Hoi,
Vandaag gestart met de servopomp te wisselen.
- Luchtfilter en luchtfilterkap eraf gehaald
- Luchtfilterhuis eraf gehaald(zwart kunststof, 4x M6 en 2 x trildemper M6
losmaken)
- poetsdoeken onder servopomp leggen om servo-olie op te vangen als je
de slangen eraf haalt.
- 2 stuks slangen naar servo pomp losgemaakt, meteen in een beker olie
opvangen.
- De 2 slangen hoog opgebonden met tire-wrap.
- Zwarte beschermkap aandrijf tandriem eraf gehaald , 2x inbus moer M8
losdraaien.
(let op moeren zitten aan zijde hoedenplank, je kunt er maar net bij)
- Tussen riem en alu-huis poetsdoeken gedrukt zodat evt uit de hand
vallende boutjes van de poulie servo pomp niet naar beneden vallen en
je er niet meer bij kunt.
- 3x M6 boutje losgedraaid uit poulie tandriem.
- Poulie eraf halen en tandriem opzij wegdrukken, zodat je de onderste
2 stuks M8 moeren ziet zitten , alleen met een spiegel te zien.
- Onderste 2 stuks M8 moeren losdraaien van de servopomp.
(let op moeren zitten aan zijde hoedenplank, je kunt er maar net bij)
- Rechtsonder , voorzijde van de servopomp zit aan een steun vast , M8 moer
eraf draaien.
- De steun zit met M6 moer en met M6 bout aan het blok vast, de M6 Bout
en M6 moer iets losdraaien, dan kun je de steun naar je toe schuiven.
- De servopomp eruit nemen.
- Opbouwen in omgekeerde volgorde.
- Zie Porsche volume-4 chassis hoofdstuk 48 voor ontluchten
stuurbekrachtiging.
Klusje duurde van 11.00h tot 15.00h
(soms wil je dat je kleinere handen hebt
)
mvg
Unteed
Laatst bijgewerkt door
Unteed op 26 jun 2010 18:04, in totaal 4 keer bewerkt.