De topic-titel zegt het eigenlijk al.
Ik was niet van plan om velgen te kopen, maar 'het leven is wat gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'
Ik heb dus een set velgen gekocht die onder een Porsche 356 passen (steek 5x205; dus ook onder een vroeg type VW Kever). Ze waren (verhoudingsgewijs) zo goedkoop dat ik het niet kon laten.
Ze zijn nu alleen nog in de VS en komen pas in augustus (mee) naar Nederland in een auto die vanuit de VS naar Nederland geïmporteerd wordt...
Ze zijn 6J breed (al weet ik de precieze offset niet) en ik ken(de) dit model niet. Ze passen in ieder geval onder m'n Speedster...
Ik weet (nog) niet of ik ze onder m'n badkuip ga monteren, maar ik vind ze eigenlijk wel gaaf. Ze hebben -vind ik- wel wat weg van de 993-reservewielen die je nog wel eens onder 356 Outlaws ziet...
Aangezien op dit forum ook wat 356-kenners zijn, drop ik m'n vraag ook hier maar even...
Op het VW-forum en 356-talk weten ze het ook niet.
Wie van jullie kent deze velgen?
Wat is het merk?
Van de verkoper en anderen heb ik gehoord dat ze van het merk Calmaster, Jackman of Appliance Wheels zouden (kunnen) zijn, maar dat staat er nergens op en ik ken die merken ook verder niet. Als je op die merken Googled, kom je ze overigens niet/nergens tegen...
Iemand enig idee of deze velgen nog gemaakt worden en zo niet: wanneer zijn ze -ongeveer- gemaakt?
Zijn er plaatjes waar deze velgen gemonteerd zitten onder een Kever of 356?