Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Remmen 928 '81

17 mei 2010 23:28

Hallo Porsche-isten.

Ik zal me later wel ven voorstellen, maar in het kort komt het er op neer dat ik na lang dromen eigenlijk "per ongeluk" een leuke 928 van 1981 in bezit heb gekregen.
Het is de basis motor met de nodige mooie opties. :thumleft:
Over de prestaties ben ik best tevreden maar het remmen kan me niet echt bekoren. Ik vind dat de remmen niet bijterig genoeg voor het sportievere rijwerk. De remmen zijn nog wel in goede staat.
Ik heb al vele auto's gehad in diverse soorten en maten maar dit is de eerste Porsche, ben dus redelijk nieuw in de Porsche scene.
Graag zou ik wat advies en tips voor betere remmen vernemen, het liefst voor zelf montage.

Groet, John

Re: Remmen 928 '81

20 mei 2010 20:43

Welkom,

Heb je al gekeken naar de staat van de remblokken/schijven/remolie etc etc.?
Op zich behoort een 928 behoorlijk hard te remmen, maar
als je dit gaat vergelijken met een nieuwe auto, lijkt het verschil echter behoorlijk groot. Daar staat natuurlijk ook 29 jaar techniek en algemene slijtage tussen. Daarnaast helpt het gewicht ook niet echt mee (1500-1600kg)

Vergelijk: Als ik vanuit mijn lease auto in de P stap, lijkt de P niet zo goed te remmen. Als ik echter daarna in onze mini uit '68 stap, remt die weer voor geen meter. Als ik daarna weer in de P stap, voelt het alsof mijn strottehoofd eruit schiet als ik bovenop de rem ga staan etc. etc.
Je begrijpt het wel.

Ik zou eerst eens kijken naar nieuwe schijven/blokken en remolie, dat zal al een verschil van dag en nacht maken en is allemaal standaard verkrijgbaar en zelf makkelijk te monteren. Zorg wel dat je de nieuwe blokken en schijven goed inremt!!
Als je niet van plan bent het circuit op te gaan is dit zat voor algemeen gebruik.
Als je echter meer wilt, dan is er uiteraard vanalles (voor veel geld) te krijgen, maar daar kan ik je niet mee helpen helaas

We horen het wel, hou ons op de hoogte
Plaats een reactie