Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
19 jul 2010 21:24
Wie kan mij vertellen of het mogelijk is bij een 996 de traction controle uit te schakelen?
Welke zekering is er eventueel van de TC, misschien iets eenvoudige gedachte maar als ik die zekering eruit haal kan k wel driftend door de bocht?
Gr,
Daniel
19 jul 2010 22:17
Sorry maar die button heb k nie...
19 jul 2010 22:57
Is TC hetzelfde als PSM?
19 jul 2010 23:02
@Daniel: heb je wat meer gegevens over de 996? 1997-1999? foto van dashboard?
@Gerben: TC was de voorloper van PSM, PSM is ook iets slimmer dan de TC
20 jul 2010 10:14
Ok, dus PSM = TC+.
Misschien heeft hij wel een PSM schakelaar?
21 jul 2010 10:09
@Rob ik zie in Daniel zijn album een Boxster?
Misschien gaat ie een 996 kopen?
12 nov 2010 22:39
Sorry erg dom, ik heb een 986 Boxster van 1997..
12 nov 2010 22:46
Tijdje nagedacht over je domheid
12 nov 2010 23:28
En inmiddels de tractiecontrole er al af gekregen?
zo en nu even in de garage controleren welk model Porsche ik ook al weer had
13 nov 2010 12:00
Ben r niet veel mee bezig geweest, niet vaak gereden i.v.m. het typische Ned. weer. Ben r wel achter gekomen als je echt flink gas geeft in de bocht gaat ie echt wel serieus dwars en moet je ook goed tegen sturen.
Gisteren apk en m'n linkerachter wiellager bleek aan vervanging toe, dus misschien toch maar wat rustiger aan doen.
Ik sprak laatst nog wel iemand en die dacht heel nuchter aan een zekering of ergens een stekkertje...
Kan iemand mij vertellen welke zekering voor de TC is?
Oh ja waar halen jullie eventueel onderdelen?
Gr,
Daniel
16 nov 2010 14:51
Een '97-er boxster heeft volgens mij geen TC/PSM... tenminste de onze had het destijds niet en als er bij jou geen knopje zit denk ik dat het er niet op zit. Let op een boxster houdt lang grip, maar als ie gaat... gaat ie als gevolg van het middenmotorconcept ook goed en is ie lastig te corrigeren
16 nov 2010 16:01
Volgens mij heeft Roenkie gelijk. In een Boxster van 97 zit geen TC. (PSM is zowieso pas later gekomen)
Als er TC in zit heb je in ieder geval op het middenconsole ook het bijbehorende knopje zitten.
Overigens is het bij Porsche niet zo dat je simpel een zekering verwijderd om het uit te schakelen. PSM bijvoorbeeld zit op twee stroomcircuits met twee zekeringen. Als je deze verwijderd werkt niet alleen de PSM niet meer maar heb je ook een hoop andere storingen.
16 nov 2010 19:32
op mijn '97 boxster zit wel TC (met knopje op het dash) dus misschien toen een optie?
bij wielspin gaat een geel controlelampje onder je klokken branden (=wanneer TC ingrijpt);
dus zet je 986 even op een grasberm en vertrek zoals je op beton zou doen,
als dan de kont meteen uitbreekt ben je er zeker van dat je geen TC op je boxstert hebt en deze ook niet kunt/hoeft uit te schakelen.
16 nov 2010 22:48
deepee schreef:op mijn '97 boxster zit wel TC (met knopje op het dash) dus misschien toen een optie?
Dat klopt, is optie M222
Vanaf modeljaar 98 standaard geworden.
16 nov 2010 22:54
Grijpt trouwens wel erg snel in, die TC van de Boxster.
En waarom uitzetten, daar krijg je alleen maar ongelukken van.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.