Vandaag even de Porsche gewassen, blinkt weer! Alleen mijn bling bling velgen zijn iets minder bling bling: ze zijn wat vlekkerig geworden en ik krijg het er zo snel niet vanaf. Ik ben bang dat dit toch door pekel is gebeurd, alhoewel 'ie eigenlijk alleen binnen heeft gestaan en ik bijna niet gereden heb. Met wat standaard velgenreiniger (zo'n spuitding, minuutje laten intrekken en dan met water afspoelen) gaat het er niet vanaf. Als doekje heb ik een natte theedoek gebruikt.
1. WD-40 gebruiken (denk niet dat het niet veel helpt, maar je kunt het proberen)
2. De Meguiars Clay kit gebruiken (klei die je over de lak/velgen heen haalt met vloeibare was als lubricant. Als iets helpt, moet het dit zijn. Daarna het betreffende deel weer waxen met reguliere autowax.
Op het moment dat jij bv steenslag putjes hebt op je velgen, is het een kwestie van tijd totdat er vocht indringt, en je velgen gaan bladeren en lelijk worden,
Mijn advies; mocht het niet te erg zijn, zo laten zitten
en mocht het niet eruit zien, lekker laten poedercoaten, maakt het geheel een stuk sterker, is mijn ervaring en minder gevoelig als gespoten met blanke lak.