Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
07 okt 2010 21:55
als ik een bocht naar rechts neem daverd mijn stuur , kan het zijn dat de schokbreker stuk is , komt volgens mij van het linker voorwiel en durft daar ook als ik een verhoog op rijd de kas raken linksvoor
07 okt 2010 21:57
Onlangs banden gewisseld?
07 okt 2010 22:03
nee , en het is alleen als ik een bocht naar rechts neem , rechtdoor geen enkeme trilling te voelen
07 okt 2010 22:29
Fusee of stuurkogel speling.
07 okt 2010 22:44
Andere mogelijkheid kan ook zijn dat de buitenzijde van de linker voorband onrond afslijt. Reden hiervoor kan zijn wat Wim zegt, of inderdaad een versleten schokdemper, alhoewel het in het laatste geval onwaarschijnlijk is dat dan alleen de buitenkant onrond zou zijn.
Misschien wel verstandig om ook de uitlijning en rijhoogte eens goed na te (laten) kijken. In een normale situatie is het namelijk erg vreemd dat hij aan de ene kant wel aan zou lopen en de andere niet.
07 okt 2010 23:10
morgen eens naar kijken of als ik tijd heb naar laten kijken , zo blijven mee rijden vind gevaarlijk , en het word morgen blijkbaar nog goed weer dan halen we de reserve wagen maar boven he (audi 80 cabrio
)
08 okt 2010 11:03
Misschien een idee om de schokbrekers links en rechts om te wisselen...... zit me nu gelijk af te vragen of dat wel kan....
08 okt 2010 19:54
En dan twee maanden zo rijden om ook aan die kant de band ongelijk te laten afslijten, zeker? Dan zou ik eerst de wielen (+ banden) li en re omwisselen.
Zoals cabriowim aangeeft, zou ik het zoeken in de door hem genoemde zaken.
Heel misschien een wiellager met teveel (heel veel) speling?
Zijn de veerpoten (dempers of ophanging in het algemeen) recentelijk los geweest?
Je zegt ook dat je bang bent dat de band (alleen links) het spatbord raakt. Dit duidt toch op een behoorlijke verandering van wielstand in vergelijking met de situatie voordat het probleem zich voor deed. Een stoeprand geraakt?
Ik zou gewoon langs de specialist rijden en die geeft dan het goede antwoord.
SC
08 okt 2010 22:00
Gezien het werk dat het is om de schokdempers links en rechts te wisselen, zou dan beide vernieuwen naar mijn idee een betere optie zijn. Maar ik zou eerst de zaken controleren die hierboven al zijn aangedragen alvorens over te gaan op het vervangen of wisselen van delen.
01 nov 2010 14:22
vandaag de fout gevonden , eerder geen tijd gehad dus
fuseekogel heeft heel veel speling
dus gaan we die mor eens vervangen he
zouden jullie deze zowel links als rechts vervangen ?
01 nov 2010 14:24
Als hij geen speling heeft hoef je hem natuurlijk niet te vervangen....
05 nov 2010 22:39
vandaag het kogelgewricht vervangen , een heel ander verschil
alleen een paar keer achter uitgebroken , denk da het te wijten is aan de wegen en de weer veranderingen , ik rijd al reeds op winterbanden , maar spinde toch regelmatig door
ieman een idee hoeveel druk er op winterbanden moet staan
09 nov 2010 22:35
Zie ook ander draadje.
0,2 tot 0,3 bar meer dan bij je zomerbanden (die normaal op V:2.0 en A:2.5 staan).
Groet, Theo
SC
09 nov 2010 22:42
thx theo ,kga dat morgen eens nakijken op hoeveel ze staan
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.