Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
13 feb 2010 19:17
Ik overweeg een bredere bandenmaat achter voor mijn 993S ( nu 285) wordt deze dan ook hoger en kan dat mbt de wielkassen??
Gr
13 feb 2010 20:42
Breder met een lagere hoogte/breedte verhouding - het getal na de slash achter 285 - kan uitkomen op ~ dezelfde hoogte.
Maar of je dat echt wilt voor weggedrag, gevoeligheid voor spoorvorming etc.
(Heb zelf ervaring met de 17" en 265 maat en 18"/285.)
285 is de max. van Porsche voor een 993 met Turbo (Look) carrosserie.
13 feb 2010 20:44
285 niet breed genoeg?
Wat wil je bereiken? Beter weggedrag, dan niet doen, je haalt de balans uit de wagen. Staat mooier? Dat is natuurlijk persoonlijk, veel verschil zal je echter niet zien, of je moet naar een veel bredere maat gaan, en die past niet. En inderdaad de hoogte moet niet anders worden.
13 feb 2010 20:49
285 is breed genoeg maar denk dat bv 315 nog wat dikker zal staan. Als het over de top is doe ik het niet. Het moet de auto wel "passen"
Peter 993 schreef:285 niet breed genoeg?
Wat wil je bereiken? Beter weggedrag, dan niet doen, je haalt de balans uit de wagen. Staat mooier? Dat is natuurlijk persoonlijk, veel verschil zal je echter niet zien, of je moet naar een veel bredere maat gaan, en die past niet. En inderdaad de hoogte moet niet anders worden.
13 feb 2010 21:33
"Zal wat dikker staan".
Bij een 996/997 is de breedte van de achterbanden goed te zien.
Maar kijk nog eens naar het zicht bij een 993, met de sterk naar beneden hangende kont
13 feb 2010 21:37
285 houden en een spacer om de wielen iets verder naar buiten te laten komen
13 feb 2010 21:41
ja ik denk dat de hangende kont inderdaad veel wegneemt van mijn wens.
Ik ga peinzen.
13 feb 2010 22:37
hangende kont
14 feb 2010 0:44
Is voor 't eerst dat ik de term hangende kont hoor bij de 993 ...mmm
Ik heb bij een hangende kont toch hele andere gedachten, maar zal jullie het beeld besparen...
14 feb 2010 10:52
58GT schreef:285 houden en een spacer om de wielen iets verder naar buiten te laten komen
15 mm spacer en je zou hetzelfde optische effect moeten hebben
...
.. en als het niet lekker past - of onprettig aanvoelt - zijn die twee spacertjes zo weer los en verkocht
14 feb 2010 11:59
58GT schreef:285 houden en een spacer om de wielen iets verder naar buiten te laten komen
+1
14 feb 2010 14:08
Ludo, ik zou de wielen en anden laten voor wat het is, en de auto wat lager leggen. De S ligt reeds 1-2 cm lager met het standaard sportonderstel, maar het scheelt best wat voor het oog én voor de wegligging als je daar 2-3 cm van maakt.
Bovendien, ik weet niet hoe oud jouw huidige schokbrekers zijn, maar als het de originele nog zijn, is het helemaal de moeite waard
14 feb 2010 14:25
ludo schreef:Ik overweeg een bredere bandenmaat achter voor mijn 993S ( nu 285) wordt deze dan ook hoger en kan dat mbt de wielkassen??
Kheb gewoon de standaard maat eronder, ook ik heb bij mijn vorige 911's zitten pielen met bredere banden en dito wielen
Weet één ding, hou de fabrieksmaten aan want hij ging er zeker niet beter van sturen
Aanlopen, randjes wegtikken etc en allemaal voor de "looks"
Suc6
14 feb 2010 16:27
Ja een turbo.!!
.de allesoverheerser op bijna alle gebieden heeft inderdaad visueel een wat hogere kont.
Sowieso mijn volgende auto
Jurgen schreef:Is voor 't eerst dat ik de term hangende kont hoor bij de 993 ...mmm
Ik heb bij een hangende kont toch hele andere gedachten, maar zal jullie het beeld besparen...
14 feb 2010 16:37
... kan je natuurlijk ook gewoon zo'n picknicktafeltje kopen - en die op je S schroeven
14 feb 2010 17:05
ja..want het gaat mij om die tafel..die PK'S extra ach
15 feb 2010 14:36
Bij mijn 4S zitten er achter ook 15mm spacers tussen, staat net iets dikker dan normaal maar het past maar net aan...
15 feb 2010 14:48
Merk je wat met rijden?
15 feb 2010 14:55
nee, gaat net zo hard
en nu serieus; als ik alleen rij of met 1 passagier is er niets aan de hand, maar als mijn kinderen van 10 & 11 achterin zitten en ik rij door een kuil(tje) of over een hobbel dan loopt de band af en toe aan tegen het scherm dus als je dat wilt voorkomen; neem geen kinderen of neem geen spacers........(of geen verlagings set)
15 feb 2010 21:01
Die spacers zien er goed uit! Heb je de flensen van de wielkasten nog laten omzetten?
15 feb 2010 21:18
nee, alleen de spacers ertussen en klaar
15 feb 2010 21:58
Ik heb 3 kids, dus dan moet het wel gaan..
P-Driver schreef:nee, gaat net zo hard
en nu serieus; als ik alleen rij of met 1 passagier is er niets aan de hand, maar als mijn kinderen van 10 & 11 achterin zitten en ik rij door een kuil(tje) of over een hobbel dan loopt de band af en toe aan tegen het scherm dus als je dat wilt voorkomen; neem geen kinderen of neem geen spacers........(of geen verlagings set)
15 feb 2010 22:05
3 kids gaat dan weer wel; twee achterin en eentje voorin de kofferbak als tegengewicht
gewoon degene die je het minst leuk vind
15 feb 2010 22:07
mijn schoonmoeder. Die mag dan bij 80km op de vleugel klimmen
15 feb 2010 23:37
Mijn 993 Turbo met door de Porschedealer (!!!) gemonteerde 295/30/18 banden op 11j velgen.
Staat super maar bij een flinke drempel raakt ie wel eens heel licht de wielkast.
Ik kies volgende keer voor 285 denk ik maar dat is meer omdat ik dat ook kwijt kan onder de Cabrio.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.