Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
15 jan 2010 16:49
993 S tip uit 1997 ben ik gaan rijden maar de remmen vind ik niet goed in vergelijking met bv de auto van mijn vrouw, een susuki swift.
Bij m'n P moet ik veel harder drukken om te remmen...klopt dat??
Groets
15 jan 2010 16:56
Ik ken een Suzuki Swift die helemaal niet remde... (Waardeloze grap, maar het is vrijdag en ik ben naar Centre Parcs geweest!!!)
Zeg je nou dat je de remmen van de Suzuki beter vindt dan jouw P?
Of is dat in verhouding?
Op mijn werk is er een bedrijfspeugeotbusjeding en die staat stil als je alleen al maar de rem kucht!
15 jan 2010 16:57
Denk dat de snelheid wat hoger ligt als bij den Swift, dus moet ge ook wat harder drukken.
maar swift was toch om te wassen, vandaar die zo klein is
15 jan 2010 17:00
je moet wel wat harder drukken maar er zit daardoor ook meer gevoel in bij bv heel hard remmen.
kan me ook voor stellen dat als je vaak rustig rijdt en een tip maakt het denk ik nog eersder dat de remmen door voorzichtig te remmen een soort laagje krijgen waardoor die minder remt,
bij te hoge temperaturen krijg je verglazing en dan neemt de rem werking van de schijven ook af.
15 jan 2010 17:05
als ik eens in een andere waguh rijd hang ik ook bij de eerste keer bremsen met de nase gegen de voorraut.
15 jan 2010 17:06
Tegen oog van de Naald..zullen we maar zeggen
Bij elke andere auto hoef je maar je voet tegen de rem te zetten en je staat stil...bij deP dus normaal dat je harder trapt.ok. Maandag een 100.00 beurt dus direct maar even nakijken..TNX
15 jan 2010 17:46
rem is met een 3.2, dan moet je pas kracht zetten
15 jan 2010 17:55
Porsche rijders gaan niet naar de
15 jan 2010 18:01
In een P moet je echt leren rijden en dat geldt ook voor het remmen.....Over een jaartje vindt jij hem beter remmen dan de Soefsuki.
15 jan 2010 18:12
drietwee schreef:rem is met een 3.2, dan moet je pas kracht zetten
Denk dat je dan beter een wat oudere 911 kunt proberen zonder rembekrachtiging.
Ik vind het wel meevallen met de kracht die de 3.2 rem nodig heeft.
De pedalen staan wel verkeerd om trouwens; is daar geen setje voor?
15 jan 2010 21:16
Gevoelsmatig vond ik mijn 993 tip aanvankelijk ook matig remmen - nieuwe/goede banden doen sowieso wonderen. Verder verkijk je je snel op de snelheid waarmee je rijdt en het daarmee vereiste remvermogen. Effe van 140 km/h op een verlaten weg noodstops maken heeft mij inmiddels overtuigd..
16 jan 2010 12:28
Veel mensen verwarren goed remmen met een pedaal wat weinig kracht vergt. Remmen met een 911 vergt wat meer kracht. De remmen zijn echter daardoor veel beter doseerbaar. Dat je banden en remmen in goede conditie moeten zijn spreekt voor zich.
16 jan 2010 13:03
ik vind mijn sc zeer goed remd en doseerbaar remd , en als eens echt wil duwen moet je eens met mijn kever eens toertje doen en de rampedaal eens proberen dan weet je het direkt
16 jan 2010 13:39
Sc heeft reeds remkrachtversterker of "servoremmen".
Met een carrera 3 stamp je op een dode kat. Eerst niets, shit vergeten door de DUWEN, en dan met "de nase gegen de voorraut" oftewel in die Gegend.
Edit, het kan zijn dat er wat vliegroest op de 993 remmen zit of gewoon door het lange stilstaan het systeem een beetje "hard" staat.
In zo een geval, als part of "the italian tune up":
!. Op een verlaten weg de remmen "inbedden". dus, van 100 naar 0 ruuuuuustig remmen om de blokjes terug op de disks te laten zitten. Dan op het laatste doorduwen.
2. Dan 4 keer 100-0 in noodstop.
Niet te bang zijn om remmen "brutaal" te gebruiken in een porsche. Deze wagens remmen sneller dan dat ze acceleren, dat is altijd de sterkte geweest van de wagen.
Aaah porsche.... what a joy.
Bert
16 jan 2010 13:48
flitser01 schreef:ik vind mijn sc zeer goed remd en doseerbaar remd , en als eens echt wil duwen moet je eens met mijn kever eens toertje doen en de rampedaal eens proberen dan weet je het direkt
doe jij ook eens editen!
16 jan 2010 15:02
Heb ooit een mooie beschrijving gehoord van ppp-356 hoe zijn speedster remt. Je rijdt, wil remmen, trapt de rem in, niks. Halve minuut later denkt de speedster
'ooooh verrek, hij wil remmen' en begint zijn trommels te gebruiken. Weer een halve minuut later sta je stil...
Living on the edge and beyond...
16 jan 2010 16:03
hier een mooi stuk je over remmen van de porsche 914 zoals de poitie dat toen mee maakte:
http://www.rijkspolitieverkeersgroepen. ... &Itemid=56verder staat er op die site nog een paar van zulke hoofdstukjes over de 914.
16 jan 2010 16:23
ok mannen.
wat is editten ?
16 jan 2010 16:38
Gebruik van punten, komma's, hoofdletter 1e woord zin, e.d. om de bedoeling van de tekst duidelijker te maken.
16 jan 2010 21:17
993 remmen zijn plankhard,niet bijterig, en dus fantastisch te doseren.
Beter qua gevoel dan een 996 die zijn toch wat meer Audi(bijterig ibij eerste aanraking)achtig vind ik.
Doe mij maar een paar 993 remmen.qua gevoel en doseerbaarheid ben ik ze nog niet beter tegengekomen
Ik warmde ze wel altijd eerst ff op als het serieus werd,nog beter te doseren
Laatst bijgewerkt door
2000 gtv op 16 jan 2010 22:12, in totaal 2 keer bewerkt.
16 jan 2010 21:20
Airhead schreef:De pedalen staan wel verkeerd om trouwens; is daar geen setje voor?
Je bedoelt de rem op de plaats van de koppeling?
16 jan 2010 22:00
3.2 : remmen.
Heb weleens diverse testen gemaakt met bijv. mijn DD.(Toyota Camry 3.0.
OP het zelfde traject in bijvoorbeeld in Westpoort Amsterdam west.
Keihard remmen en dan het verschil meten tussen de 3.2 en de Toyota.
En dan blijkt toch de P. n veel kortere remweg te hebben.(diverse meters)
Kost wel wat kracht, maar is ook veel gevoel bij. m.i.
Wat al eerder wordt gememoreerd de P. remt nog heftiger als dat ie accelereert!....
Dat wist ik uiteraard al na 11 jaar rijden, maar goed........
17 jan 2010 14:01
Rembekrachtiger nog ok? Is volgens mij niet vaak wat mee mis. Het kost bij je P idd wat meer kracht, maar je krijgt er meer voor terug. Remmen zijn gebouwd om jou ook bij 280 km/u nog te kunnen laten remmen(zonder ernstig faden, in de fik vliegen remmen of het laten verdwijnen van remvoering op de blokken).
MIsschien voor de lol eens vragen of je vrouw of een vriend in de Suzuki naast je een noodstop met je maakt van 100 naar 0 km/u terwijl jij ditzelfde doet in de P en wellicht dat het wat logischer is allemaal. Denk dat het allemaal went.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.