Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Gele Koni's reviseren en terugplaatsen ?

17 sep 2010 15:10

Toen ik mijn SC kocht, een jaar of 9 geleden, heb ik mijn voorste schokbrekers moeten vervangen, (gele verstelbare Koni's), voor de originele (nieuwe)dempers, omdat een van de Koni's wat lekolie vertoonde bovenop de schokbreker. Achter schokbrekers zijn ook gele Koni's(verstelbare) , en zijn in perfecte staat.
Nu las ik een artikel in Klassiek & Techniek van deze maand, over Suspension centre, in Nieuw -Vennep, die reviseren alle Koni dempers.
Zit er hard aan te denken, de Koni (voor)schokbrekers, die ik bewaard heb, te laten reviseren, en weer onder de SC te schroeven. Ik ga i.i.g. prijsopgave vragen voor het reviseren van die mooie Koni's :idea:

Iemand hier ervaring met gereviseerde Koni dempers/ Suspension Centre :?:

Re: Gele Koni's reviseren en terugplaatsen ?

17 sep 2010 19:23

Ja, ervaring met gereviseerde schokdempers van Bilstein. Neen met het bedrijf dat vernoemt.

Schokbrekers kunnen inderdaad worden gereviseerd, indien bepaalde onderdelen nog goed zijn. Indien bv de wagen hard in de hoek was geraakt en de strut and mountings zijn verbogen: that's it.

Ook zou ik geen schokbreker reviseren die 300 000 km heeft gedaan, maar bv wel eentje die 65000 km heeft gedaan en die altijd ofwel correct was opgeslaan of die nog op de auto zat. De schokdempers worden effectief "revalved".

Bilstein Leicester is een half uurtje rijden van by mij thuis en het duurt 3 to 6 weken: het is kosten effectief maar ik zou het niet vergelijken met een nieuwe schokdemper.

HTH,

Bert
Plaats een reactie