Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
13 apr 2010 12:26
Op mijn 1971 911 zou ik graag nieuwe banden hebben. Momenteel voor 195 en achter 205 op de standaard 15" Fuchs maar de banden zijn van slechte kwaliteit (Michelin Energy saver : zegt alles
)
Via de specialist kreeg ik de aanbeveling om te gaan voor AVON CR 6 ZZ maar deze zijn er enkel in maat 185.
De wagen wordt gebruikt voor wat rallywerk, af en toe een circuitdag en voor de rest leuk-weer rijden.
Graag jullie mening?
Thx
13 apr 2010 12:41
Ik heb Dunlop Sport, 195 als maat is prima. Pirelli's schijnen ook aardig te zijn. Let in ieder geval op met de circuitachtige banden, tijdens rallyrijden in de regen heb je erg weinig grip
13 apr 2010 16:02
Ik ben erg content met mijn Fulda Y2000 banden. Mooi klassiek uiterlijk, maar toch sportieve band. Weet alleen niet of ze deze ook in bredere maten hebben dan 185.
13 apr 2010 16:07
Toyo R888, een goede "semi slick". Ze zijn beschikbaar op 15" in 195, 205, 215 en 225.
http://www.prins-techniek.nl/racebanden.php voor de prijzen.
14 apr 2010 9:47
Die Toyo's lijken me niet echt geschikt voor een klassieker, niet?
Zouden jullie gaan voor maat 185 of is dit te smal?
14 apr 2010 13:24
185 vind ik breed genoeg voor een klassieker. Auto is zelf ook niet zo breed.
Vredestein schijnt wel ok te zijn, maar vind het uiterlijk meer bij een wat 'minder' sportieve klassieker passen.
Ik neem aan dat je 15x6j fuchsen hebt? Zou echt een kijken naar die Fulda. Zeer goede band, ook vrijgegeven door Porsche zelf en een mooi klassiek sportief uiterlijk. Kost ongeveer 98 euro per band online.
http://www.fulda.com/fulda_de_de/our_tires/classic_line/Classic_Y2000.jsp
14 apr 2010 14:37
Bedankt voor jullie input! Ik kijk eens naar de fulda's en de vredesteins
14 apr 2010 20:47
Ik vind persoonlijk de dwarsbeweging op de 195 plezierig minder. Door de iets lagere en bredere band is hij doorgaans iets steviger. Fulda overigens erg goed spul.
03 mei 2010 15:34
had zelf bridgestones ER300 195/65/15 voor en 205/65/15 achter onder mijn S targa uit 1970 met 6J velgen. auto "waggelde" erg en was instabiel op hoge snelheden. ben terug gegaan naar 185/65/15 op alle vier velgen (dunlop SP sport fast response) auto is veel stabieler en het "waggelen" is er af. mis echter wel wat grip in snel genomen bochten. blijft een compromis. denk dat ik achter nog eens 7J velgen monteer met 205 of 215's..
advies: ga niet te breed! de 6J velg in combinatie met een "hoge wang" band werkt niet. lagere wangen (205/55 15 )zien er echt niet uit en zorgen voor (nog) grotere tellerafwijkingen...
succes
03 mei 2010 17:33
roonieb schreef:advies: ga niet te breed! de 6J velg in combinatie met een "hoge wang" band werkt niet.
succes
.....Zo kwamen ze uit de fabriek. Zal wellicht niet zo voelen als een modernere lagere band, maar dat het niet werkt..... Zou betekenen dat alle 911-jes (m.u.v de RS) t/m sep '73 niet werken.
Hogere wang is mischien iets onstabieler in snelle bochten, maar hoort wel meer bij de auto. En als je een moderne band neemt in oude maat is dit prima te doen.
03 mei 2010 19:43
+1
Overigens ligt de specifieke maat een beetje per merk verschillend. Sommige banden vallen hoger en minder breed uit. Mijn Dunlops zijn toch nog redelijk hoog met een goede bolle wang ter bescherming van de velg. Door de niet overdreven breedte en de waanzinnig goede grip gaat het prima.
Ik had ook Dunlops sport op mijn spider, gewisseld vanwege slijtage en beschadiging wang met Firestone en Bridgestone (beetje door tijdgebrek en leeftijd van de band gedwongen). Is wereld van verschil. Vreemd genoeg gaat Firestone nog wel, Bridgestone is een ramp. Bridgestone heb ik ook op mijn leaseding, zelfde probleem. Slechte grip op nat en slechte grip bij veel koppelgebruik. Geen aanrader mijns inziens (lijkt soms ook gevoelszaak)
03 mei 2010 19:48
Mij ontglipt altijd een kleine glimlach bij de bandentopics, jullie merken altijd zo duidelijk verschillen tussen de merken. Najah, veel op circuit zeker., denk ik dan maar.
03 mei 2010 20:23
Snap ik. Was zelf ook erg sceptisch. Ook met verschil tussen winter en zomer. Vriendje van me (nu bandenproffessor bij een Duitse sportwagen boer (niet Porsche
)) heeft me technisch uitgelegd wat het verschil is tussen verschillende compounds en merken. Voor je huis-tuin-en-keuken-boodschappen-altootje zal het niet een wereld van verschil uitmaken. Als je echter "ietsjes" meer kracht op het wegdek weg wil zetten dus wel.
Maar ja beetje gevoelszaak blijft het wel.
05 mei 2010 10:00
Een band is quasi het belangrijkste in de afstelling van de auto.
05 mei 2010 10:16
Niels, jij hebt dus Dunlop SP Sport Fastresponse in maar 195/65/15 ?
05 mei 2010 16:56
Weet niet zeker of ze fastresponse heten. Volgens mij was het Dunlop Sport 200 B of zo. Auto is weg voor zwaar onderhoud, foto's die ik heb zijn niet echt denderend. Ik laad nog wel iets in mijn album.
05 mei 2010 19:25
Ik heb de dunlop sport fastresponse in de maat 195/65/15 onder mijn 911E. Zeker een aanrader.
30 jun 2010 22:44
Renntech schreef:De Pirelli P6000 is een erg goede band voor een oude 911.
En omdat deze bestaat en er speciaal voor aangepast is, natuurlijk wel met N codering nemen!
klikkerdeklik
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.