Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
30 mei 2010 12:17
Als gevolg van een auto die plotseling naar links kwam heb ik een noodstop van 210 km naar 100km moeten maken. Blij dat ik nog leef, maar dat terzijde! Sindsdien trillingen bij het remmen. Renntech constateerde dat de remschijven enigszins krom zijn. Erwin gaf aan dat ik eens kon proberen om de remschijven af te laten draaien op het wiel. Waarschijnlijk geen blijvende oplossing, maar gezien de relatief lage kosten van afdraaien en de staat van de schijven (net nieuw) de moeite van het proberen waard.
Nu zoek ik een goede specialist in de buurt van Amersfoort, die de apparatuur heeft om de schijven zonder demontage af te draaien. Heeft iemand een goed adres voor mij? Al vast dank.
Laatst bijgewerkt door
Targa 1977 op 30 mei 2010 13:50, in totaal 1 keer bewerkt.
30 mei 2010 12:20
Dus toch ook je naven krom, erg balen. Succes
Leuk om je even gesproken te hebben bij Erwin
30 mei 2010 12:27
ehm, is het normaal dat je na een flinke remactie je schijven in de prullenbak kan gooien?
30 mei 2010 12:36
Targa 1977 schreef:Als gevolg van een auto die plotseling naar links kwam heb ik een noodstop van 210 km naar 100km moeten maken. Blij dat ik nog leef, maar dat terzijde!
In Nederland of Duitsland gebeurt.
Indien in Nederland, kun je dit verwachten, met onze snelheden die je hier mag rijden.
Balen voor je, maar toch even bij jezelf ten rade gaan na dit voorval.
30 mei 2010 12:41
Als je regelmatig dergelijke snelheden rijdt dan zou ik zeker niet op remmerij / onderstel bezuinigen en het hele zaakje vervangen. Kan levensreddend zijn.
30 mei 2010 14:06
Tja, dat verwacht je ook niet van een Porsche. Zouden de remmen tegen moeten kunnen. Helaas komen kromme remschijven ook bij Porsches voor.
De Porsche remde trouwens wel geweldig. Kaarsrecht en met een enorme vertraging. Dan pas weet je weer hoe hard 200+ rijden is. Ik hoop het nooit meer mee te maken. Misschien nooit meer 200 rijden in Duitsland. Aan de andere kant doe ik dit al jaren en met goed opletten, goede auto en rustige weg zijn de risico's beperkt. Maar nu was ik aan de beurt.
Als jullie nog een adresje weten om de schijven te laten afdraaien dan hoor ik het graag.
30 mei 2010 14:11
Targa 1977 schreef: schijven zonder demontage af te draaien.
Hoe zie je dat precies voor je?
30 mei 2010 15:14
Probeer
Imbema eens
30 mei 2010 16:54
Ik zou gewoon nieuwe schijven zetten, de kosten hiervan zijn doorgaans iets meer dan 100 Euro per stuk, is m.i. de moeite niet, als je Porsche rijdt
Bovendien is het een mooi stukje preventief onderhoud
Zal (naar verhouding) weinig meer kosten dan dat afdraaien, en dat laatste is uitstel van "executie"
30 mei 2010 19:02
Ik heb bij andere auto's regelmatig mijn remschijven laten afdraaien.
Hier in Den Helder kostte dat me welgeteld 10 euro per schijf.
Moeite van het proberen waard, m.i. als je remschijven net nieuw zijn.
30 mei 2010 19:41
Martin K. schreef:Ik zou gewoon nieuwe schijven zetten, de kosten hiervan zijn doorgaans iets meer dan 100 Euro per stuk, is m.i. de moeite niet, als je Porsche rijdt
Bovendien is het een mooi stukje preventief onderhoud
Zal (naar verhouding) weinig meer kosten dan dat afdraaien, en dat laatste is uitstel van "executie"
voorschijven zijn 200 per stuk,
en als je het dan niet zelf kan of wilt komt er nog wel wat bij
30 mei 2010 20:05
Voor mijn 993 remschijven voorzijde betaal ik bij de duitse groothandel nog net geen 120 euro per stuk.
je moet wel een beetje tijd investeren om nog enigszins "te besparen"
maar wil je dat, besparen op bv remmen of banden
maar je mag ook altijd naar je dealer toe
30 mei 2010 21:15
Heb hetzelfde meegemaakt ook bij een noodstop, waren niet echt langgeleden door Pon in Amsterdam gemonteerd.
