Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
08 maart 2010 0:27
Hoi,ik heb een 996 carrera 4 uit 2000,wanneer ik het stuur helemaal om heb,dus tot het einde en dan achteruit rij,is het net of de wielen wat stuken,net of ze loszitten,kan dat temaken hebben met de wrijving op de weg,had hier met de sneeuw geen last van,of is er iets anders aan de hand,wie kent dit ook of heeft hier wel eens van gehoord
08 maart 2010 0:31
net of ze loszitten
Heb je je wielmoeren (dan) al gecontroleerd
Als je je stuur iets minder 'om' hebt staan - ervaar je dan 'n soortgelijk iets
Heb je de originele velgen - zonder spacers - gemonteerd zitten
08 maart 2010 0:49
Stuken? ... Als in: een muur mooi glad maken? Dat lijkt me een vraag voor dr knauf !
08 maart 2010 1:01
Weet je zeker dat het de P is en niet de B?
08 maart 2010 9:35
Hmm, ik heb wel als ik het stuur helemaal om heb dat het precies het laatste stukje net even 'heel soepel' aanvoelt...
Als dat het ongeveer omschrijft...
Weet ook niet hoe ik het moet beschrijven, maar mijn auto is vorige week op diversie punten onderzocht (remmen / ophanging / uitlijnen e.d.) Het schijnt allemaal in orde te zijn. Dus.
08 maart 2010 9:51
Bekend
Heeft met de temperatuur te maken, hard rubber, de banden hebben slechte grip en happen bij de trekbeweging achteruit wanneer ze max. uitstaan dus max. weerstand hebben.
Als de winterbanden tijd voorbij is dan ook dit effect
08 maart 2010 9:52
bij velgen met andere ET waarde krijg je dit probleem, komt veel voor bij de 944/968's
08 maart 2010 10:19
Paul was me voor, ook de BMW heeft daar last van net beton zo hard
08 maart 2010 14:48
Ken het van de 997, de 993 en ... de 3.2 weet ik niet meer
08 maart 2010 14:49
Komt door de combinatie van korte draaicirkel en de brede banden.
Hierdoor wordt de binnenkant van de band in een kleinere draaicirkel gedwongen dan de buitenkant van de band. Eigenlijk zou de buitenkant van de band daardoor langzamer moeten draaien dan de binnenkant van de band.
Maar ja dat kan natuurlijk niet want die band is een geheel.
Hierdoor bouwt mechanische spanning op in het loopvlak van de band ie zich bokkerig of stoterig steeds ontlaadt. Op een gladde ondergrond loopt die spanning minder hoog op en is het effect dus minder sterk waar te nemen.
08 maart 2010 16:30
Paul II schreef:Ken het van de 997, de 993 en ... de 3.2 weet ik niet meer
Yup,heeft een beetje met vanalles te maken ,
geometrie + breedte van de (voor)band.
enfin ik heb me suf gezocht en uiteindelijk eruit gekregen
Ik denk "stuken" = "stuiteren"
08 maart 2010 17:38
Heb het weleens bij Wittebrug nagevraagd, en kreeg daar inderdaad ook de uitleg over de hardheid van het rubber bij wintertemperaturen. Ik had het niet alleen bij achteruit rijden trouwens, maar ook gewoon bij vooruit & maximaal insturen. Het is een soort 'bokken', alsof-ie over z'n voorwielen lijkt te struikelen. Had het toen bij de Boxster, en nu ook bij de 996. Alleen 's winters dus; in de zomer merk je er niks van.
08 maart 2010 21:46
Bedankt voor de reacties.het lijkt inderdaad op het struikelen/bokken van de voorwielen,dus dat het door de kou komt,heb inderdaad de originele velgen en bandenmaat,en het klopt bij rustig vooruitrijden met maximale stuuruitslag doet hij het ook,ben blij dat het niks ernstigs is,laat het nu dan maar weer warmer worden,ben erdan hopelijk weer vanaf
08 maart 2010 23:46
Misschien dat dit de reden is waarom Porsche onder de 996/997 een iets dunnere winterband adviseert?
Heb er zelf nagenoeg geen last van maar de winterbanden zijn dan ook net een maatje smaller dan de zomerbanden. Scheelt niet veel maar misschien net is dat tocht net die bekende druppel...
08 maart 2010 23:54
... met natuurlijk veel zachter rubber bij dezelfde temp.
09 maart 2010 0:03
Dat zal zeker meespelen Paul
09 maart 2010 0:10
Je zou ook eens je draagarm rubbers kunnen nalopen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.