Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

remvloeistof vervangen 964C4

18 okt 2010 22:34

Heeft iemand een (praktische) beknopte handleiding van in welke volgorde (remmen, koppeling bekrachtiging, booster...) de 964C4 van nieuwe remvloeistof te voorzien. De workshop manual is niet echt duidelijk hierin (ik heb wel eens van Erwin een beknopte handleiding gehad maar die ben ik helaas kwijt). Andere tips zijn natuurlijk ook welkom.

Re: remvloeistof vervangen 964C4

19 okt 2010 21:35

Voor een C2 en niet C4:
http://p-car.com/diy/flush.html

Wil het binnenkort ook doen op mijn C4 (wilde het eigenlijk al doen, maar toch niet gedaan i.v.m extra reservoirs waarvan ik niet wist hoe te ontluchten). Weet wel dat de druk die in de handleiding stond (meen ik) mij er ook van overtuigde dit even te laten totdat ik een goede DIY vond/ voorbij kwam.

19 okt 2010 22:16

je moet ook de sperren ontluchten.

19 okt 2010 23:34

Hallo,

In het boek van Adrian Streather , enthusiast's companion staat het duidelijk in beschreven in welke volgorde je moet werken.
Ook op rennlist.com staat de werkvolgorde omschreven.

Ook erg handig is om een andere kleur remvloeistof in het reservoir te doen dan het huidige , zodat je bij de ontluchtingsnippels/remklauwen kunt zien of de oude remolie eruit is.

Je kunt met en zonder een Bosch Hammer het remsysteem ontluchten.
Het hoge druk systeem is wel lastig te ontluchten.

mvg
Unteed

20 okt 2010 10:04

Bedankt Unteed!

Ga naar: Rennlist Discussion Forums --> DIYs and "How To" Archive --> 964 (1989 - 1994 911) -->C4 brake bleed - easier than I thought...

+ Adrian's Streather, Porsche 911 Enthusiast's Companion (boek)

20 okt 2010 10:58

Ontluchten hoeft in mijn geval niet omdat het puur om vervangen van de vloeistof gaat. Scheelt wel.
Plaats een reactie