Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
15 nov 2009 23:41
Iemand ervaring met het plaatsen van 930 turbo remmen op een 911 SC, originele smalle carrosserie?
16 nov 2009 7:21
Het is veel werk, maar het remt fantaschtisch. Makkelijker en goedkoper is het om de remklauwen van een 964 te nemen.
Als je goed kijkt zie je dat we de bevestiging aan de achterremklauwen moesten aanpassen. We hebben stukjes aluminium aan de remklauw laten lassen om de gaten te boren op de maat van de SC draagarm.
Aan de voorkant moesten we de remklauw vlakken omdat het wiel tegen de klauw aanliep.
16 nov 2009 20:25
Kijk eens op
www.elferliste.de , daar kun je de zoektocht van Thorsten Subtil lezen. Hij heeft gezocht naar het ideale onderstel en remmerij voor zijn 3.2
Zeer interessant en leerzaam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
17 nov 2009 0:19
Maar vooraan moet je altijd de schijven nemen van een 930 turbo tot 1981 of niet?
18 nov 2009 0:18
Zo staat het wel in de tekst. En de verklaring is dat de Turbo's vanaf 1981 2 cm bredere naven, klauwen,........??? kregen.
Maar het zou iig niet passen in de smalle SC carrosserie.
Ik neem aan dat je deze aanpassing overweegt ivm circuitgebruik, anders wordt het een erg prijzige aangelegenheid voor NL snelweggebruik. Ik meen ergens gelezen te hebben dat TS een 5K heeft uitgegeven voor zijn 930 remsysteem.
Mijns inziens te veel voor dit type auto.
Ik heb ooit iemand in Limburg gesproken die mij verzekerde dat een 964 met versleten dempers nog altijd beter op de weg lag dan een SC/3.2 waaraan alles is aangepast (dus verlaagd, Bilstein sp str of nog hardere dempers, dikkere torsies, dikkere stabi's en wat dies meer zij).
Ik kan hier verder niet over oordelen. Iemand hier ervaring mee?
In ieder geval succes met je keuze en eventuele ombouw.
En lees ook zeker het andere draadje over het verbeteren van het onderstel!
18 nov 2009 10:07
supercarrera schreef:Ik heb ooit iemand in Limburg gesproken die mij verzekerde dat een 964 met versleten dempers nog altijd beter op de weg lag dan een SC/3.2 waaraan alles is aangepast (dus verlaagd, Bilstein sp str of nog hardere dempers, dikkere torsies, dikkere stabi's en wat dies meer zij).
Ik kan hier verder niet over oordelen. Iemand hier ervaring mee?
Dat geloof je toch zeker zelf niet
.
18 nov 2009 10:34
supercarrera schreef:Ik heb ooit iemand in Limburg gesproken...
Tja
18 nov 2009 17:35
supercarrera schreef:...Ik heb ooit iemand in Limburg gesproken die mij verzekerde dat een 964 met versleten dempers nog altijd beter op de weg lag dan een SC/3.2 waaraan alles is aangepast (dus verlaagd, Bilstein sp str of nog hardere dempers, dikkere torsies, dikkere stabi's en wat dies meer zij).
Ik kan hier verder niet over oordelen. Iemand hier ervaring mee?
De limbo in kwestie in ieder geval niet
Mijn 3.2 stuurde strakker dan een 964 RS
19 nov 2009 12:04
Jeroen914 schreef:Mijn 3.2 stuurde strakker dan een 964 RS...
...met versleten dempers...
19 nov 2009 12:19
Jeroen914 schreef:Mijn 3.2 stuurde strakker dan een 964 RS
..... maar daar heeft waterkoeling helaas een einde aan gemaakt
.
19 nov 2009 16:40
ik wist wel dat waterkoeling geen goed idee was
bestuurder dacht daar kennelijk anders over
19 nov 2009 23:53
Die Limburger was overigens import uit de randstad maar dit terzijde.
Jammer dat niemand inhoudelijk iets kan toevoegen aan de vraag van de topicstarter (afgezien van Erwin natuurlijk) of enige vorm van commentaar heeft mbt de touwen (draadjes kun je dit niet meer noemen) op deze Duitse zustersite.
Ik raad iedereen aan die overweegt om zijn remmen of onderstel aan te passen deze teksten door te nemen. Er bestaat zo'n verhaal over een wiel..............................
20 nov 2009 1:06
supercarrera schreef:Die Limburger was overigens import uit de randstad maar dit terzijde.
we weten wel wat we hier weg sturen
draadjes op het duitse forum voor een groot deel door gelezen
heb er niets nieuws in kunnen vinden...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.