Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

dikkere torsieveren

07 aug 2010 19:09

Hallo ,
ik ben bezig met het onderstel van mijn 911 uit 1976 omdat ik een wat sportiever rijgedrag wil .
wat ik al gedaan heb zijn rondom verstelbare sport schokdempers en nieuwe stabilisatorstang rubbers gemonteerd wat ik nog wil doen is turbo spoorstangen en achter 26 mm turbo torsieveren monteren die ik heb liggen.
echter nu is mijn vraag ,heeft iemand ervaring met deze dikkere torsieveren i.c.m sport schokdempers,wat na montage de rijeigenschappen zijn? ben namelijk aan het twijfellen want ik kan de auto nu ook vrij stug stellen door middel van de schokdempers . dikte van de torsieveren die er nu onder zitten is 23 mm ....

Re: dikkere torsieveren

07 aug 2010 19:12

Spoorstangen zeker doen.

Ik heb nu rondom sportshocks met turbo torsieveren achter. Gaat prima. Las hier en daar wat mensen die vonden dat het wat "stuiterig" zou zijn etc. Vind ikzelf helemaal niet. Je houdt prima grip ook bij wat harder over semi-onverhard enzo. Zeker ook aan te raden.

Re: dikkere torsieveren

07 aug 2010 21:40

Volgens mij is de gebruikelijke weg:

Stuggere veren, dan ook stuggere dempers. Veel mensen redeneren andersom maar het moet juist En En zijn.
Jij doet het dus net andersom maar het effect blijft hetzelfde.

Succes,

SC

Re: dikkere torsieveren

08 aug 2010 9:54

+1

Met dien verstande dat je voor niet altijd perse dikkere torsies hoeft te monteren. De voorkant is nl zo licht dat dit weinig effect veroorzaakt, eerder te stug maakt waardoor hij wel gaat stuiteren. Achter heb je dit punt minder snel. Heb overigens nog een Franse RS met een lijstje met originele combi's van torsie en dempers. Krijg ik alleen moeilijk gepost hier (moet hem sowieso eerst ff scannen)

Re: dikkere torsieveren

08 aug 2010 10:08

Als je Turbo veren hebt liggen :arrow: monteren, de auto wordt er beter van, als je tenminste een sportief maar geen keihard onderstel verlangt.

De auto stugger zetten door de schokdempers te verstellen is natuurlijk verkeerd. De veer maakt de 'stugheid', de schokdemper dempt de beweging.

Turbo spoorstangen zijn leuk, kosten weinig, het uitlijnen gaat makkelijker, maar verwacht er niet teveel van, ook al is het een goede upgrade.



.

Re: dikkere torsieveren

08 aug 2010 17:38

ok, bedankt voor alle info
ik ga de klus maar aan om de turbo torsieveren te monteren.
laat hier nog weten wat de resultaten zijn
en weet mischien iemand waar ik in de buurt van breda de auto kan laten uitwegen, of kan dit gewoon bij een banden bedrijf die ook uitlijnen ?

Re: dikkere torsieveren

10 aug 2010 22:39

Ga in godsnaam naar de echte (Porsche-) specialist.

B.v. Rennsport in Breda.........................die moet het kunnen.

(Laat je ook bijpraten over de effecten van geen tot weinig negatief camber (autobaan) tot veel negatief camber (circuit) en nog wat andere instellingen).

Groet,

SC
Plaats een reactie