Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
12 jun 2010 19:00
Ben me een beetje aan het verdiepen in de GEO settings (uitlijnen i.c.m. uitwegen) van mijn auto. Nu kan ik een hoop online vinden, maar niet de ideale (uitweeg) gewichts verhouding. Heeft iemand hier ervaring met een goede set-up ?
Nu heb ik:
LV: 338 --- RV: 261
LA: 468 --- RA: 468
in mijn album heb ik een voorbeeld staan van alle 996 GT3 opties voor caster/camber e.d. maar hij moet eerst goed uitgewogen zijn (toch ?)
12 jun 2010 19:27
Dat is totaal 1535 kg; niet wat veel?...
Verschil per as moet voor natuurlijk veel minder zijn, dacht iets van 20 kg max.
Maar raar is bovendien dat het achter dan wel precies gelijk is, zou kruislings gezien in dezelfde verhouding moeten afwijken.
Een goede uitweger/uitlijner heeft de juiste cijfers.
12 jun 2010 19:28
LV benzinetank en bestuurder?
12 jun 2010 20:16
We waren begonnen met achter, en dit resultaat is eigenlijk mijn eigen ingeving, maar toen ik merkte dat de persoon die er aan werkte, het ook niet helemaal exact wist. zijn we maar gestopt voor wat meer info (en we hadden geen tijd meer) .Dit is incl bestuurder, en een volle tank brandstof.
12 jun 2010 20:38
lv doen ze meestal met deur open en dan eraan hangen om persoon na te bootsen die inde wagen zit vandaar waarschijnlijk maby het verschil
verklaart voor mij ook het meergewicht totaal
kwist niet dat er standaard een schroefset onder een 996 gt3 zat !
12 jun 2010 20:54
Q&A schreef:toen ik merkte dat de persoon die er aan werkte, het ook niet helemaal exact wist.
goh. care to tell us where?
12 jun 2010 22:48
Het doel van het uitwegen is gewichtsverschillen tussen links-rechts-voor-achter- en kruislinks procentsgewijs te minimaliseren zodat de auto bij het aanremmen en optrekken stabiel blijft.
ook wij wegen wagens uit, en het bovengenoemde gewichtsverschil gaat rechtsvoor een blokkerend wiel opleveren, ten eerste teveel gewicht achter, ten tweede te weinig gewicht rechtsvoor.
13 jun 2010 0:25
Advies: (alles met rijdersgewicht op de bestuurdersstoel)
eerst wagenhoogte, dan uitlijnen.
Daarna controle wagenhoogte, kan namelijk veranderen door het uitlijnen.
Vervolgens uitwegen
Jouw auto is links 77 kg zwaarder dan rechts, dit kun je niet veranderen door aan de veren te schroeven, maar wat je wel kunt doen is het verschil verdelen over de voor en achteras.
Je hebt nu al het verschil voor, beter is om 1/3 van het verschil voor te doen (26 kg), en 2/3 achter (51 kg).
Vaak wordt gezegd dat voor geen verschil moet zijn, maar bij een 911 wil je achter ook geen enorme verschillen, en is dit de gulden middenweg.
13 jun 2010 9:18
porsche356sc schreef:... ten eerste teveel gewicht achter....
Enne, wat denk je daaraan te gaan doen
.
13 jun 2010 9:37
motor eruit halen
16 jun 2010 21:00
porsche356sc schreef:motor eruit halen

,
Voorin bouwen, aandrijfas naar achteren, versnellingsbak achterin en de tank erboven bouwen..........................................
16 jun 2010 23:02
Gewoon Joost schreef:porsche356sc schreef:motor eruit halen

,
Voorin bouwen, aandrijfas naar achteren, versnellingsbak achterin en de tank erboven bouwen..........................................

Of als je het werk wil besparen, gewoon achteruit rijden...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.