Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

spoor verbreders passen niet

04 apr 2010 14:13

Mijn nieuwe imitatie BBS velgen (voor track days) hebben achter spoorverbreders 15 mm nodig om lekker in de kasten te passen.
Bij het opzetten blijkt echter dat het centrale deel van het wiel aan de binnenkant niet genoeg ruimte laat voor de moeren waarmee de spoorverbreder vast zit op de naaf. Een randje metaal van zo'n 3 mm zit net in de weg.

Aan de velgen willen we niet slijpen (kans op breuk op termijn door metaalmoeheid in dit deel rondom de naaf, waar de krachten het grootst zijn), dus een andere oplossing is nodig.

We kunnen een spoorverbreder zonder bouten gebruiken en de originele bouten verlengen, zodat die genoeg draad geven in de nieuwe velgen.
Echter, dat betekent dat de bouten voor mijn originele velgen (holle spaak) te lang zijn en de originele titanium dopmoeren niet meer gebruikt kunnen worden.
Dat zouden dan open moeren moeten worden.

Bestaan er dopmoeren die 4 cm 'hoog' zijn, zodat ik die icm met de holle spaak kan gebruiken?
Of weet iemand een geheel andere oplossing?

Re: spoor verbreders passen niet

04 apr 2010 14:59

Langere draadeinden en aangepaste moeren op je standaard velgen lijkt me niet erg fraai.

Ik zou me eens laten adviseren of het wegslijpen van die paar mm materiaal op je BBS-en echt zo'n onacceptabele verzwakking oplevert.
Plaats een reactie