iemand ervaring met deze band? Ik heb ze nieuw gemonteerd onder mijn 964 (255/17R40 en 205/17R50). Deze banden hebben geen N-codering. Vind ze op hogere snelheid onstabiel.
Iemand dezelfde ervaring of zou het aan mijn set-up liggen?
19 okt 2009 17:56
Ik heb deze banden op mijn Volvo 850 T-5.
Ben er niet kapot van, Op mijn andere auto heb ik pirelli P zero nero en die hebben aanmerkelijk meer grip.
Onstabiel op hoge snelheid merk ik niet echt maar ik rijd ook niet veel harder dan 180 - 200 op de autobahn met af en toe een uitschieter.
19 okt 2009 20:30
Er is best al wat geschreven over banden, en dus ook over deze band.
Van de RE050A heb ik er inmiddels al wel een paar setjes versleten
, één van de weinige minpuntjes (wat mij betreft), ze slijten best snel!.
Het tweede minpuntje is dat ik ook de eerste paar honderd kilometer met nieuwe banden ook een minder gevoel heb over de wegligging!
Verder vind ik het wel een superband
, zowel bij droog als bij nat
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... e+Position
http://www.debandenlijn.com/fabrikanten ... e050a.html
19 okt 2009 20:39
Ik heb sinds 2 maanden de S02 met N3 codering onder de P liggen. Bevallen me erg goed. Waarom niet deze kiezen
19 okt 2009 20:45
Ik ben bang dat de keuze al is gemaakt!
19 okt 2009 22:25
Rad911 schreef:Ik heb sinds 2 maanden de S02 met N3 codering onder de P liggen. Bevallen me erg goed. Waarom niet deze kiezen
Ben op advies afgegaan van een specialist. De grip vind ik zeer goed, alleen lijkt het of de zijwangen te zacht zijn, of de lamellen te hoog, of allebei. Banden gaan nu 4000km mee.
Bandenspanning is 2.5 bar rondom, schokbrekers zijn verstelbare Koni's.
Iemand een idee?
Laatst bijgewerkt door
Retep op 19 okt 2009 22:39, in totaal 1 keer bewerkt.
19 okt 2009 22:27
Ik heb hier ook veel rondgelezen voordat ik de S02 kocht. Kwam toch veel positieve verhalen over de RE050A tegen. De N-codering van de S02 (en de verkrijgbaarheid) deden mij voor deze kiezen.
19 okt 2009 23:07
Ik heb de RE050A op de Audi Quattro, als opvolgers van de RE040.
Bevalt beter qua grip, maar zijn allebei absoluut ongeschikt als band om in de
winter mee te rijden. Daar heb ik dus een aparte velgen+banden set voor.
Eerste paar 100 km schrok ik ook van het gebrek aan grip en rechtuitstabiliteit, maar daarna was het prima.
Vanwege de hoge slijtage heb ik ze niet op de 964 laten leggen. De Audi rijd ik als ware ik een omaatje;
met de RE040 heb ik iets van 60k km gedaan
20 okt 2009 7:50
Retep schreef:Bandenspanning is 2.5 bar rondom, schokbrekers zijn verstelbare Koni's.
Ik neem aan dat je 964 uitgelijnt en uitgewogen is
... zou de achterbanden 'n half barretje harder oppompen
20 okt 2009 19:07
De RE050A is een prima band. Het is een uitgesproken allround band die buiten de EU een sportievere variant kent (de RE050A Pole Position).
Instabiel bij hoge snelheden lijkt mij niet aan de band liggen, of het moet zo zijn dat er echt iets mis is met de band.
20 okt 2009 21:38
Sinds de RE71 altijd fan geweest van Bridgestone. S-02's gehad en 2 x de S03. Heb twee keer 't geluk gehad (met de 930 én de TT) om zonder verklaarbare redenen onderstaande te krijgen ; het lijken me toch nog geen slicks waar ik op reed...
Ben er klaar mee, en over naar Michelin.
20 okt 2009 21:48
Jurgen schreef:Ben er klaar mee ...
Maar dat had je er niet bij gezegd
20 okt 2009 22:07
Jij hebt RE050A's gekregen (praktisch voor niets op mijn mooie velgen
)...dit gebeurde me met S03's.
21 okt 2009 18:25
Devils son schreef:Instabiel bij hoge snelheden lijkt mij niet aan de band liggen, of het moet zo zijn dat er echt iets mis is met de band.
