Tja, ik heb je vraag een aantal keer gelezen maar ik begrijp nog niet welke moer je precies bedoeld, of bedoel je de 'schroefdop' van de 'vaste poot' ??
De 'vaste poot' heeft een verwisselbare demper die je er uit kan halen en kan vervangen door een nieuw exemplaar. Dit is dus de schokdemper zelf; de vaste poot is slechts een behuizing waar de demper in zit.
De olie die uit de behuizing komt zit er in om de (verwisselbare) schokdemper te koelen. Deze zit immers in een opgesloten ruimte en niet direct in de buitenlucht. Er zijn ook mensen die hier koelvloeistof in doen maar ik gebruikte zelf altijd olie (gewoon dunne motorolie).
Wat jij 'binnenwerk' noemt is dus de schokbreker en die moet er echt uit kunnen. Ze zitten meestal een beetje vast maar hij kan er echt uit.
Let er bij de aanschaf van de nieuwe schokdempers wel op wat voor een merk 'vaste poot' er onder jouw SC zit. Als ik het me goed herinner zijn er 3 fabricages en niet elke schokdemper past zomaar in elke 'vaste poot' .... (ja, als ik 't zo eens nalees met die poot
)
De SPAX dempers die je noemt ken ik niet als leverancier van vervangingsdempers voor de 911'jes met torsiestaafvering.
Succes,
Dick