Hoi,
Ik heb klusje uitgevoerd in een smeerput.
- auto op handrem zetten.
- deksel van naaf uit wiel gewipt met schroevendraaier.
- moer losgedraaid (dop 32 uit mijn hoofd) van de aandrijfas.
(met een dopsleutel met verlengas krijg je hem makkelijk los.)
- 2 inbusbouten (M6) losgedraaid van homokineet.
- auto opgekrikt.
- aandrijfas met hand gedraaid , zodat de volgende 2 bouten binnen bereik zijn.
- auto weer laten zakken band op grond laten rusten zodat as niet verdraaid
als je bouten los draait.
- 2 inbusbouten losgedraaid van homokineet.
- auto opgekrikt
- aandrijfas met hand gedraaid , zodat de volgende 2 bouten binnen bereik zijn.
- Auto weer laten zakken.
- laatste 2 inbusbouten losgedraaid van homokineet.
- Wielmoeren los gedraaid.
- auto opgekrikt.
- Band eraf gehaald.
- Spatlap (2 M6 bouten) die aan wielophanging zit eraf gehaald.
- bekabeling remvoering detectie en ABS sensor losgemaakt.
- Stabilisator stang losgemaakt aan beide zijde (auto aan beide zijde opkrikken)
- Stuur inrichting losgemaakt (bus +/- 10cm lang) met aan een zijde linkse
draad en aan andere zijde rechtse draad.(van te voren opmeten , zodat ie
op dezelfde plaats teruggezet wordt, anders banden opnieuw laten uitlijnen.
- Schokbreker bevestiging onder 2 bouten losgedraaid en bouten eruit genomen.(opletten/opmeten bovenste bout , zit in een sleuf , zodat stand band weer goed teruggezet wordt)
- Remklauw draai je nu iets weg van de schokbreker , let op knikken remslang
- Aandrijfas haal je nu er zo uit zonder geweld of wrikken.
- Aandrijfas horizontaal in bankschroef (middenste gedeelte) geklemd.
- Kapotte stofhoes eraf gesneden met stanley mes.
- Met poetslap het meeste vet eraf gehaald.
- De deksels die om de homokineet zitten eraf tikken met hamer.
(platte strip opzij tegen deksel houden en met hamer tegen de
strip tikken , rondom de deksel gaan met strip en tikken)
- Seegerring eraf gehaald aan zijde homokineet.
- De homokineet merken (zodat ie weer op dezelfde manier terug gezet wordt)
- De buitenste ring van de homokineet eraf trekken.(pas op dat de kogels
niet op de grond vallen)
- De bankschroef open draaien en de binnenste ring van homokineet op de
bekken van de bankschroef laten rusten. (Aandrijfas vertikaal in bankschroef).
- Met een nylon hamer op de aandrijfas tikken , de as met de andere hand
vasthouden zodat ie niet op de grond valt.
- Alles goed schoonmaken en in de omgekeerde volgorde in elkaar zetten.
PS ik tijdens de montage van de aandrijfas de deksels om de homokineet met
tire-wraps vastgeklemd, de tire -wraps pas losgeknipt toen ik de 6 stuks M6 bouten ging monteren (om te voorkomen dat je de homokineet los stoot)
1 kogel staat niet op de foto (het zijn er in totaal 6)
succes.
Unteed
Laatst bijgewerkt door
Unteed op 23 nov 2010 19:59, in totaal 13 keer bewerkt.