Dus het is niet van belang dat deze banden geen N-codering hebben?
Misschien maar eens naar E. bellen dan...
21 okt 2009 22:13
Retep schreef:Dus het is niet van belang dat deze banden geen N-codering hebben?
Geen N-codering wil niet zeggen dat de band niet op een Porsche kan. Sowieso geldt voor alle nieuwe typen banden dat ze op de 996/997 zijn getest, dus in hoeverre je met een 964 je iets van die N aan zou moeten trekken?
22 okt 2009 13:20
Per auto kan het type band erg verschillen.
Op de A6 hadden we eerst Pirelli Pzero en dat was waardeloos onder de Audi. Over naar Conti sport contact 2 en geen problemen meer. Onder Boxster zijn de Pirelli's weer OK. Mogelijk kan het ook per setje verschillen.
24 okt 2009 10:41
Olaf schreef:Ik neem aan dat je 964 uitgelijnt en uitgewogen is
Ja, dat is recentelijk gebeurd.
Olaf schreef:... zou de achterbanden 'n half barretje harder oppompen
Achter 3.0 bar geeft een heel ander rijgedrag: minder wiebelig, kan nu veel strakker een bocht door (wel OK op binnenwegen), maar hard rechtuit lijkt het alsof 'de achterkant de voorkant wil inhalen', waardoor ik steeds moet corrigeren.
Heb ze teruggezet naar 2.5 rondom.
25 okt 2009 23:28
Retep schreef:
Heb ze teruggezet naar 2.5 rondom.
Probeer eens 2.3 voor en 2.7 achter.
25 okt 2009 23:36
ik heb geen ervaring met jou merk banden maar persoonlijk heb ik voor leiver 2,5 en achter 2,7 tot 2,8
bij 3.0 gingen de banden bij mij in het midden wat meer slijten ik denk icm met hoge snelheden dat het nog eens extra snel ging.
wel wil ik je vragen hoe je schokbrekers staan afgesteld
op het totaal en het verschil tussen voor en achter
robert
26 okt 2009 10:43
Devils son schreef:Probeer eens 2.3 voor en 2.7 achter.
Ga het proberen (zodra het weer het toelaat
)
rob964.c4 schreef:wel wil ik je vragen hoe je schokbrekers staan afgesteld
op het totaal en het verschil tussen voor en achter
Voor 3 slagen vanaf het strakste punt (= 3 x 180 graden), achter is mij eerlijk gezegd niet bekend. Weet ook niet hoe ik dat kan checken, kun je daar via de motorruimte bij?
Bedankt voor al jullie tips tot zover!
26 okt 2009 12:26
misschien zit daar wel een (deel) van het probleem,
ik zou achter stugger zetten dan voor.
En aangezien je het nu niet zeker weet toch maar controleren
Je "kan erbij" via de motor ruimte, rechts de deksel van het luchtfilter huis verwijderen en het luchtfilter zelf dan moet je genoeg ruimte hebben om erbij te kunnen.
controleer wel of van de afstel dop die je hebt , het pas vormpje goed vast zit, is zo vervelend als deze achter de motor eruit valt en je net een schokbreker hebt gedaan.
links moet je dan weer die ventilator verwijderen (hoe heet dat ding ook alweer
) om erbij te kunnen.
succes
26 okt 2009 12:56
rob964.c4 schreef:bij 3.0 gingen de banden bij mij in het midden wat meer slijten ik denk icm met hoge snelheden dat het nog eens extra snel ging.
Om de voor jouw rijgedrag juiste bandenspanning te bepalen kan je 'ns aan de slag met Jeroen914's krijtjes-truuk
26 okt 2009 13:01
hier ergens uitleg over??
de krijt manier??
26 okt 2009 13:08
Zoekfunctie ... helaas is het verhaal (uit 2003) niet meer compleet
In het kort:
Rijden!
Stoppen!
Krijtstreep op de banden zetten (in de dwars-richting).
Rijden!
Stoppen!
Kijken!
Bandenspanning aanpassen!
Krijtstreep zetten!
Rijden!
Stoppen!
Kijken!.. de gele tekst is het refrein
Slijten de strepen in het midden, dan is de band (voor jouw rijgedrag) te hard.
Slijten de strepen aan de buitenzijde, dan is de band (voor jouw rijgedrag) te zacht.
26 okt 2009 13:08
Een "gouwe ouwe" inderdaad.
At your service Edit:
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.