Eerst af laten draaien maar na verloop van maanden ging hij weer trillen.
Nieuwe laten monteren en zijn weer super, en natuurlijk door onze forum technieker Erwin wie kent hem niet
30 mei 2010 21:46
het afdraaien is in vergelijking met vervangen duur.
gezien je bij het afdraaien langer bezig bent.
alles behalve je schijf moet er af dus ik raad meestal de klanten aan de schijven gewoon te vervangen.
30 mei 2010 22:07
€ 200 voor een gewone 964 schijf.dan hebben ze je goed tepakken gehad rob.
ik heb de mijne ook vervangen en kom niet verder dan € 110 euro met zimmerman schijven.worden door veel porsche specialisten gemonteerd.
deze remmen prima en trillen niet.
gr anton964
30 mei 2010 22:24
Originele Porsche remschijven kosten nu eenmaal Euro 220,-
Dus Robert zich zelfs nog te laag.
Juist die Euro 110,- had nog een heel stuk lager gekund
Kijk maar eens bij Elferteile etc.
.
30 mei 2010 22:26
anton964 schreef:€ 200 voor een gewone 964 schijf.dan hebben ze je goed tepakken gehad rob.
ik heb de mijne ook vervangen en kom niet verder dan € 110 euro met zimmerman schijven.worden door veel porsche specialisten gemonteerd.
deze remmen prima en trillen niet.
gr anton964
zou me niet verbazen als mijn big reds nog iets hoger uitvallen
30 mei 2010 22:36
tja,wat is origineel?
waar haalt porsche zijn schijven?
ik ben er wel achter dat bij porsche alles 6 x overde kop gaat voor het het hebt.daar worden ze niet beter van als er een doos van porsche rond zit.
gr anton964
30 mei 2010 22:41
Sommige onderdelen zijn origineel gelijk aan niet originele onderdelen. Denk aan Textar remblokken. Vaak zit er wel verschil in. Heb ik jou op de technische dag ook nog laten zien.
Ik heb op de zaak bijvoorbeeld Sebro, Zimmerman en originele remschijven liggen. Alle drie zijn het duidelijk niet dezelfde.
Sebro is optische het grofste bewerkt, Zimmermans zijn tegenwoordig gecoat en Porsche remschijven zijn eyecathers in de vitrinekast. Porsche remschijven zijn ook geslepen waar de andere merken gewoon gedraaid zijn.
Het is dus niet de doos waar je extra voor betaald.
.
30 mei 2010 23:03
Renntech schreef:Het is dus niet alleen de doos waar je extra voor betaalt.
Ik wilde ook wel non-originele schijven monteren, maar mijn specialist wilde daar niet van weten.
Betaalde trouwens eind 2007 104,40 euro excl BTW per stuk (voorzijde).
30 mei 2010 23:17
Ik vind het wel vreemd dat na een enkele noodstop er problemen zijn met de remmen...
30 mei 2010 23:22
Misschien nu al geen originele schijven
Mijn ervaring is dat je met de originele schijven best heel goed in de ankers kan zonder problemen. Heb meerdere malen tot aan de ABS moeten trappen om van dat soort snelheden terug te gaan naar 100 à 130 km/u.
31 mei 2010 8:50
waarom is dat geen noodstop? is toch het zelfde als van 110 naar 0
Buiten dat, het is TS zijn vraag niet of hij een noodstop gemaakt heeft, of dat het normaal is dat de schijven krom zijn.
31 mei 2010 8:56
Nood
stop = volgens mij van xxx naar 0km/h ,
Van xxx naar 110km/h = Nood
vertraging m.i.
En ja zelfs ik zou er gewoon nieuwe schijven op monteren
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.