Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
25 jul 2010 11:51
Ik heb het volgende probleem met mijn 993 c2 van 1994:
Af en toe blijft het koppelingspedaal halverwege hangen, dus als er in de 1e versnelling wordt weggereden en je laat de koppeling rustig op komen dan blijft het pedaal als het ware nog een 2 seconden halverwege de opgaande slag kleven. Dit komt ook af en toe voor in een andere versnelling.
Ik heb van de garage al begrepen dat dit een 993 kwaaltje is.
Het volgende is al vervangen:
Koppelingsplaat-- (slijtage)
Drukgroep--- (slijtage)
Druklager (omdat alles toch uit elkaar ligt)
BEIDE koppelingscilinders.
Remvloeistof incl ontluchten.
Ook is het is de terugtrekveer van het koppelingspedaal wat strakker gezet.
Dit alles heeft helaas nog steeds niet het gewenste effect gehad en het probleem komt heel af en toe nog voor als alles wat warmer wordt.
Ik moet er mee leren leven wordt er verteld maar ik hoop dat er hier iemand is die wellicht nog een tip heeft om dit probleem op te lossen.
Groet,
Ren911.
25 jul 2010 12:31
Klinkt bekend, ik heb er destijds ook mee leren leven en heeft nooit probleem opgeleverd. Ik zeg
25 jul 2010 13:22
Ik ook met mijn vorige 993...
25 jul 2010 13:53
Het lijkt mij alleen niet zo leuk als ik vol optrek en de koppeling blijft slippen omdat het pedaal niet geheel terug komt en ik nog een keer de hele set kan gaan vervangen
25 jul 2010 14:14
heeft de pedaal dan al vol aangegrepen of rij je 2 seconden met een slippende koppeling?
25 jul 2010 14:48
Ok, da's wat anders, bij mij slipte hij dan niet, maar bleef gewoon op het laatste stukje hangen, om vervolgens 1 of 2 seconden later alsnog terug te komen. Had verder geen enkele invloed op de werking van de koppeling. Met slip zou ik er ook niet vrolijk van worden. Je specialist komt er dus niet uit?
25 jul 2010 14:49
"Mee leren leven ..." zou ik niet accepteren.
Heb 80.000 km nergens last van gehad dus het hoeft niet.
Er is al veel vervangen, zeker.
Zijn de draaipunten van het pedaal en de gaffel ook onder handen genomen?
Leg het probleem nog eens voor aan andere specialisten
25 jul 2010 15:18
mijn VW Fox heeft hetzelfde probleem.......willen bij de dealer ook alles gaan vervangen (kosten ca 1000,-). morgen eerst maar eens gaan spreken met de "vakmensen" .....
25 jul 2010 15:27
Paul II schreef:Er is al veel vervangen, zeker.
Zijn de draaipunten van het pedaal en de gaffel ook onder handen genomen?
Ook mijn idee. Misschien pedaal zelf eens uit elkaar halen en goed smeren. Accepteren kun je leren maar ik zou er in deze toch moeite mee hebben.
25 jul 2010 15:40
horn schreef:heeft de pedaal dan al vol aangegrepen of rij je 2 seconden met een slippende koppeling?
Moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of de koppeling op dat moment nog iets slipt, het pedaal voel je 2 seconden later later omhoog zo'n 2 a 3 cm schieten, ik hoop dat dan de koppeling al volledig aangegrepen heeft en vooral dat een en ander geen kwaad kan en erger wordt. Ik weet niet of deze kwaal eigelijk alleen maar in het stukje van de vrijeslag van het koppelings pedaal zit en zo geen koppelings slijtage kan veroorzaken.
Het pedalen stelsel heb ik zef al eens flink ingespoten met WD 40.
25 jul 2010 16:51
Wellicht heb je niet goed gelezen, BEIDE koppelings cilinders zijn vervangen dus ook die bij de pedalen.
25 jul 2010 21:18
Of de koppeling nog slipt of niet is eenvoudig te horen en zien op de toerenteller: als het toerental plots zakt als het pedaal helemaal omhoog komt dat was er nog slip, anders dus niet
03 aug 2010 13:53
Ik denk dat het eerder in je pedaal zelf zit. Had het ook met mijn 964. Door in te spuiten met WD40 geen problemen meer.
03 aug 2010 14:31
Bekend probleem en is altijd op te lossen. Ermee leren leven komt in dit geval niet in mijn woordenboek voor.
Vaak wordt er een verkeerde drukgroep gemonteerd. ( van een 964, ziet er het zelfde uit en is goedkoper, check jouw onderdeelnummer)
Zelf monteerden wij in het pedaalmechanisme regelmatig een modificatieset om dit probleem tegen te gaan.
En de makkelijkste van allemaal en ook regelmatig een veroorzaker: de koppelingsslang naar de cilinder toe.
03 aug 2010 17:50
Renntech schreef:Ermee leren leven komt in dit geval niet in mijn woordenboek voor.
Zei ik het niet
Maar dan moet je wel praten met de echte specialist
03 aug 2010 18:41
@Ren911=> Dat wordt een ritje Steenwijk
20 aug 2010 0:25
@ Ren911
In bijgaande link wellicht nog een oplossing?
http://p-car.com/diy/pedal/clutchlever.html
20 aug 2010 12:33
Koop een tiptronic
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.