Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
27 sep 2010 21:46
Hallo,
Misschien te moeilijk, maar toch even proberen. Ik rij een 996C4 uit 98. Bij de aandrijving voor 'zweten' de keerringen links en rechts enigszins. Er ligt nooit olie op de vloer, maar onder de aandrijfassen zijn lichte oliesporen. Bij Porsche Eindhoven heeft men al ooit gezegd dat het niet dramatisch is, maar dat de keerringen op termijn misschien een keer vervangen moeten worden. De auto heeft bijna 140.000 km gelopen. Ik kan me voorstellen dat een keerring na bijna 12 jaar iets gaat zweten.
Nu sleutel ik graag aan mijn auto en heb ook wel wat gereedschap. Is het zelf vervangen van die keerringen een giga-klus en dus afblijven, of is dat door een sleutelaar zelf te doen? Heeft iemand van jullie zich al ooit aan deze klus (specifiek bij een 996C4 dus) gewaagd?
Gr.
Jo996
27 sep 2010 22:08
Naar ik begrijp een moeizame affaire, ook wel bekend als het Rear Main Seal probleem, waarvoor nu een vierde modificatie ontwikkeld is die zeer nauwkeurig geplaatst moet worden.
27 sep 2010 22:14
Staat volgens mij op Pelican een draadje met foto's!
27 sep 2010 23:02
wolf schreef:...ook wel bekend als het Rear Main Seal probleem....
Volgens mij heeft jo996 het over de aandrijfassen die naar de wielen gaan, of heb ik het mis?
Als het tussen de bak en motor uit komt heeft wolf gelijk en moet je het aan de specialist over laten. De keerringen van de aanfdrijfassen zou ik eigenlijk niet weten hoe lastig dat is. Als ik ze de tekeningen bekijk zou ik bijna zeggen dat het goed te doen moet zijn voor iemand met ervaring maar nogmaals, dat zegt niks.
27 sep 2010 23:28
Hallo,
Het gaat om een vierwielaangedreven Porsche (C4). Mijn vraag heeft niets met het RMS-probleem te maken. Die keerring bevindt zich tussen de motor en de versnellingsbak. Bij mij zweten de keerringen van de voorassen, zeg maar bij het voorste differentieel. Daar is middels een brug goed bij te komen. Ik weet alleen niet wat ik allemaal tegen ga komen. Loopt er bijvoorbeeld olie uit? Zijn de keerringen makkelijk te verwijderen? Moet ik de voorste veerpoten losmaken, enz. ? Wanneer ik dat allemaal helder heb, beslis ik pas of ik een poging waag of niet.
Gr.
Jo996
28 sep 2010 11:49
wolf schreef:Naar ik begrijp een moeizame affaire, ook wel bekend als het Rear Main Seal probleem, waarvoor nu een vierde modificatie ontwikkeld is die zeer nauwkeurig geplaatst moet worden.
Ook dit is moderne meuk techniek Wolf, onbekend voor pre-964 bezitters
28 sep 2010 21:30
tja paul2, je probeert toch de lijst watergekoeldedefecten bij te houden maar er is inderdaad geen beginnen aan
28 sep 2010 23:37
Hallo gast,
Het zei hen vergeven. Ze weten niet beter.
Gr.
Jo996
29 sep 2010 12:51
met dank aan Dennie Christian, speciaal voor Wolfie en Marcel;
Wij zijn twee vrienden
Samen: Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Hoeba hoeba hoeba hop
Marsupilami: In het oerwoud was ik blij tussen de hoge bomen
Maar jouw vrienden hebben mij met zich meegenomen
Dennie: Marsupilami, aardig beest
al ben je ver van huis
Zowaar als ik Guust Flater heet
bij mij voel jij je thuis
Marsupilami: Zeg, Guust, dat is fideel
Dat vind ik krimmineel
Samen: Wij zijn twee vrienden, jij en ik
Twee dikke vrienden, jij en ik
Wij blijven altijd bij elkaar
Al worden we meer dan honderd jaar
Wij blijven vrienden tot onze laatste snik
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Wij zijn twee vrienden met een gouden hart
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Wij vormen samen een paar apart
Marsupilami: Ook al ben ik ver van huis
sta ik toch vaak te kijken
Hoe de mensen bij jou thuis
veel op apen lijken
Dennie: Marsupilami, aardig beest
je hebt een scherpe blik
Het barst hier van de apen
en de grootste dat ben ik
Marsupilami: Al sta je soms voor aap
je blijft een leuke knaap
Samen: Wij zijn twee vrienden, jij en ik
Twee dikke vrienden, jij en ik
Wij blijven altijd bij elkaar
Al worden we meer dan honderd jaar
Wij blijven vrienden tot onze laatste snik
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Wij zijn twee vrienden met een gouden hart
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Wij vormen samen een paar apart
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Wij zijn twee vrienden met een gouden hart
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Wij vormen samen een paar apart
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Wij zijn twee vrienden met een gouden hart
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Wij vormen samen een paar apart
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
29 sep 2010 13:07
Als je het al normaal vindt dat bij een Porsche van 12 jaar oud met 145.000 km de keerringen voor gaan lekken, geeft dat wel aan hoe hoog wij de kwaliteit van Porsche inschatten. Is toch niet normaal? Heeft hij lang stilgestaan en is daardoor e.e.a uitgedroogd?
29 sep 2010 22:56
Dat de keerringen gaan lekken heeft niet direct met kwaliteit te maken. Kan allerlei oorzaken hebben. Inderdaad lang stil staan maar ook vuil. Ben met de vorige BMW een keer in de berm beland bij een uitwijkmanoevre. Dik door de blubber heen, en als verrassing had ik een week of drie later ook een lekke keering op een van de assen. Was puur vuil dat de keering om zeep heeft geholpen.
29 sep 2010 23:18
Lekken en zweten zijn toch echt niet hetzelfde. En ja de auto staat tijdens de wintermaanden stil. Dat zweten rond de keerringen bij de voorassen heeft de auto al jaren. Wordt ook niet erger. Mijn vraag was of ik die keerringen zelf kon vervangen en zo ja, hoe? Gewoon een aardige klus voor de winter.
En natuurlijk begrijp ik ook wel dat die luchtgekoelde Porsches nooit lekken en/of zweten. Dat doet alleen de 996.
Jo996
30 sep 2010 11:31
@Jo996 en gast het zou mij niets verbazen als bij mijn 986 dezelfde keerringen zitten. Het enige wat ik mij afvroeg is of we dit normaal moeten vinden. Volgens mij zitten de rubberdelen bij Porsche niet echt helemaal super in elkaar. Bij mijn 986 ook al nieuwe draagarmen gehad door kapotte rubbers.
En of de luchtgekoelde beter zijn.

Tot nu toe heb ik meer kleine reparaties aan mijn 986 met 79.000 km gehad dan aan de 964 met 220.000 km. En misschien wordt de volgende wel een 996(wel MK2 en C4 of 4S) en vandaar ook mijn interesse.
30 sep 2010 13:20
Grrrrrrrrrrrr

Wel scherp. Achter zullen ze ook wel zitten. grusse.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.