Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

noodstop

25 feb 2010 17:00

Vorige week heb ik een noodstop moeten maken, omdat een of andere gek in een volkswagen mij geen voorrang wilde verlenen. Ik kwam uiteraard op tijd tot stilstand, echter heb ik nu het idee dat de rem is blijven haken. Het lijkt alsof mijn P zwaarder aanvoelt tijdens het rijden. Rempedaal is niet ingedrukt of zo. Kan dit gevoel kloppen of is er niets aan de hand.

Re: noodstop

25 feb 2010 17:17

ik zou zekerheidshalve even langs de dealer/specialist rijden, dit soort dingen moet je zeker weten lijkt me (voor het geval je weer een knuppel tegenkomt...)

Re: noodstop

25 feb 2010 17:24

krik m gewoon even iets van de grond en geef even een draai aan alle wielen, dan weet je meer zonder al te veel moeite...wel even op de krikpuntjes letten!

Re: noodstop

25 feb 2010 17:28

Je kunt ook even checken of de velgen niet warm worden door de wrijving..... mochten de remmen vastzitten.....
Wat je ook kan doen is de koppeling intrappen als je bijna stilstaat en de auto uit laat rollen. Remt de auto vanzelf af dan weet je of de rem blijft hangen....

Succes....

Re: noodstop

26 feb 2010 11:48

ok ,thx. voor de tips.

Het is een automaat, dus ik kan mijn koppeling niet indrukken en erachter komen of hij vanzelf remt.

Met de andere tips ga ik morgen aan de slag.

Re: noodstop

26 feb 2010 11:54

De automaatbak in neutraal mag ook.....

Re: noodstop

26 feb 2010 12:46

Ja en trekt hij een bepaalde kant op als je gas loslaat.
Dat kan ook aanduiden dat 1 van de remmen aanloopt.

Re: noodstop

26 feb 2010 15:09

nee, hij trekt niet naar een bepaalde kant. Maar als blijkt dat de rem wel aanloopt, kan ik dan verwachten dat de reparatie hoge kosten met zich mee gaat brengen? :(

Re: noodstop

26 feb 2010 18:31

Als het zo is, kan ik me niet voorstellen dat het een dure grap is. Remmen los en gangbaar maken... beetje uurloon denk ik.

Re: noodstop

26 feb 2010 23:30

Kan beter aanlopen dan van die roestplekken erop (door stilstand) waardoor bijv. je stuur trilt bij remmen. Zoals Horn zegt. gangbaar maken. Zal wel een uurtje kosten.

Re: noodstop

26 feb 2010 23:52

Kheb dat ook gehad, kwam een auto plots naar links en moest flink in de ankers (zeg maar héél erg flink) :twisted:

Bleef trillen met remmen en heb Erwin er maar nieuwe schijven op laten monteren, doet het weer super :idea:

Re: noodstop

02 maart 2010 0:22

Kan het een vastzittende zuiger zijn? In dat geval is het een klauw reviseren.

Re: noodstop

03 maart 2010 17:36

Ja, of ruik je die penetrante geur van oververhitte remblokjes en wordt de remschijf roodgloeiend na een kort ritje ? Dan zit er iets goed vast en moet hoogstwaarschijnlijk even alles losgemaakt en goed zuiver gemaakt worden.

Maar dit is meestal bij slechts 1 van de 4 wielen en als je wagen niet naar een kant trekt dan .....ja dan ?

Re: noodstop

03 maart 2010 18:07

+2 Joannes.....vaak wel :wink:

Re: noodstop

03 maart 2010 19:12

Door stevig remmen kan niets vast komen te zitten, het is geen ... (flut merk zonder behoorlijke remmen :wink: ).

Opkrikken en ronddraaien wielen kan voor de leek nog wel eens vreemd uitpakken: aan de aangedreven as(sen) draaien de wielen zo wie zo niet lekker, maar ook aan de andere as draait het wiel vaak helemaal niet makkelijk rond.

Vastzittende zuiger treedt niet op bij hard remmen, d.w.z. zuiger naar buiten, maar bij blokken vernieuwen, d.w.z. zuiger naar binnen.

Advies van een specialist gevraagd dus :idea:

Re: noodstop

12 maart 2010 13:19

Thx voor de tips. Ik ga binnenkort maar eens naar de dealer.

Re: noodstop

12 maart 2010 14:01

Rij je nou al 14 dagen met een aanlopende rem rond?...... :shock:

Re: noodstop

12 maart 2010 15:07

nee joh,dat kan ik mijn P niet aandoen. Ik rijd mijn P enkel in het weekend. Vorige week had ik de andere tips uitgeprobeerd, maar kon niets vinden.

Re: noodstop

12 maart 2010 17:06

Cloaca schreef:Je kunt ook even checken of de velgen niet warm worden door de wrijving..... mochten de remmen vastzitten.....


de velgen:?: :?: :?:

Re: noodstop

12 maart 2010 17:09

is ook niet mijn tactiek maar ze worden wel warm,
ik heb wel eens velgen gewisseld meteen na het rijden en mijn vingers licht verbrand aan de moeren

Re: noodstop

12 maart 2010 17:37

Da's de hitte van je schijven - Rob! Niet van je velgen :wink:

Minder remmen :!: :cheesy:

Re: noodstop

12 maart 2010 17:43

Ja Marcel, de velgen....
Als je remmen vastzitten komt er door de wrijving zoveel warmte vrij dat zelfs de velgen flink kunnen opwarmen (of zelfs heet worden)..... je kunt natuurlijk ook de schijven proberen en je fingers branden.....

Re: noodstop

12 maart 2010 20:27

Olaf schreef:Da's de hitte van je schijven - Rob! Niet van je velgen :wink:

Minder remmen :!: :cheesy:



ja maar de auto drift wat makkelijker met de handrem erbij :wink:

Re: noodstop

12 maart 2010 20:29

met een cee vier wel ja.
Plaats een reactie